וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח צה"ל ירה בסורי שניסה לחדור לשטח ישראל

כוח שריון, שזיהה את ניסיון החדירה, פתח בנוהל מעצר חשוד אך משלא נענה - פתח באש ופגע בסורי. קצין בכיר: "‫הנחת המוצא היא שמי שמגיע לגדר ומחבל בה, פניו אינן לשלום"

סורי ניסה לחצות היום (שבת) את הגבול לישראל באזור רמת הגולן. הוא הגיע לגבול כשבידיו כלי לחיתוך גדרות, והחל לחתוך את הגדר. כוח צה"ל שזיהה את החדירה פתח לעברו באש והוא נפגע.

מתחקור ראשוני שנעשה בשטח עולה כי כוח שריון זיהה דמות חשודה שמתקרבת לגדר המערכת ועקב חשש כי מדובר במחבל שמנסה לחדור לשטח ישראל, החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד. הם ירו באוויר, קראו לו לחזור אחורה, אך משלא עצר והמשיך בניסיונו לחצות את הגדר, הם ירו בו ופגעו. קצינים מהיחידה לקישור כוחות זרים יצרו קשר עם אנשי האו"ם בצד הסורי ודיווחו על המקרה.

כעבור זמן קצר, התקבל דיווח שהאיש נפגע מירי חיילי צה"ל ופונה באמצעות רכב לבית חולים בשטח הסורי. מעדות חיילים בשטח עולה כי אמנם האיש לא היה חמוש, אולם הוא נשא עמו כלי לחיתוך גדרות, ולכן כוונתו לחדור לשטח ישראל הייתה ברורה.

תושבי מג'דל שמס: "מיליונים יחזרו לגבול". דניאל בוק
כוח שריון זיהה דמות חשודה שמתקרבת לגדר וירה בו. גבול הצפון/דניאל בוק

‫בעקבות התקרית, הסביר קצין בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשעות הצהריים הגיע החשוד לגדר הגבול, וניסה לחתוך אותה. הוא סיפר כי החשוד, שלא היה חמוש, נורה ונפגע מכדור אחד. ‫"הכוח פעל על פי הנהלים וביצע נוהל פתיחה באש-קריאה, ירי באוויר וירי בברך. ‫לפי הנהלים, מי שפוגע בתשתית ביטחונית זה נהלי הפתיחה באש עבורו", אמר. "‫הנחת המוצא היא שמי שמגיע לגדר ומחבל בה, פניו אינן לשלום. ‫על פי התפיסה, כי מי שמגיע ופוגע בתשתית ביטחונית הוא מחבל".

לדברי הקצין הבכיר, צה"ל מבצע פעילות מבצעית בדרום רמת הגולן מזה מספר שבועות. "‫לאחרונה נעשו מספר ניסיונות של התקרבות לגדר במסווה של רועי צאן", סיפר הקצין. "‫בימים האחרונים היו מספר מקרים של התקרבות לגדר".

‫הקצין הסביר כי ‫משימת צה"ל היא להגן על הגבול ועל אזרחי מדינת ישראל. "הכוחות שולטים בכל המרחב של גבול ישראל סוריה", אמר. "‫לאור הזיהויים האחרונים, ועל פי הערכת מצב, הכוח היה יעיל ופגע במחבל. ‫הכוחות טיפלו בו במקום ופינו אותו, והוא לא הצליח להזיק לגדר". לדבריו, ‫מדובר באירוע חריג. "כל חציה של קו הגבול זו הפרה של ריבונות וכוחות צה"ל מגיבים בהתאם". ‫

אחת ההערכות היא שהאיש הגיע לאזור הגבול כדי להיכנס לשטח ישראל לקבל מקלט מפני הקרבות שמתנהלים בין המורדים לצבא הסורי.

בצה"ל חוששים מבריחה המונית של אזרחים סורים

החשש מפני התחממות בגבול ישראל-סוריה העלה בשבועות האחרונים את רמת הדריכות והכוננות בקרב יחידות צה"ל השונות הפועלות באזור. על רקע העימותים הקשים בתוך סוריה, אחד החששות הוא מפני בריחה המונית של אזרחים סורים מאש כוחות הביטחון, לאור הקרבות שמתנהלים בחודש האחרון לא הרחק מגדר המערכת בדרום רמת הגולן.

בהפגנה לציון יום הנכבה בשנה שעברה, הצליח המון לפרוץ את גדר הגבול בין סוריה לישראל מול מג'דל שמס. כוח צה"ל שהיה במקום פתח באש לעבר המפגינים, וכמה נהרגו. אחד האזרחים הסורי שחדרו את הגבול, חסן חיג'אזי בן ה-28, אף הצליח להסתננן לתוך שטח ישראל והגיע עד לתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully