וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסער במשרד החינוך: "שנת הלימודים נפתחת ללא שביתות"

טל שלו

26.8.2012 / 19:30

2,005,000 ילדים ובני נוער יפתחו מחר את שנת הלימודים תשע"ג. ראש הממשלה ושר החינוך ביקרו בחדר המצב של משרד החינוך והביעו שביעות רצון מכך שלא צפויים שיבושים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו

שנת הלימודים תשע"ג תיפתח מחר (שני) כסדרה, לראשונה לפני ה-1 בספטמבר, ו-2,005,000 ילדים ובני נוער צפויים לפקוד מחר את בתי הספר והגנים. בשעה זו מבקרים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער, בחדר המצב שבמשרד החינוך בירושלים.

"אני מודה לכם על העבודה. אנחנו מתחילים שנת לימודים בלי שביתות ובלי תקלות", אמר נתניהו לעובדי משרד החינוך. לדבריו, ידיעת חשבון, עברית, אנגלית ותנ"ך היא הבסיסית ביותר. "אני משוכנע שילדי ישראל הולכים לעתיד טוב יותר", הוסיף ראש הממשלה. השר סער אמר כי שנת הלימודים נפתחת ללא בעיות למעט מספר מצומצם של נקודות בעייתיות. "ההערכה שלי היא שאנחנו נפתתח מחר את
שנת הלימודים בצורה מוצלחת חלקה טובה".

בנימין נתניהו וגדעון סער בחדר המצב של משרד החינוך. עומר מירון
הערב, בחדר המצב/עומר מירון

מוקדם יותר היום ערך נשיא המדינה, שמעון פרס, טקס חגיגי ל-150 ילדים שיעלו מחר לכיתה א', שהגיעו מרחבי הארץ. באירוע אמר פרס לתלמידים: "אתם הדבר הכי טוב שיש לנו במדינת ישראל". שר החינוך שהשתתף גם כן באירוע, אמר: "אתם ילדים גדולים ומה שחשוב הוא שתזכרו כי ויכוחים לא פותרים באלימות אלא בהסכמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא המדינה ושר החינוך באירוע קבלת פנים לילדי כיתות א, אוגוסט 2012. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ושר החינוך עם תלמידי כיתה א', היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

כחלק מרפורמות שאמורות להקל על נטל התשלום עבור בתי הספר והגנים, הזכירו היום במשרד החינוך את השינויים שהכינו לקראת שנת הלימודים הקרובה. בין היתר, אושר חינוך חינם לילדים בגילאי 3-4, נקבעו מחירי מקסימום על ספרי לימוד והנהגת מדיניות השאלה, הקלה בתשלום הנסיעה לפולין לתלמידי התיכון וסבסוד דיפרנציאלי של תשלום הורים על טיולים. כמו כן, המשיכו במשרד את רפורמת "עוז לתמורה", הכוללת שיפור במשכורות המורים ועלייה בכמות שעות הלימוד שלהם.

הורים ישבשו הלימודים בעמק יזרעאל ובדרום

פרקליטות הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט העליון כי הושגה הסכמה בין משרד החינוך ועיריית אילת לבין 15 ילדים זרים, מבקשי מקלט, לפיה הם ישולבו בשנת הלימודים הקרובה במוסדות החינוך בעיר בהתאם לשיקול דעת העירייה ומשרד החינוך. בתחילת החודש קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי הפרדת התלמידים במסגרת חינוכית נפרדת אינה חוקית.

על אף ששנת הלימודים אמורה להיפתח ללא תקלות, 300 תלמידים מביה"ס הממלכתי שדה יעקב שבעמק יזרעאל, לא יגיעו מחר לספסל הלימודים. ועד ההורים החליט להשבית את הלימודים בבית הספר עד להודעה חדשה, במחאה על החלטת המועצה שלא לפרוש את חסותה על בית הספר כרשת חינוך. הוועד המקומי בישוב שדה יעקב, שהיה אחראי על רשת החינוך ב-80 השנים האחרונות, התפטר מתפקידו לפני כשלושה חודשיים, בשל המחויבות הגדולה ואי עמידתו בתנאי הפעלת בית הספר.

גם בבית ספר תיכון במועצה האזורית לכיש שבדרום ישובשו הלימודים מחר על ידי הורים לתלמידים, במחאה על כך שהמועצה האזורית שדות נגב לא תישא יותר בעלות מימון הסעות לבית הספר. "זה לא יכול להיות, שהילדים שלנו יצטרכו לעבור לבתי ספר אחרים, שנה או שנתיים לפני תום הלימודים שלהם" אמר אביו של אחד התלמידים.

לקריאה נוספת:
בדיקה: מהו סל המוצרים הזול לשנת הלימודים?
סער: חוק חינוך חינם לא יוחל מידית על כל הילדים
זכאות לבגרות: שוהם בראש הרשימה, התרסקות בכפר קאסם

בהכנת הידיעה השתתפו קובי דוד ורמי שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully