וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: עשר רקטות בשעה באשכול, צה"ל תקף שוב בעזה

הפלסטינים מדווחים על פצוע בתקיפת צה"ל בצפון הרצועה. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, אחת גרמה לדליקה בשדה. יותר מ-20 רקטות נפלו ביממה האחרונה

בעקבות הירי של שלמעלה מ-20 רקטות לעבר שטח ישראל מאז אתמול, צה"ל תקף אחר הצהריים (שלישי) ברצועת עזה. חיל האוויר ביצע תקיפה אווירית נגד חוליה של משגרי רקטות בצפון הרצועה עזה. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני שרכב על אופנוע נפצע בתקיפה של צה"ל. על פי הדיווח, הפצוע הועבר לבית החולים "שיפא" שבעיר עזה. במקביל, הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי ירתה היום עשרה טילים לעבר ישראל.

נזק בבית חנון לאחר תקיפת ישראל ברצועת עזה, יוני 2012. AP
תקיפת צה"ל בבית חנון, אתמול/AP

רק בשעות הצהריים, נורו לפחות 13 רקטות קסאם ופצצות מרגמה, מהם לפחות עשר בתוך שעה אחת, אשר התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. באחד המקרים, התקלח כתוצאה מהנפילה שדה. בכל המקרים, לא נמסר על נפגעים או נזק. מוקדם יותר היום, הונחו התושבים באזור להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים.

ראש מועצת אשכול: "אנחנו שטח הפקר"

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הביע זעם על ההתנהלות שבין משרד האוצר למערכת הביטחון, שכתוצאה ממנה לא מוגנו היישובים הנמצאים בטווח שבו התפוצצו חלק מהרקטות. "מדובר בשטח הפקר, שמדינת ישראל החליטה להשאיר אותו ללא מיגון בבתי התושבים וללא כיפת ברזל", ציין, "אי אפשר ליצור מצב שבו כל דבר שמגיע לתושבים וליישובים בעוטף עזה, עובר דרך פקידי האוצר".

"המדינה לא נבנתה דרך החור של הגרוש. כשהייתה כאן הסלמה, המשיכו 90% מהמורים ומהתלמידים להגיע ללימודים ולעבודה בבתי הספר והם לא שיבשו את החיים", הוסיף ראש המועצה ילין. "אנחנו לא נשרוף צמיגים ולא נעשה הפגנות, אבל לא ניתן לאוצר לישון בשקט, עד שיקבל את ההחלטות הנכונות. אתמול לא יכלו תושבים לצאת מהאזור, בגלל חסימה של הציר היחיד המוליך אליו, כביש 232, אותו אנו מתחננים כבר שנים להרחיב. צריך להבין שקו עימות הוא לא עניין כלכלי. התושבים כאן הם נכס החוסן הגדול ביותר שיש למדינה".

כבר אמש החל ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ישראלי, ובמהלך הלילה והבוקר נורו לפחות עוד שש רקטות. כולם התפוצצו באזור שמדרום לאשקלון, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בגבול הדרום, אתמול/רויטרס

סבב הלחימה האחרון החל אתמול בבוקר, בפיגוע בגבול ישראל-מצרים. מחבלים ירו למוות בעובד משרד הביטחון, סאיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, שעסק בבניית הגדר. המחבלים חדרו לשטח ישראל ופתחו באש לעבר שני כלי רכב של עובדי קבלן, סמוך ליישוב קדש ברנע. הנהגים בכלי הרכב שלא נפגעו נמלטו מהמקום. כוח גולני שהגיע למקום הרג את המחבלים בחילופי אש מטווח קצר.

מאז, החל ירי של רקטות קסאם ופצצות מרגמה מכיוון רצועת עזה לעבר שטח ישראל, וצה"ל תקף מספר פעמים ברצועה. ארבעה פלסטינים נהרגו בסך הכל בתקיפות צה"ל, מהם שני פעילי הג'יהאד האיסלמי אשר חוסלו אתמול בעת שרכבו על אופנועים בבית חנון שבצפון הרצועה. שניים נוספים נהרגו הלילה מירי ארטילרי של צה"ל, סמוך לבית חנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully