וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוריין נוטרל בעומק ישראל: "חששנו לפגוע באזרחים"

6.8.2012 / 12:28

גורמי ביטחון הבהירו כי יש לבדוק כיצד הרכב המשוריין חדר אמש לעומק ישראל, ורק אז נפגע. לפי עדות מפקד המחלקה, בעת המרדף שניהל נגד המשוריין, נסעו לצדו כלי רכב אזרחיים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

פרטים נוספים נחשפים היום (שני) על מתקפת הטרור אמש בגבול מצרים. מהתחקיר עולה כי הרכב המשוריין חדר כשני קילומטרים לשטח ישראל, ורק אז נוטרל על ידי כוח צה"ל. גורמי ביטחון הדגישו כי הנושא חייב להיבדק, אולם הביעו שביעות רצון מהתוצאה הסופית של סיכול הפיגוע.

עוד עולה מהתחקיר כי נגמ"ש אחד שעט דרומה והתפוצץ, והנגמ"ש הנוסף ניסה להגיע לכיוון הישובים, תוך שהוא חולף על מפקדת גדוד הסיור המדברי ומסה להגיע לישובים, שם הותקף על ידי טנק צה"ל.

מפקד המחלקה מגדוד 52 של חיל השריון, שהשמיד את הנגמ"ש המצרי, סיפר על השתלשלות האירוע בתחקיר שנערך היום. "לאחר שהבחנו בנגמ"ש מתקדם לכיוון הישובים, תוך שהוא נע על הכביש, התחלנו לנהל אחריו מרדף כשאנחנו נוסעים במהירות של 60 קילומטרים לשעה ולצדנו נוסעים כלי רכב אזרחיים".

הרמטכ"ל בני גנץ בסיור באזור האירוע שאירע אתמול בכרם שלום, יולי 2012. דובר צה"ל
"לאחר שבדקנו שאכן מדובר בנגמ"ש המצרי פתחנו באש והשמדנו אותו"/דובר צה"ל

"הנגמ"ש התקדם במהירות גבוהה בזמן שאני נוסע מאחוריו, ומכיוון גדר המערכת שועט טנק נוסף מהפלוגה ומאגף אותו. לאחר שבדקנו שאכן מדובר בנגמ"ש המצרי פתחנו באש והשמדנו אותו", שיחזר. "החשש הגדול שלי היה שבזמן הנסיעה והירי נפגע באזרחים, מאחר והוא נסע על כביש אזרחי לחלוטין שבדרך כלל טנקים לא נוסעים עליו".

קצינים באוגדת עזה שיבחו את תפקוד המ"מ וטענו כי הפגין נחישות ויכולת פיקוד גבוהה, בשל העובדה כי מדובר בנגמ"ש מצרי והיה בתחילה קושי "לעכל" את האירוע. יצויין כי פלוגת השריון של גדוד 52 השמידה בשבוע שעבר טיל נ"ט ששוגר לעבר אחד הטנקים באמצעות מערכת "מעיל רוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו וברק ליד המשוריין שנוטרל בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון לזירת הפיגוע. "צריך לשבח את אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, ואת השב"כ, על סיכול פיגוע הטרור שיכול היה להיות חמור ביותר", אמר ראש הממשלה ופנה לאלוף: "נערכתם נכון ופעלתם נכון". על הנפגעים בצד המצרי אמר נתניהו: "צר לי על הרג החיילים המצרים, יש לנו אינטרס משותף לגבול שקט". נתניהו גם רמז לביקורת עליו בסוגיה האירנית, כשהדגיש כי "כשמדובר בביטחון ישראל - היא חייבת ויכולה לסמוך רק על עצמה, ואין מי שיוכל למלא זאת עבורנו". שר הביטחון אמר כי "החיילים בשטח הגיבו במהירות ומנעו אירוע חמור מאוד, כזה שיכול היה לצאת לפועל עם חומר הנפץ שהובא במשאית הקטנה שהתפוצצה, ובה שישה או שמונה מחבלים עם חגורות נפץ. פה הוכח שוב עד כמה חדות מודיעינית ויכולת מבצעים עושות את כל ההבדל. אני מעריך שזו לא הפעם האחרונה שאנחנו נתקבלים בניסיונות לפגוע בנו, ואני מקווה שזו תהיה קריאת השכמה למצרים לגבי הצורך להיות חדים ויעילים בצד שלהם".

מתקפת הטרור - שלב אחר שלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר סייר גם הרמטכ"ל, בני גנץ, בנקודת האירוע, אליו התלוו אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, ומפקד אוגדת עזה, תא"ל יוסי בכר. גנץ קיים ביממה האחרונה מספר הערכות מצב, תחקר מפקדים זוטרים בשטח ושיבח את התגובה לפיגוע.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד באותו נושא
המחבלים נשאו חגורות נפץ ורובים: "תכננו פיגוע ראווה"
המג”ד שסיכל הפיגוע בדרום קיבל צל”ש ב-2008
המתקפה תוביל לשינוי היחס של מורסי כלפי עזה?
מחבלים השתלטו על משוריינים מצרים וירו לעבר ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully