וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה ידעה על איומי ה'ג'וקר' טרם ביצע הטבח"

24.8.2012 / 0:12

פרשת הטבח באולם הקולנוע בארה"ב מסתעפת: התביעה במשפטו של ג'יימס הולמס, הנאשם ברצח, טוענת כי הוא השמיע איומים טרם ביצע את המעשה ואף נמנעה גישתו לאוניברסיטה בה למד

כחודש עבר מאז הטבח באולם הקולנוע בקולורדו במהלכו נהרגו 12 בני אדם, והפרשה רק נעשית מעניינת יותר. לאחר שדווח כי הנאשם ברצח, ג'יימס הולמס, נפגש עם אנשי בריאות הנפש בחודשים שלפני הירי, אתמול חשפה התובעת במשפטו של ה"ג'וקר" כי הולמס "השמיע איומים" עוד טרם המעשה. אמנם התובעת לא תיארה את אופיים של האיומים אך היא ציינה כי הם דווחו למשטרה. עוד הוסיפה התובעת כי מהולמס נמנעה גישה לאוניברסיטת קולורדו טרם ביצע את הירי.

כאמור, רשת CBS דיווחה השבוע כי הולמס נפגש עם לפחות שלושה אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש באוניברסיטת קולורדו, בטרם ביצע את הירי. עוד נודע כי הולמס שלח לאחת הפסיכיאטריות של האוניברסיטה איורים המצהירים על כוונותיו העתידיות.

היומון "דנבר פוסט" אף דיווח בתחילת החודש כי אחת הפסיכיאטריות שטיפלה בהולמס, לין פנטון, התריעה בפני הנהלת המוסד האקדמי מפני תכניותיו. פנטון משמשת מרצה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולורדו ועומדת בראש שירותי בריאות הנפש לסטודנטים במוסד.

הדיון הבא במשפטו ייערך בסוף ספטמבר

לפי רשת KMGH, המתבססת על מקור המעורה בחקירת הטבח, אנשי הצוות לא נקטו שום פעולה בעקבות ההתרעה שקיבלו, כיוון שהולמס, סטודנט לרפואה לשעבר במוסד האקדמי, היה באותה תקופה בתהליך של נשירה מלימודיו. קודם לכן דווח כי הפסיכיאטרית פנטון קיבלה לידיה חבילה מהולמס שהכילה מחברת ובה "פרטים מלאים על הדרך שבה הוא מתכוון להרוג בני אדם", אך לדבריה, לא הספיקה לפתוח אותה.

הולמס, המכונה "הג'וקר", עומד בפני 142 סעיפי אישום שונים, בהם 24 סעיפי רצח, סעיפי ניסיונות רצח, החזקת חומרי נפץ וביצוע פשע אלים. התביעה במשפטו עשויה לדרוש להשית עליו עונש מוות בגין מעשיו, אך עד כה לא ברור אם התובעים אכן ידרשו זאת. הדיון הבא במשפטו של הולמס יתקיים ב-27 בספטמבר.

לקריאה נוספת:
האם הפסיכיאטרית של "הג'וקר" דיווחה על כוונותיו?
"הג'וקר" מקולורדו יעמוד בפני 142 סעיפי אישום
הטבח בקולורדו: "הג'וקר" היה בטיפול פסיכיאטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully