וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב החשוד ברצח בנו: "עשו לי תרגילי חקירה פסולים"

24.6.2012 / 8:25

מוחמד סרסור החשוד ברצח בנו אנאס לפני כשלושה שבועות ממשיך להכחיש את מעורבותו, למרות הסתירות. לדברי עורכי דינו, הוא נלקח לקבר בנו בניגוד לרצונו "כדי לשבור את רוחו"

מוחמד סרסור, החשוד ברצח בנו בן ה-10 אנאס לפני כשלושה שבועות בכפר קאסם, נלקח בשבוע שעבר על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז לקבר בנו, בניסיון להביאו להודות בביצוע הרצח. בידי המשטרה אין עדיין ראיות הקושרות את האב למעשה, אך קיימות סתירות בעדותו שמעוררות חשד כי הוא זה שביצע את המעשה. במקביל, בדיון האחרון העלו פרקליטיו טענות קשות בנוגע לתנאים בהם מוחזק האב מאז נעצר, ועל תרגילי חקירה פסולים שמבצעים החוקרים. במשטרת מחוז מרכז סירבו אמנם להגיב לטענות, אך מאז הדיון ונזיפת השופט חל שיפור בתנאיו של החשוד.

מעצרו של סרסור הוארך ביום רביעי בשבעה ימים נוספים בבית משפט השלום ברמלה, והשופט קבע כי "קיים חשד סביר" כי רצח את בנו. לאחר 22 ימים בהם הוא שוהה במעצר, האב מוסיף להכחיש כל קשר למעשה. בצוות החקירה מוסיפים לחקור כל מי שיכול לשפוך אור על מעשי האב, החל מבני משפחה, תושבים מכפר קאסם וכלה באנשים אשר הכירו את סרסור האב במהלך חייו.

הארכת מעצר של מוחמד סרסור על חשד רצח בנו, יוני 2012. דרור עינב
השופט קבע כי "קיים חשד סביר" כי מוחמד רצח את בנו/דרור עינב

מאז נעצר האב, ביום ראשון שלאחר הרצח, מבצעים החוקרים פעולות חקירה רבות. בין היתר נלקח סרסור, כאמור, לקבר בנו בכפר קאסם. לטענת סנגוריו, עורכי הדין אנואר פריג' וגיורא זילברשטיין, הדבר נעשה בניגוד לרצונו ולמרות מחאותיו. בסופו של דבר, בעקבות סירובו, סרסור נשאר ברכב המשטרתי. "הוא נמצא באבל על מות בנו", אומר עורך הדין זילברשטיין. "כל זה נעשה כדי לשבור את רוחו. על מנת שהוא יודה. אבל הוא לא יודה בדבר שלא עשה".

עורכי הדין ציינו תרגיל חקירה נוסף, אשר לטענתם אינו חוקי. באחד הימים נלקח סרסור לחדר חקירות, שם המתינו לו שלושה שוטרים בלבוש אזרחי. לחשוד נאמר כי הוא משתתף כעת במסדר זיהוי. בסיומו אמרו לו החוקרים שאחד העדים זיהה אותו מבין השוטרים, כמי שביצע את הרצח. "קודם כל לא מדובר במסדר זיהוי כשר, כיוון שמעמד כזה מחייב נוכחות של עורך דין, ואנחנו לא הוזמנו. בנוסף, אני טוען שלא היה במקום עד, והשוטרים 'עבדו עליו', כעוד אמצעי לשבור אותו", אמר עורך הדין זילברשטיין לוואלה! חדשות.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית משפט השלום ברמלה, טענו הסנגורים כי מאז מעצרו, מוחזק סרסור בתנאים קשים ולא היגיינים. "המשטרה משאירה אותו בתחנת כפר סבא בחדר סגור, קטן, מצחין, כמעט בלי אוורור, כמעט בלי אור, 24 שעות", אמרו בדיון. "שנמצאים בתא מעצר במצב נפשי מסוים קורה משהו גם לאדם, הוא לאט לאט נשבר, אין לו אמונה כבר, הוא לא יכול לראות את עורכי הדין שלו". עוד טענו הסנגורים, כי סרסור אינו זוכה לטיולים בחצר, כחוק. "אתה רוצה להגיע למצב שהוא יודה בתיק שהוא לא עשה רק בגלל שהמצב הנפשי שלו ירוד?", הטיחו בנציג המשטרה.

משפחת סרסור, כפר קאסם , יוני 2012. שלומי גבאי
על פי העדויות, הילדים האחרים שהיו בבית קראו במהלך השעה לאב, אך הוא לא ענה/שלומי גבאי

השופט עמי קובו התייחס לטענות הסנגורים ואמר לחוקרים כי "מן הראוי להבהיר שעל המשטרה לדאוג לכיבוד מלוא זכויותיו של החשוד בחקירה, אף כאשר מדובר בחשוד בעבירה של רצח". השופט הפנה את החוקר לסעיף 9 לתקנות סדר הדין הפלילי, הנוגעות לתנאי החזקה במעצר, אשר אינו יכול להוות אמצעי לחץ בפני עצמו. השופט ציין כי הן "קובעות כי עצור זכאי למשך שעה מדי יום, בשעות היום, להליכה באוויר הפתוח במקום המעצר... על המשטרה להקפיד ולקיים את זכותו של החשוד". עוד הוסיף השופט כי "מן הראוי להפנות את המשטרה לחובה לכבד את זכות ההיוועצות של החשוד עם עורכי דינו ואת זכותם לקיים פגישות עם החשוד".

לצד זאת קבע השופט ש"מאז הארכת המעצר הקודמת חלו מספר התפתחויות בחקירה אשר מצדיקות את המשך המעצר", והורה על הארכת מעצרו של סרסור. לאחר הדיון ציין עורך הדין זילברשטיין בפני וואלה! חדשות כי "למשטרה אין מספיק ראיות לכתב אישום. עד היום לא עימתו את מרשי עם תוצאות של בדיקות מעבדה כלשהן ולא עם תוצאות נתיחה לאחר המוות. אין בידי המשטרה כל ראייה שמהווה 'אקדח מעשן'. בנוסף, בית המשפט הגיע למסקנה שהייתה פגיעה קשה מאד בתנאי המעצר של החשוד".

המשטרה כנראה הפנימה את דברי השופט, מאחר שבעקבות הדיון הועבר סרסור לתחנת רמלה, וכעת הוא זוכה לסיבוב יומי בחצר. אך פרקליטיו מתכוונים להמשיך להילחם על עצם המעצר, והיום יתקיים דיון בערעור על הארכת המעצר שהגישו בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה.

"ממשיכים להאמין שהאבא חף מפשע"

גם בני משפחתו של סרסור ממשיכים לתמוך בו ולהחזיק בדעה שמדובר במעצר שווא. "אני חושב שהמשטרה רוצה לסגור את הפינה הזאת", אמר חבר הכנסת איברהים צרצור, קרוב משפחה. "אנחנו ממשיכים להאמין שהאבא חף מכל פשע, ושהמשטרה טעתה טעות גסה כשעצרה אותו על אף הטרגדיה שהוא עבר. אני מאד מקווה שתוך פרק זמן קצר מאד האבא ישתחרר. כמו כן, אנחנו לא נרפה בכך שהמשטרה תמשיך לחקור עד להבאת הפושע או הפושעים לבית המשפט בהקדם האפשרי. כל חלופה אחרת יכולה לדרדר את מצב הביטחון האישי של אזרחי ותושבי כפר קאסם".

לדבריו, בני המשפחה עדיין לא התאוששו ממות הבן. "מאז הרצח הם נמצאים באבל כאילו שהרצח קרה היום. כל תושבי העיר מתכנסים בבית שלהם כמעט על בסיס יומי, מנסים להקל עליהם עד כמה שאפשר. מלווים אותם בדיונים בבית המשפט. המשפחה הזאת זקוקה לכל תמיכה אפשרית, עד שיצאו מכל הספירלה הזאת, שנפלה עליהם כרעם ביום בהיר".

גופתו של אנאס סרסור בן ה-10 נמצאה ביום חמישי, 31 במאי, סמוך לביתו שבכפר קאסם כשעליה סימני אלימות קשים. חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, בפיקודו של ניצב משנה יגאל בן שלום. מהחקירה עלה כי בסביבות השעה 20:00 יצא הילד לבית דודו השכן. בסביבות השעה 22:00 הודיע האב על היעלמותו של הבן בתחנת המשטרה בראש העין. בבסיס הסתירות בעדותו של האב נמצאות בידי צוות החקירה בימ"ר עדויות לכך שבין השעה 21:00 ל-22:00, נעדר האב מהבית. על פי העדויות, הילדים האחרים שהיו בבית קראו במהלך השעה לאב, אך הוא לא ענה. האב הכחיש זאת בחקירתו, וטוען שבסך הכל שהה בקומה התחתונה. בידי צוות החקירה ככל הנראה ישנן ראיות נוספות המצביעות על ההיעדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully