וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבועות אחרי שקיבלו חנינה ממורסי - ביצעו את הפיגוע בסיני"

ניר יהב

25.8.2012 / 20:12

גורמי ביטחון מצריים מסרו שארבעה מחבלים שקיבלו חנינה מהנשיא לקחו חלק בפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצריים החודש. בתוך כך, מורסי טוען: "המצב הביטחוני בסיני הולך ומשתפר"

צילום:שי מכלוף, דניאל בוק, דו"צ. עריכה: יאיר דניאל

חלק מפעילי הטרור שהיו מעורבים בפיגוע בסיני בתחילת החודש, בו נהרגו 16 חיילים מצרים, שוחררו שבועות קודם לכן במסגרת חנינה מהנשיא המצרי, מוחמד מורסי – כך מסרו הערב (שבת) גורמי ביטחון מצריים לסוכנות הידיעות "מען". הגורמים מסרו כי ארבעה פעילי טרור ששוחררו על ידי מורסי הגיעו בעקבות שחרורם לחצי האי סיני, ושם הצטרפו לפעילי ג'יהאד נוספיםי. לא צוין בדיווח באילו פעילים מדובר.

במקביל דווח ב"מען" כי שלושה מתוך חמישה פעילי ג'יהאד שנהרגו במסגרת המבצע הנרחב של צבא מצרים בסיני הם פעילים ששוחררו במסגרת אותה חנינה. השלושה, לפי הדיווח, מכונים אבו חאלד, אבו אל-מקדאד ואבו עבדאללה. גורמי הביטחון מסרו עוד כי מצרים הצליחה לזהות חמש מתוך שבע הגופות של פעילי הטרור שביצעו את הפיגוע אחר כך בישראל והועברו לה על ידי ישראל. לפי הדיווח, שלושה מהם מצרים.

בתוך כך, ד"ר יאסר עלי, דוברו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, אמר הערב כי המצב הביטחוני בסיני הולך ומשתפר בעקבות המבצע הצבאי הנערך שם. עוד הבטיח כי בקרוב יפורסם דיווח מפורט אודות מבצעי הפיגוע בתחילת החודש.

חמושים חטפו משוריינים מצריים וירו לעבר ישראל. דובר צה"ל
השיריונית שנגנבה מהמוצב בסיני והופצצה בתוך ישראל/דובר צה"ל

הפיגוע אירע ב-5 באוגוסט, כשקבוצת חמושים תקפה מוצב של משטרת הגבולות המצרית בצפון סיני, הרגה 16 חיילים וגנבה מהמקום שתי שיריוניות, באמצעותן פרצו המחבלים את הגבול במטרה לבצע פיגוע בתוך שטח ישראל. אחד מכלי הרכב התפוצץ סמוך לגבול, והשני נוטרל בהמשך על ידי כוחות צה"ל, בשילוב ירי מהקרקע ומהאוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דיווח: צבא מצרים נערך לפעולה נרחבת בסיני. רויטרס
צבא מצרים יצא למבצע נרחב למיגור הטרור בסיני/רויטרס

בעקבות האירוע, יצא צבא מצרים במבצע נרחב לטיהור חצי האי סיני מטרור, בין היתר באמצעות הזרמת כוחות גדולים לאזור ועריכת פשיטות. ימים ספורים לאחר הפיגוע, הרגו כוחות הביטחון המצריים עשרות בני אדם, פתחו בגל מעצרים וביצעו פשיטות ביעדים שונים באזור. כמו כן, פתחו בפעולות להריסת מנהרות ההברחה בין מצרים לרצועת עזה, דרכם חושדים המצרים כי חלק מהמחבלים חדרו.

במצרים האשימו פעילים בארגון העזתי "צבא האיסלם" במעורבות בפיגוע, לאחר שחשפו כי אחת הגופות של המחבלים שביצעו את הפיגוע שייכת לפעיל לשעבר בארגון, ודרשו את הסגרתם של כמה מבכירי הארגון. בחמאס הכחישו מעורבות של פעילים מעזה באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully