וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מגיב למבקר: "לנסות לתקן את העבר זו טעות"

טל שלו

21.6.2012 / 12:29

הנשיא התייחס לביקורת החריפה שעלתה ממסקנותיו של מבקר המדינה, בדו"חותיו על השריפה בכרמל ועל המשט הטורקי. "את העבר אי אפשר לשנות, העבר מת", אמר, והציע לחקור גם הצלחות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב היום (חמישי) לראשונה על מסקנות הדו"ח החמור של מבקר המדינה על האסון בכרמל, וכן על הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר על המשט הטורקי. "את העבר אי אפשר לשנות, העבר מת", אמר הנשיא, "צריך ללמוד מהצלחות". לדבריו, הדו"חות "לא חסכו בגינויים על הכישלונות הללו".

"בוא נעשה ועדות חקירה על ההצלחות שלנו, במקום על הכשלונות", הציע פרס בכינוס מליאה בוועידת הנשיא הרביעית בירושלים. "בוא ננסה ונראה איך בדיוק ביצענו דבר שהוא נכון, ונלמד מכך. אני, כאדם, חושב שיש לתת לעבר לנוח בשקט".

דו"ח המבקר על השריפה בכרמל - סיקור מלא בוואלה! חדשות
ישי ושטייניץ דרשו "הכל או כלום" - ומערך הכבאות לא תוקצב
דו"ח השריפה בכרמל: מהי ה"אחריות המיוחדת" של שטייניץ וישי?
דו"ח השריפה בכרמל: אסון האוטובוס - דקה אחר דקה
המבקר: מערך הכיבוי אינו מוכן לאירועים חריגים

נשיא המדינה שמעון פרס. Sebastian Scheiner, AP
"בוא ננסה ונראה איך בדיוק ביצענו דבר שהוא נכון, ונלמד מכך". פרס/AP, Sebastian Scheiner

פרס הוסיף כי "לנסות לתקן את העבר זו טעות. רכזו את כל מאמציכם בעתיד. כעת העתיד אינו ידוע. עליכם לקחת סיכון, כך שלמעשה עליכם לבחור בין שני סוגים של טעויות: האחת, לא לעשות דבר, או לעשות קצת גם אם זה כולל טעות. מוטב שתנסו, גם אם תשגו, ואולי תצליחו".

המבקר קבע: הממשלה כולה נושאת באחריות "כוללת"

מדו"ח המבקר על השריפה בכרמל, שפורסם אתמול, עולים מחדלים, ליקויים ופגמים חמורים ומתמשכים בכל הנוגע להיערכות, פיקוד ושליטה על מערך כיבוי האש. המבקר אינו הסתפק בהצגת המסקנות העגומות לגבי תפקוד מערך שירותי הכבאות, המשטרה, ושירות בתי הסוהר, אלא קובע בבירור כי הממשלה כולה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נושאת באחריות "כוללת" לליקויים ולכשלים שהתגלו בשריפה, ובפרט למצב החמור של מערך כיבוי האש בישראל.

במקביל, שניים מהשרים הבכירים בממשלה עומדים במוקד הביקורת - שר הפנים אלי ישי, שהיה ממונה בשעת השריפה על שירותי הכבאות, ושר האוצר יובל שטייניץ, שמופקד על העברת התקציב לשירותי הכבאות. לדעת המבקר, השניים נושאים "באחריות מיוחדת למחדלים החמורים שהביאו לרמת המוכנות וההיערכות הנמוכה של שירותי הכבאות", כפי שבאו לידי ביטוי בשריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully