וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה באוויר: מטוס קרב פגע במוט התדלוק באימון

27.7.2012 / 12:14

בעת טיסת אימון פגע טייס F-16I במוט התדלוק של מטוס "ראם", וגרם נזק למטוס הקרב. שני המטוסים הונחתו באופן מיידי ונפתחה חקירה. מדובר ברכיב חיוני בתרחיש תקיפה באירן

תקלה במערך האסטרטגי של חיל האוויר: מטוס "סופה" (F-16I) של חיל האוויר גרם הבוקר (שישי) לנזק לצינור תדלוק של מטוס "ראם" (בואינג 707) של החיל, בעת אימון בתדלוק אווירי בדרום. בשעות הבוקר המריא מבסיס נבטים שבנגב מטוס התדלוק, במהלכו נדרש לתדלק את מטוס הסופה שיצא מבסיס רמון. במהלך האימון התנתק חלק מצינור התדלוק, ונגרם נזק למטוס הקרב. כתוצאה מכך הוחלט על הפסקת האימון באופן מיידי, ונחיתת שני המטוסים בבסיס חיל האוויר הסמוך. איש לא נפגע באירוע, שנערך באזור מדברי, ובכך לא נרשם סיכון לפגיעה בנפש.

מטס יום העצמאות של חיל האויר, מאי 2011. דובר צה"ל
תקלה במערך האסטרטגי. מטוס בואינג מתדלק מטוס F-15/דובר צה"ל

גורם צבאי מסר שמבדיקה ראשונית עולה שבמהלך האימון התקרב מטוס הסופה בזווית קרובה מאוד אל מוט התדלוק, וכתוצאה מכך שבר אותו, וחלקו התנתק מהמטוס. לדברי הגורם, הנזק למטוס הסופה היה קל, אך כדי להימנע מסיכון מיותר ולטובת התחקור המיידי של האירוע, הוחלט על הנחתת שני המטוסים. הגורם ציין כי מדובר באירוע חריג שנסיבותיו כבר ברורות, הן יילמדו ויופקו מהם הלקחים. בחיל האוויר יוקם גם צוות חקירה לתחקור האירוע.

מערך התדלוק האווירי של החיל מוגדר כרכיב משמעותי מאוד ב"זרוע הארוכה" של החיל, לרבות היכולת האסטרטגית להגיע ליעדים רחוקים, בהם אירן, מאחר ומטוסי החיל מוגבלים ברדיוס הפעולה שלהם. תדלוק אווירי, אפוא, מסוגל להגדיל את טווח הטיסה האופרטיבי באופן משמעותי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך אימון של חיל-האוויר בוצע תדלוק אווירי של מטוס סופה על ידי מטוס ראם. במהלך התדלוק נשבר צינור הדלק ונגרם נזק לשני המטוסים. המטוסים נחתו בשלום. לצוות שלום. מפקד חיל-האוויר הורה על הקמת צוות חקירה לאירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully