וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלף פלסטיני ירה לעבר פועל בניר עוז, מצבו קל מאד

רמי שני

14.6.2012 / 10:42

הפועל עסק בחריש סמוך לגדר הגבול, ולאחר הירי הצליח לעצור את הטרקטור ולהסתתר מאחוריו. כוחות צה"ל הגיעו לאזור. "ידענו ימים טובים יותר ונקווה שכך יהיה גם הלאה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, עריכה גדי וינסטוק)

פועל נפצע הבוקר (חמישי) קל מאד לאחר שאש נפתחה לעבר הטרקטור בו נהג סמוך לגבול רצועת עזה. נהג הטרקטור, עולה מנורבגיה, נשוי ואב לארבעה, עסק בחריש סמוך לגדר הגבול מול קיבוץ ניר עוז, שבמועצה האזורית אשכול במערב הנגב. כאשר היה במרחק של כ-400 מטר מהגדר, נפתחה לעברו אש צלפים מכיוון הרצועה. הוא הצליח לעצור את הטרקטור ולהסתתר מאחוריו. כוחות צה"ל שהוזעקו למקום חילצו אותו מהשטח בו עבד.

"הוא צלצל אלינו מיד וסיפר שירו עליו", סיפר משה דוד (סעיד), רכז ענף גידולי השדה של קיבוץ ניר עוז, "הבנו ממנו שהוא בסדר, חטף כמה רסיסי זכוכית בגוף, אבל לא נפגע ממש. הוא ירד מהר והסתתר מאחורי אחד הגלגלים של הטרקטור". העובד שנפגע, נשאר לעמוד מאחורי הטרקטור, כשהירי לעברו המשיך וגרם נזק למנוע ולתא הנהג. לדברי דוד, כעשר דקות לאחר שהעובד דיווח על האירוע, הגיעו כוחות צבא לאזור והאש פסקה: "זה דבר שהיה רגיל בעבר אבל בימים אלו זאת ממש הפתעה. יש פיצוצים, אבל ירי על טרקטור ישיר לא היה לנו", הסביר סעיד.

לדברי רכז המשק של ניר עוז, שי רובין, הירי בוצע מרובה צלפים בקוטר של 0.5, שנמצא בשימוש הפלסטינים. "הטרקטור לא היה ממוגן והנזק יכול היה להיות הרבה יותר גדול", הסביר רכז המשק.

רננה יעקב, מזכירת הקיבוץ, סיפרה כי עובד של הענף פינה את הבחור שנפגע קל מאוד למרפאת המשק. "ידענו ימים טובים יותר ונקווה שכך יהיה גם הלאה", אמרה. העובד טופל במרפאה, ובמקביל הונחו עובדים בניר עוז ובישובים סמוכים לחזור לתחומי הישובים נוכח מתיחות שנוצרה בשל הירי.

שלשום: אש נפתחה לעבר כוח צה"ל בדרום הרצועה

יצוין כי בשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי בבאר שבע ערעור על החלטה לפצות את הקיבוצים ניר עוז ונירים, בגין נזקים שנגרמו להם בענפי החקלאות בשל הפסקת עבודות ריסוס מהאוויר באמצע העשור הקודם. הערעור הוגש מטעם רשות המסים, לאחר שנקבע כי לקיבוצים אלו מגיע פיצוי על הנזק הכלכלי שנגרם לענפי החקלאות כתוצאה של הפסקת הריסוסים מהאוויר.

שלשום נפתחה אש בשעות אחר הצהריים לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, שערך באותו יום ביקור פרידה מתושבי יישובי עוטף עזה, חוף אשקלון, ושער הנגב, במסגרת עזיבתו את המשרד בשבועות הקרובים לקראת מינויו לשגריר ישראל בסין, התייחס לאיום מדרום. "כמו שהחייל הקרבי ממוגן בשכפ"ץ הטוב ביותר, כך גם תושבי המועצות בקו הקדמי זכאים למיגון הטוב ביותר", אמר וילנאי במהלך הביקור. וילנאי הדגיש כי הוא רואה חשיבות רבה במיגון אזרחי האזור בקו הרחוק 4.5-7 קילומטרים מרצועת עזה בממ"דים, ואמר כי "האחריות הלאומית אינה נגמרת רק בשליחתם של האנשים ליישב את גבולות מדינת ישראל, אלא גם ביכולת הממשלה לייצר להם את מרקם החיים התקין ביותר באזורים בהם הם חיים".

לקריאה נוספת
בתגובה להרג החייל: צה"ל תקף חמישה מוקדים ברצועה
דיווחים בעזה: "ארבעה חמושים נפגעו בתקיפת צה"ל"
תקרית ברצועה לפני שבועיים: לוחם גולני נהרג מירי בכיסופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully