וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבב נמשך: צה"ל תקף ברצועה, שני פלסטינים נהרגו

ניר יהב ורמי שני

18.6.2012 / 19:21

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תקף יעדים באזור בית חאנון. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס ועוד מספר נוספים נפצעו

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ורויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

סבב הירי שהחל בפיגוע הבוקר (שני) בו נהרג סאיד פשאפשה מחיפה, נמשך גם בשעות האחרונות: מקורות פלסטינים דיווחו כי שני פלסטינים נהרגו ושלושה נוספים נפצעו כתוצאה מירי ארטילרי ישראלי לעבר רחוב א-סכה שממזרח לעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה. הפצועים הועברו לבית החולים בית חאנון שבצפון הרצועה. בכך עולה מניין ההרוגים הפלסטינים היום לארבעה. עדי ראייה מדווחים על כלי טיס ישראלים רבים שעדיין חגים בשמי הרצועה.

על פי הדיווחים, מדובר בשני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס: עבדו זעאנין, תושב בית חאנון, ועבדאללה אבו הוידי משכונת תופאח בעזה. כפי הנראה הפעילים משתייכים לאותה חולייה האחראית לשיגור למועצה האזורית חוף אשקלון בשעות הצהריים.

אש בגבול הדרום: עובד הגדר נהרג בחדירת מחבלים. שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר/רויטרס, שי מכלוף, גדעון צנטנר

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים אשר עסקה בהכנות אחרונות לשיגור ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה. צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

לצד זאת, רקטת קסאם התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח בעיר שדרות. אזעקת צבע אדום נשמעה לפני הפיצוץ. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן נורו רקטות קסאם לעבר יישובי הדרום, זאת בתגובה לתקיפת צה"ל ברצועה מוקדם יותר.

אחת הרקטות נפלה במועצה האזורית חוף אשקלון ולא גרמה לנפגעים או לנזק. זמן קצר קודם לכן, נשמע פיצוץ בשטח המועצה בגבול הצפוני עם רצועת עזה, אולם סיבת הפיצוץ איננה ברורה ולא ידוע אם מדובר ברקטה ואם היא נפלה בצד הישראלי או הפלסטיני. כמו כן, באזור קיבוץ בארי נעצר פלסטיני שהתקרב לגדר המערכת. הפלסטיני הועבר לטיפול כוחות הביטחון.

הפיגוע בדרום - כותרות נוספות
תחקיר הפיגוע בדרום: המחבלים התכוונו לבצע מסע הרג
נתניהו על הפיגוע בגבול מצרים: "לא יעצרו אותנו"
עובדי הגדר חוששים: "צריך לתגבר את האבטחה"
סאיד הספיק לצעוק לאחיו בטלפון: "יורים עלינו"
אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים

לפניות לכתב ניר יהב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully