וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן: "להיפטר מאסד ולעזור למי שיסייע בכך"

טל שלו

20.6.2012 / 14:38

ראש המוסד לשעבר התייחס בוועידת הנשיא למצרים, למצב בסוריה ולחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. בין היתר, קרא דגן "להגיע לדיון ולשבת עם הליגה הערבית והפלסטינים"

"צריך להיפטר מאסד, וצריך לעזור לכל אחד שיעזור להיפטר ממנו" - כך אמר היום (רביעי) ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, בהתייחסו למצב בסוריה בוועידת הנשיא בירושלים, בדיון שנערך על עתיד האביב הערבי. "אני לא בטוח לגמרי מה תהיה התוצאה של העימות הפנימי בסוריה, אבל מבחינתנו כיהודים - הייתי שמח שמי שמפעיל עוצמה וכוח נגד אזרחים ורוצח אותם, לא יהיה שליט", אמר דגן. בראייה פוליטית אזורית רחבה יותר, טען דגן שהליכתו של הנשיא הסורי "תחליש את ההשפעה האירנית ותכרסם במעמדו ובכוחו של החיזבאללה ותאפשר אולי אפילו להגיע למציאות פוליטית אחרת בלבנון".

דגן הצביע על החשיבות בחידוש המגעים עם הרשות הפלסטינית. "הנושא הפלסטיני לא נמצא כרגע בראש סדר העדיפויות. אני חושב שדווקא בגלל השינויים זו יכולה להיות הזדמנות אדירה". דגן קרא לממשלת ישראל "להגיע לדיון ולשבת עם הליגה הערבית ועם הפלסטינים". הוא הסביר כי זהו תזמון מוצלח למהלך מדיני ואמר כי "יש ליגה ערבית שהאלמנטים הרדיקלים בה נעלמו. סדאם חוסיין מת, קדאפי הלך לעולמו, בשאר אסד - אני מקווה שיצטרף לחבריו. מאידך גיסא, יש לנו הרבה במשותף עם הליגה הערבית - לכולנו יש את האתגר האירני".

"במצרים לא חשוב איך הצביעו אלא מי ספר את הקולות"

בהתייחסו למצרים אמר דגן, כי עוד מוקדם לומר כיצד יסתיימו הבחירות. "במצרים אף פעם לא היה חשוב איך הצביעו אלא מי ספר את הקולות, לכן מה שיקרה במצרים תלוי במה שהמועצה הצבאית העליונה תחליט שיהיו תוצאות הבחירות". עם זאת, דגן הבהיר כי הוא "מוטרד מעלייתן של מפלגות איסלמיות למרכזי הכוח. זה יציב לנו אתגר אזורי מאוד בעייתי גם בהשלכות שלו לתוך החברה הפלסטינית פנימה וגם בהשלכות האזוריות".

באשר למתיחות במצרים אמר דגן: "אני מודע לאיום של האחים המוסלמים. חלקים מהם הם גורמים פרגמטיים, אך זה לא אומר שהם יאהבו אותנו". עם זאת, טען דגן כי קיים בסיס להידברות עם כל ממשל מצרי והוא הבסיס הכלכלי. "יש לנו כמה אתגרים משותפים - אתגרים כלכליים". ראש המוסד לשעבר הודה כי המצב במצרים, הכולל את התחזקותם של גורמים רדיקליים, עשוי להציב אתגר על ישראל, אך הבהיר כי הוא סבור ש "האינטרס המצרי הבסיסי הוא לשמור על הגבולות עם ישראל, זה מונע מהם אתגרים לא פשוטים. בנקודת הזמן הזו אין מנוס חוץ מלחכות, אבל יש בסיס להידברות".

לקריאה נוספת
דגן: "רוב העולם הערבי והאיסלמי מפנה גב לאירן"
מאיר דגן: "תקיפה לא תעצור את הגרעין האירני"
צרפת: לאכוף את תוכנית אנאן בסוריה, תוך איום בשימוש בכוח

לפנייה לכתב tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully