וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך הותקפה חוליית המחבלים שחדרה ממצרים

בסרטון שפרסם דובר צה”ל, שצולם מהאוויר, נראית הפצצת הרכב המשוריין שנגנב מחיילים המצרים על ידי מחבלים שניסו לחדור לישראל. גופות החיילים ההרוגים יועברו הערב למצרים

דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם אחר הצהריים (שני) סרטון המתעד את תקיפת חיל האוויר אמש, בה הופצץ הרכב המשוריין שנגנב על ידי חוליית מחבלים וחדר מגבול מצרים לשטח ישראל. בסרטון ניתן לראות את כלי הטיס יורה טיל לעבר הרכב, אולם זה המשיך בנסיעתו, וכלי הטיס ביצע לעברו ירי נוסף. הרכב המשיך בנסיעתו עוד מספר שניות, אולם לבסוף נעצר.

במקביל, החלו להתפרסם פרטים נוספים אודות האירוע מהצד המצרי. צבא מצרים פרסם בצהריים הודעה לפיה חוליית הטרור שתקפה את החיילים המצרים כללה 35 פעילים חמושים. "אותה חולייה קיבלה סיוע מרצועת עזה, כשבמקביל למתקפה שיגרו חמושים מהרצועה רקטות לעבר אזור מעבר כרם שלום", נכתב.

משוריין שרוף שבו השתמשו פעילי ג'יהאד במתקפה על מצרים וישראל. AP
המשוריין השרוף, לאחר התקיפה אתמול/AP

נשיא מצרים מוחמד מורסי נחת בשדה התעופה באל-עריש שבחצי-האי סיני כדי לפקח מקרוב אחר חקירת הפיגוע. למורסי התלוו שר ההגנה וראש המועצה הצבאית העליונה - הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, הרמטכ"ל סאמי ענאן ושר הפנים אחמד גמאל א-דין. עם הגיעם לסיני, עשו מורסי ומלוויו את דרכם לרפיח המצרית, שם אירע אתמול הפיגוע.

הפיגוע אירע אתמול כאשר קבוצת המחבלים מסיני השתלטה על מוצב מצרי, הרגה 17 שוטרים מצרים וגנבה מהם שני כלים משוריינים. שני הכלים עשו את דרכם למעבר, אחד מהם התפוצץ סמוך לגבול והשני חדר לשטח ישראל, והופצץ על ידי חיל האוויר.

בנוסף, גורמים צבאיים מסרו כי דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני, הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי ולרוץ כשהם חמושים לכיוון היישוב יבול. לדבריהם, באזור השטח החקלאי של היישוב התנהלו קרבות אש בין חיילי צה"ל ולוחמי ימ"מ למחבלים. כעבור 20 דקות של כיתור המקום, נהרגו המחבלים. ישראל הודיעה כי תעביר היום את גופות המחבלים למצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מורסי צפוי להכריז על שלושה ימי אבל

בעקבות הפיגוע, הגיעו כוחות גדולים של צבא מצרים במהלך היום אל חצי-האי והתפרשו שם. כמו כן, גורמי ביטחון מצרים צוטטו באמרם כי יצרו קשר עם ממשלת חמאס בדרישה שיסגרו את מנהרות ההברחה המחברות בין עזה לסיני ושלא יאפשרו מעבר של פלסטינים לסיני דרכן. "הכוננות בחצי-האי סיני היא הגבוהה ביותר שהייתה אי פעם", ציינו עדי ראייה. למרות הכחשות של גורם ביטחון ישראלי, דווח במצרים כי הוחלט לסגור את מעבר רפיח עד להודעה חדשה.

גורמים צבאיים בקהיר הוסיפו כי בימים הקרובים תישלח תגבורת אווירית נוספת לשדה התעופה בעיר אל-עריש הסמוכה לרצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר טוען כי לא נתקבלה בקשה לפרישת כוחות נוספים, ולא ניתן אישור כזה. "לא אישרנו כניסת כוחות מצריים נוספים לחצי האי סיני ולא טנקים", הדגיש הגורם.

עוד על הפיגוע בגבול מצרים
בשל הפיגוע: "מטוסי קרב ומסוקים מצריים פועלים בסיני"
המשוריין נוטרל בעומק ישראל: "חששנו לפגוע באזרחים"
המחבלים נשאו חגורות נפץ ורובים: "תכננו פיגוע ראווה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully