וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד מרכז: יהיה מחיר לגיוס חרדים מבוגרים

פנחס וולף

1.7.2012 / 18:04

בסיור של ועדת החוץ והביטחון, על רקע ההכרעה הקרבה בסוגייה, הבהיר האלוף ניצן אלון: "ההוצאות הנלוות יגדלו בשל האפשרות שאותם חרדים יהיו כבר נשואים ובעלי משפחות"

"אם יוחלט לגייס את החרדים בגיל מבוגר יחסית – יהיו לכך השלכות תקציביות משמעותיות" – כך אמר היום (ראשון) אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, במהלך סיור של חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בפיקוד המרכז, הנערך על רקע ההכרעה הקרבה בממשלה בנושא גיוס החרדים, שנידונה בוועדת פלסנר. לדבריו, "צה"ל יקלוט לשורותיו את כל החרדים שמדינת ישראל תחליט לגייס, אך אם יוחלט לגייס את החרדים בגיל מבוגר יחסית, יהיו לכך השפעות תקציביות משמעותיות, מאחר שההוצאות הנלוות יגדלו בשל האפשרות שאותם חרדים שיתגייסו יהיו כבר נשואים ובעלי משפחות".

במהלך הסקירות שנערכו בפיקוד, עודכנו חברי הוועדה כי בגזרת הפיקוד קיימת יציבות ביטחונית יחסית. עם זאת, נמסר להם כי ישנם מספר משתנים שבאפשרותם לערער את היציבות, כמו בחירות אפשריות ברשות, הסדר פיוס עתידי בין פתח לחמאס, השפעת תוצאות הבחירות במצרים או החלטה לחזור לפעול במסדרונות האו"ם כפי שאירע בספטמבר האחרון. בכירי הפיקוד אמרו לחברי הכנסת כי "לצה"ל שליטה ביטחונית טובה על הנעשה בגזרה ואנחנו מזהים, בעיקר לאחר שחרורו של גלעד שליט, ניסיונות ברורים לתכנן ולבצע חטיפות של ישראלים - בדגש על מתיישבים שנתפסים מבחינתם 'כטרף קל'. מאז ביצוע עסקת שליט נעצרו על ידי צה"ל 24 ממשוחררי העסקה כאשר המאפיין הבולט לפיגועי הטרור שבוצעו או תוכננו הוא המתווה של "מפגע בודד".

על רקע המחלוקת עם נתניהו: מופז מקיים התייעצויות

בתוך כך, החל אתמול בערב יו"ר קדימה, שאול מופז, לערוך התייעצויות עם חברי סיעתו בנוגע למחלוקת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית הסנקציות האישיות שוועדת פלסנר דורשת להטיל על חרדים שישתמטו משירות צבאי לאחר גיל 22. אתמול נפגש עם חברי הכנסת ישראל חסון, זאב ביילסקי, יוחנן פלסנר, מאיר שטרית, אבי דיכטר ויעקב אדרי. היום הוא נפגש בשתי פגישות נפרדות עם יתר חברי הסיעה.

חברים שהשתתפו בישיבה סיפרו לוואלה! חדשות כי מופז נשמע מאוד נחרץ בנושא הסנקציות האישיות. "נתניהו יודע שזה ה'קאזוס בלי' של קדימה", אמרו. דיכטר, שהיה מראשי התומכים בכניסת קדימה לממשלה, אמר כי "בכל הצעות החוק הנמצאות על שולחן הכנסת, כולל הצעת חוק 'שירות המדינה' שיזמתי, נמצא סעיף המתייחס לסנקציות אישיות על המשתמטים – ראש הממשלה חייב להבין, אין אפשרות אחרת. החוק לא יעבור אם סעיף הסנקציות האישיות לא ייכלל בו". ואילו ישראל חסון הביע דרישה להכליל, בנוסף לסנקציות האישיות על החרדים, חובת גיוס לשירות אזרחי גם על ערביי ישראל. "לולא כן – אצביע נגד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully