וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה פגעה במפעל באזור שדרות: בן 50 נפצע קל-בינוני

רמי שני וניר יהב

23.6.2012 / 10:03

הפצוע פונה לברזילי כשהוא סובל מרסיסים בצוואר ובבטן, אך נמצא בהכרה מלאה. מספר בני אדם נוספים לקו בחרדה ונזק נגרם למפעל. צה"ל תקף 5 פעמים ברצועה. הפלסטינים: 20 נפצעו

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: מיכאל ברגמן)

חודש הירי לעבר יישובי הדרום: רקטת קסאם פגעה הבוקר (שבת) במפעל באזור שדרות, והתפוצצה בתוכו, לאחר שחדרה את הגג. אדם כבן 50, העובד המפעל, נפצע באורח קל-בינוני ומספר בני אדם נוספים לקו בחרדה. צוות של מגן דוד אדום פינה את הפצוע, עם רסיסים בצוואר ובבטן, לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון, כשהוא בהכרה מלאה. נזק נגרם למפעל.

כ-20 רקטות נורו משעות הבוקר המוקדמות לעבר יישוב מערב הנגב, מרביתן התפצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב וכן באזור שדרות. ביתר הנפילות, לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי. כוחות הביטחון אף איתרו רסיסי רקטות, שלדבריהם ייורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, שיירטה מהבוקר חמש רקטות ששוגרו מרצועת עזה.

תושבים באזור עוטף עזה הונחו להימצא בסביבת מרחבים מוגנים, לאחר שהתראות מפני נפילת רקטות נשמעו גם בישובים מרוחקים יחסית מקו טווח הירי. ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, אמר הבוקר כי "אנחנו מכירים את המציאות הזאת כבר 11 שנה. בתקופה האחרונה היה שקט והבוקר חודש הירי. פתחנו את מרכז הדחק לטובת נפגעי חרדה ועד עתה טופלו בו מספר נפגעים".

רקטת קסאם התפוצצה במפעל באזור שדרות. דייב בוימוביץ'
הנזק שנגרם למפעל בעקבות פיצוץ הרקטה, הבוקר/דייב בוימוביץ'

לדבריו, "אנחנו דורשים להחזיר את השקט לעיר. לפחות את השקט היחסי, שאפשר לנו לעשות דברים רבים וטובים. אנחנו מצפים מהממשלה שתפעל להחזיר את השקט הזה לאזור".

הפלסטינים: "20 פצועים מתקיפות צה"ל ברצועה"

ירי הרקטות חודש על רקע תקיפות צה"ל בעזה. צה"ל תקף הלילה חמש פעמים ברחבי הרצועה, כאשר כלי הטיס של חיל האוויר תקפו שני בסיסי טרור בצפון הרצועה ובסיס טרור נוסף בדרומה. דובר צה"ל הודיע כי זוהו פגיעות במטרות. גורמי רפואה מטעם חמאס טענו כי לפחות 20 בני אדם נפצעו בחמש התקיפות. מוקדם יותר, דיווחו הפלסטינים כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפת צה"ל בצפון-מערב העיר עזה.

אמש תקפו כלי טיס של חיל האוויר חוליית משגרי רקטות באזור בית לאהיא שבצפון הרצועה. זאת בתגובה לירי ארבע רקטות קסאם לעבר ישראל. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפת צה"ל בצפון-מערב העיר עזה אחד מהנפגעים נפצע באורח קשה. שלושת הפצועים פונו לבית חולים.

כאמור, אמש נורו ארבע רקטות קסאם לעבר מערב הנגב. שתי רקטות נפלו בשטח המועצה האזורית אשכול, אחת התפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון, והרביעית במועצה האזורית שדות נגב. בכל המקרים הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא דווח על נפגעים או על נזק.

רקטת קסאם התפוצצה במפעל באזור שדרות. דייב בוימוביץ'
בסך הכול, כ-150 רקטות נורו לעבר ישראל מתחילת הסבב. שדרות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

מוקדם יותר תקף חיל האוויר חוליה נוספת של משגרי רקטות במרכז רצועת עזה, לאחר שבלילה האחרון הופר השקט הקצר שהושג בסבב ההסלמה הנוכחי, עם ירי שלוש רקטות לעבר אשקלון. מקורות פלסטינים דיווחו כי התקיפה כוונה לעבר מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, וכי נהרג פלסטיני אחד, קסאם אחמד בן 24. שניים נוספים נפצעו.

בסך הכל, כ-150 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר שטח ישראל בימים האחרונים. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיש ביום חמישי תלונה למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בעקבות הירי בימים האחרונים. "כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה. חייהם של כמיליון אזרחים ישראליים משותקים. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה", כתב פרושאור בתלונה הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully