וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יירוטים מעל נתיבות ושדרות; דיווח: בן 4 נהרג בעזה

ניר יהב ורמי שני

23.6.2012 / 11:27

הפלסטינים מדווחים על עוד שני הרוגים ועל 25 פצועים לפחות בתקיפות צה”ל במהלך הלילה והבוקר. הרמטכ”ל גנץ כינס הערכת מצב בתל אביב, סאיב עריקאת קרא לישראל להפסיק את האש

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: מיכאל ברגמן)

חילופי האש נמשכים בדרום הארץ גם הבוקר (שבת), וצה"ל ממשיך להגיב בירי לרצועת עזה. לפי דיווחי הפלסטינים, בצהריים מת ילד בן ארבע, מעתז סואף, שנפגע מירי פגז ארטילריה שנורה לעבר אזור חאן יונס בדרום הרצועה. ככל הנראה, אביו נפצע קשה. דובר צה"ל מכחיש את הדיווח וטוען שלא הייתה תקיפה באזור.

במקביל, דווח כי בבוקר מת צעיר כבן 20, שנפצע הלילה בתקיפה בצפון הרצועה. ההרוג זוהה כהמאם ג'מאל אבו קאדוס, שנפצע בתקיפה בצפון רצועת עזה. בסך הכל, בסבב ההסלמה האחרון, שהתחיל ביום שני, דיווחו הפלסטינים על 15הרוגים בקרבם. מאוחר יותר דווח כי חמוש פלסטיני נהרג בתקיפת חיל האוויר בג'בליה שבצפון הרצועת, והוא זוהה כמוחמד ברעי, בן 25. צה"ל אישר כי הייתה תקיפה וכי סוכל ניסיון לשגר רקטה לעבר ישראל.

סמוך לשעה 11:00, שוגרו שתי רקטות לעבר דרום הארץ, ומערכת כיפת ברזל יירטה אותן מעל נתיבות ושדרות. ארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מערכת כיפת ברזל משגרת טיל מיירט סמוך לאשדוד. מרץ, 2012. רויטרס
מערכת כיפת ברזל יירטה שבע רקטות מאז הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר יורטו חמש רקטות נוספות שנורו לעבר מערב הנגב. בסך הכל, נורו הבוקר כעשרים רקטות לעבר ישראל, מרביתן לעבר שדרות. אחת מהן פגעה פגיעה ישירה במפעל בשדרות, ופועל כבן חמישים נפצע פצעים בינוניים. מספר בני אדם נוספים לקו בחרדה. רקטה נוספת פגעה בבית ספר בעיר, נזק נגרם למבנה, אך לא דווח על נפגעים.

גנץ מכנס הערכת מצב בתל אביב; עריקאת קרא להפסקת אש

הרמטכ"ל, בני גנץ, כינס בתל אביב הערכת מצב עם בכירי הצבא כדי לשקול את תגובת צה"ל להסלמה המחודשת בכפוף לאישור הדרג המדיני. בכיר הרשות הפלסטינית והאחראי על המו"מ עם ישראל, ד"ר סאיב עריקאת, נפגש ביריחו עם צירים דיפלומטיים מרוסיה, צרפת ובריטניה. הוא קרא לישראל להפסיק את האש, ואמר כי יו"ר הרשות, אבו מאזן, שותף לדבריו.

חיל האוויר ממשיך להפציץ ברצועת עזה ולתקוף יעדי מחבלים. הפלסטינים מדווחים בחמש תקיפות לפחות שהיו במהלך הלילה והבוקר, נפצעו לפחות עשרים וחמישה בני אדם. נוסף להרוגים, אדם אחד לפחות נפצע פצעים קשים קשים. מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף הלילה חמש פעמים ברצועת עזה, וכי הופצצו שני "בסיסי טרור בצפון הרצועה ובסיס אחד בדרומה".

תושבי היישובים מסביב לגדר המערכת הונחו להימצא בסביבת המרחבים המוגנים, לאחר שהתרעות מפני ירי תלול מסלול הוצאו גם לישובים מרוחקים יותר. גם חוף זיקים נסגר למבלים, והרוחצים הופנו לחוף ניצנים הסמוך. ראש העיר שדרות, דוד בוסקילה, אמר הבוקר כי "אנחנו מכירים את המציאות הזאת זה 11 שנים. בתקופה האחרונה היה שקט, אך הבוקר חודש הירי. פתחנו את מרכז הדחק לטובת נפגעי חרדה ועד עתה טופלו בו מספר נפגעים". לדברי בוסקילה, "אנחנו דורשים להחזיר את השקט לעיר. לפחות את השקט היחסי, שאפשר לנו לעשות דברים רבים וטובים. אנחנו מצפים מהממשלה שתפעל להחזיר את השקט הזה לאזור".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully