וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה לוחמים הושעו מחטיבת כפיר בחשד שהיכו חברם

3.8.2012 / 14:25

על פי החשד, החייל הצעיר סירב לבצע משימות שניסו להטיל עליו בבסיס הטירונים של החטיבה, והוכה על ידי השמונה. גורם צבאי: "המשמעת הבעייתית בפלוגה ידועה מזה זמן רב"

שמונה לוחמים מחטיבת כפיר הושעו אתמול (חמישי), לאחר שבמהלך קטטה שפרצה בבסיס הטירונים של החטיבה השבוע היכו על פי החשד חייל צעיר ופצעו אותו, ככל הנראה לאחר שסירב לבצע משימות שהטילו עליו. בעקבות האירוע, נזקק החייל לטיפול רפואי, והגיע למרפאה. לאחר בדיקות רפואיות, הוחלט להפנות אותו לבית חולים העמק בעפולה.

בעקבות התקיפה, שנחשפה לאחר שהחייל הגיש תלונה בנושא, הוחלט לערב את המשטרה הצבאית החוקרת במקרה. גורם צבאי מסר כי "רמת המשמעת בפלוגה בעייתית ומוכרת מזה זמן רב, אך מפקדים בחרו להתעלם מהניסיונות לנצל חיילים צעירים למשימות כלליות, ומה שקרה הפעם, זה התנגדות של החייל ללחצים שהפעילו עליו שאר החיילים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עם היוודע האירוע הוא טופל במהירות על ידי מפקד החטיבה, אל"מ אודי בן מוחה. בנושא מתקיימת חקירת מצ"ח לבירור כלל נסיבות האירוע. עם סיום החקירה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמים נהגו להשפיל חיילים צעירים ולהכות אותם. תיעוד ההתעללות בחטיבת גבעתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה נחשפה שורת מקרים של התעללות בין חיילים בחטיבת גבעתי. במקרה האחרון, טענו לוחמים בחטיבה כי חיילים ותיקים מהפלוגה המבצעית נוהגים להכות חיילים צעירים באמצעות כפפות אגרוף, וכי "הטקסים" הללו מהווים מסורת של ממש שנערכת בידיעת הקצינים ובהסכמתם. חוקרי מצ"ח אישרו גם הם כי בחטיבה נחשפה פרשייה נוספת של התעללות. מהעדויות עלה כי באחד המקרים אמר סגן מפקד הפלוגה לחיילים הוותיקים: "חבר'ה, רק שיהיה בעדינות". בעקבות חשיפת המקרים, שלושה מהחיילים הוותיקים נעצרו.

בפרשה אחרת בחטיבה, נמצא כי לוחמים נהגו להשפיל חיילים צעירים ולהכות אותם, בין היתר באמצעות מוטות עץ, וכן נהגו לסטור להם. מעדויות שנאספו עלה כי באחד המקרים, הלוחמים הוותיקים נהגו להכות את הלוחמים הצעירים באמצעות רצועות נשק משופשפות, המכונות "חגורות פז"ם", בעת מסירת החגורה – אחד מ"טקסי הוותיקות". במקרה אחר תואר כיצד, בעת הענקת "סיכות היחידה" ללוחמים הצעירים, הלוחמים הוותיקים נעצו אותן בחזה החיילים החשוף באמצעות אגרוף, והותירו להם "סימן למזכרת". שבעה לוחמים נעצרו בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully