וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי-מון נפגש בטהרן עם אחמדינג'ד; "לאירן יש תפקיד מכריע"

ניר יהב

29.8.2012 / 16:47

מנהיגי העולם ממשיכים לבוא לטהרן לוועידת המדינות הבלתי-מזדהות. מזכ"ל האו"ם נפגש עם הנשיא האירני ואמר כי ייפגש גם עם חמינאי. מחר יגיע לכינוס נשיא מצרים, מוחמד מורסי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, יבוא מחר לטהרן כדי להשתתף בכינוס המדינות הבלתי-מזדהות. לפי דיווח בלבנון, הוא צפוי להיפגש עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי. בכינוס בטהרן משתתף גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. הוא הגיע לאירן למרות מחאות נמרצות מצד ישראל, שטענה שבואו למדינה יפגע במאמצים הבינלאומיים לעצור את תכנית הגרעין הצבאית של טהרן.

עם נחיתתו הבוקר (רביעי) בטהרן, אמר המזכיר באן כי לאירן יש תפקיד חשוב ומכריע באזור, ובמיוחד בכל הנוגע למלחמת האזרחים בסוריה. "בכוונתי לשוחח על כך (על המשבר בסוריה) עם המנהיג העליון של אירן, עם הנשיא ועם בכירים נוספים", אמר באן, שנפגש בצהריים בטהרן עם מחמוד אחמדינג'ד ופקידים נוספים. מזכ"ל האו"ם אמר כי הוא "שמח מאוד להגיע לאירן", ולדבריו, הוא מצפה לקיים בביקורו שיחות מועילות וחשובות, וללמוד עוד על התרבות המקומית ועל ההיסטוריה של המדינה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון נפגש עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לאחר נחיתתו בטהרן, 29 באוגוסט 2012. רויטרס
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, עם המזכ"ל באן קי מון, הבוקר בטהרן/רויטרס

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין" דיווח מוקדם יותר היום כי נשיא מצרים, מוחמד מורסי, ייפגש עם המנהיג העליון עלי חמינאי טרם תחילת הכינוס החגיגי. ואולם, לא דווח במה ידונו השניים והיכן ייפגשו, ועד כה לא נמסרה כל הודעה רשמית בעניין. בעבר נמסרו באירן דיווחים כוזבים בשמו של הנשיא המצרי, ובין היתר דווח על ראיון שלכאורה נערך עם מורסי, ונטען כי הוא אמר שיש לשקול מחדש את הסכמי קמפ-דיוויד.

אירן מייחסת לביקורו ההיסטורי של מורסי בטהרן רצינות רבה וחשיבות עליונה. כלי התקשורת במדינה עוסקים בהרחבה בביקורו הצפוי של הנשיא המצרי, ומדווחים כי השלטונות מחשיבים את מורסי "אורח מיוחד" של המשטר. ואולם, בקהיר דווקא מנסים להמעיט מחשיבות הביקור. דוברו של מורסי, ד"ר יאסר עלי, הבהיר בימים האחרונים כי מורסי יבוא לאירן לכמה שעות בלבד, וכי "אין בכוונת הנשיא לקיים פגישות עם האירנים". מנגד, דובר משרד החוץ בטהרן טען כי מורסי צפוי להיפגש עם בכירים אירנים, ולדון עימם ביחסים בין המדינות ובמשבר בסוריה. שמו של חמינאי לא נמסר בדיווחים הללו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מורסי הביע השבוע עמדה מפויסת כלפי תכנית הגרעין של אירן

מורסי שוהה כעת בסין והוא צפוי להגיע מחר לטהרן לביקור קצר כדי להשתתף בוועידת הפסגה של הארגון הבינלאומי. יהיה זהו ביקור ראשון לנשיא מצרי באירן מאז שהיחסים בין טהרן לקהיר נותקו בשנת 1979 בעקבות החתימה על הסכם השלום בין מצרים לישראל ובשל המהפכה האיסלמית באירן.

בתחילת השבוע, הנשיא מוחמד מורסי התראיין לסוכנות הידיעות רויטרס. בשיחה שנערכה עמו בלשכתו בקהיר, נשאל מורסי על עמדתו בנושא תכנית הגרעין של אירן. מורסי אמר כי "כל המדינות באזור זקוקות ליציבות ולקיום הדדי זו לצד זו. לא ניתן להשיג זאת במלחמה, אלא באמצעות תהליך פוליטי וכינון יחסים מיוחדים בין מדינות האזור". בהתייחסו לסוריה, בת חסותה של אירן, השמיע מורסי טון תקיף יותר. "זו העת לשים קץ לשפיכות הדמים, ולהעלים מהתמונה את המשטר שהורג את אזרחיו", אמר באותה שיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully