וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בירושלים: "צנזור גברים מכ?רזות אגד - כניעה לקיצוניים"

28.8.2012 / 0:01

חברות מועצת העיר מהשמאל יצאו נגד החלטת אגד שלא לפרסם גם תמונות של גברים בפרסומות על אוטובוסים כדי לא להפלות נשים. נציגים חרדים במועצה: "תנו לנו לחיות בשקט"

הרוחות בירושלים סוערות בעקבות החלטת חברת האוטובוסים "אגד" לא לפרסם גם תמונות של גברים וילדים על גבי האוטובוסים שלה בעיר, לאחר שאולצה לא להפלות נשים בכרזות פרסום, כפי שפורסם אמש (שני) לראשונה בוואלה! חדשות. "תנועת התעוררות מביעה אכזבה מהחלטתה האומללה של חברת אגד, ורואה בה כניעה לגורמים קיצוניים, אמרה מירב כהן, חברת מועצת העיר מטעם תנועת "התעוררות". "התנועה קוראת להנהלת אגד להתעשת ולשקול את החלטתה בשנית, ואם לא תחזור מההחלטה, בכוונתנו לפנות בין היתר לשר התחבורה".

חברת מועצת העיר מטעם סיעת "ירושלמים", רחל עזריה, הוסיפה כי אין גבול לאבסורד. "מה עוד יעשו כדי למנוע מנשים להיות במרחב הציבורי? נדמה שבקצב הזה, הצעד הבא יהיה ביטול האוטובוסים בירושלים. אנחנו נמשיך להיאבק שנשים יהיו במרחב הציבורי, על אף ההתחכמויות וההתחמקויות של חברת כנען", ציינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין של תנועת "ירושלמים" ללא הדרת נשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיב להחלטה, ואמר כי "מדובר בעוד החלטה הזויה של אגד, הנכנעת פעם אחר פעם ללחץ הקיצוניים החרדים בירושלים. אחרי שנכנעה לקווי ההשפלה, הסכימה לזרוק את הנשים לירכתי האוטובוס והעלימה את הנשים משלטי הפרסום, עכשיו כל בני האדם פסולים למראה. שוב הוכח כי כניעה אחת מזמינה גם את זו שאחריה. עצימת העיניים של משרד התחבורה היא שמאפשרת את הביזיון".

"יש הרבה דרכים לפרסום ללא דמויות נשים וגברים"

בינתיים, בצד החרדי במועצת העיר מגבים את ההחלטה. "אגד החליטו להיות חכמים, ולא להיכנס לבעיה מיותרת", ציין סגן ראש העיר מטעם יהדות התורה, יוסי דויטש. "מה אנחנו נמצאים במדינה שמחייבים לפרסם תמונות? עד להיכן אנו מידרדרים? עכשיו דורשים שיהיו תמונות של נשים? מי חייב לפרסם גם דמויות כדי שלא יגידו שזה אפליה? יש גבול, אל תבלבלו לנו את הראש. תנו לנו לחיות בשקט".

אשר משאלי, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס, הגיב מעט יותר במתינות. "ירושלים היא עיר מורכבת ומקודשת לשלוש הדתות. את המורכבות של יחסי דתיים-חילוניים ניתן לפתור בדרכי נועם, כאשר כל צד יבין את החיובי והשלילי בצד השני", ציין. "לגבי הפרסום באגד, חושבני שיש הרבה דרכים יצירתיות לפרסום ושיווק גם ללא דמויות נשים וגברים".

ההחלטה באגד התקבלה לאחר שבחודש שעבר הודיע משרד התחבורה כי לא יעניק רישיונות לחברות תחבורה שיפלו נשים בפרסומות על גבי אוטובוסים. זאת, בעקבות עתירה שהגישה תנועת "ירושלמים", בה נטען ש"כנען", חברת הפרסום של אגד, סירבה לפרסם מודעות פרסומת שלה בהן מופיעות נשים, בשל חשש שחרדים קיצונים ישחיתו את האוטובוסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אגד: "ייעודנו הוא הסעת המונים ולא פרסומות"

דובר אגד, רון רטנר, אמר בתגובה כי לנוכח החלטת בג"ץ שלא לאפשר אפליית נשים בפרסום חוצות על גבי אוטובוסים, החליטו היועצים המשפטיים של אגד ושל חברת הפרסום "כנען", שבעיר ירושלים הפרסום יהיה רק בעורף האוטובוסים ולא יהיה פרסום צד. כמו כן, נמסר כי הוחלט שלא יהיו תמונות של אנשים במסגרת הפרסומות. "ירושלים היא עיר מעורבת שחיים בה בין השאר עשרות אלפי חרדים, שלצערי מקצתם קיצוניים ביותר, והם עשו שפטים באוטובוסים של אגד, רגמו אותם באבנים והשחיתו פרסומות ואף המשטרה אסרה על נסיעה במאה שערים. בתור חברה שייעודה הוא הסעת המונים ולא פרסומות, גיבשנו הסכם פשרה עם חברת הפרסום עד תום החוזה עמה בסוף 2013, שעומד בהחלטת בג"ץ", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully