וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד חברת החשמל הטריד עובדת - והושעה ל-4 ימים

יהושע בריינר

13.6.2012 / 14:57

עונש קל מדי? עובדת התלוננה נגד עובד אחר כי הטריד אותה מינית לאורך חודשיים. ועדה פנימית בחברה החליטה להשעותו לזמן קצר בלבד. חברת החשמל: "החברה פעלה בהתאם לחוק"

מה העונש על הטרדה מינית בחברת החשמל? עובד של חברת חשמל בשנות ה-50 לחייו בתחנת הכח רוטנברג באשקלון הושעה לפרק זמן קצר של ארבעה ימים על ידי ועדה מיוחדת, זאת לאחר שמאבטחת במקום התלוננה כי במשך חודשים הטריד אותה מינית. לוואלה! חדשות נודע כי בנוסף על כך, עובד ננזף, אולם בינתיים הספיק לשוב למקום עבודתו, שם המאבטחת שהתלוננה נגדו ממשיכה לעבוד. לפני כשבועיים דנה הוועדה למניעת הטרדה מינית בחברת החשמל בתלונתה של העובדת שהופתעה לגלות על קלות העונש. "זה מגוחך", היא אמרה למקורביה, "זה לא עונש, זה זיכוי אבל להשעות אדם לארבעה ימים זה כלום. איזה מן מסר זה מעביר לנשים שרוצות להתלונן אבל חוששות?".

על פי תלונתה של המאבטחת, צעירה בתחילת שנות ה-20 העובדת במסגרת חברת כח אדם, ההטרדות על ידי העובד החלו לפני מספר חודשים כשהשניים קיימו משמרות משותפות באבטחת תחנת הכח. מקורביה של הצעירה סיפרו כי העובד, שכאמור מבוגר מהמתלוננת ביותר משלושים שנה, החל להציע לה לבוא אליו לביתו כשאשתו איננה נוכחת. "הוא כל הזמן דאג לתאם שיהיו להם משמרות יחד וכל הזמן היה מציע לה להיות אתו", אמרו מקורבי הצעירה, "הוא כל הזמן אמר לה 'איך בא לי שנלך יחד לצימר בצפון רק אני ואת', 'אולי נרד אני ואת לבד לאילת' וככה כל משמרת הייתה מגיעה הצעה אחרת. בהמשך כשאשתו נסעה מהבית הוא היה מספר לה על כך שהוא לבד ושאולי תבוא אליו הביתה. הוא שאל אותה 'מה, את מפחדת שיראו אותנו ביחד לבד?'". בשלב מסוים, לאחר שפעם אחר פעם הצעירה סירבה להצעותיו של העובד היא התלוננה בפני מנהלה שהעביר את תלונתה לחטיבת משאבי האנוש בחברת חשמל. "אפילו ביום התלונה הוא התקשר אליה ואמר לה שהוא מתגעגע אליה", אומרים המקורבים.

"אני מפחדת שאתקל בו"

כאמור, לפני כשבועיים הוחלט להעמיד את העובד בפני ועדת משמעת שנתנה לו עונש קל במיוחד- השעיה בת ארבעה ימים ומכתב נזיפה. בינתיים הוא הספיק לשוב לעבודה בתחנת הכח. "אני מפחדת שאתקל בו", אמרה הצעירה למקורביה, "רק בשבוע שעבר אחרי שכבר חזר מהעונש הוא הציע לי חברות בפייסבוק. אחרי שכך התייחסו לתלונה שלי, אני חוששת שגם במשטרה לא יטפלו בזה כמו שצריך". מעבר לכך, לדברי מקורבי הצעירה, בחברת החשמל אף סירבו בתחילה לפרט את תוצאות ועדת המשמעת ואמרו לה כי "האירוע יתפרסם בלי השמות על לוחות המודעות בחברה".

מחברת חשמל נמסר בתגובה כי "החברה מתייחסת ומטפלת בנושאי הטרדה מינית בכל הרצינות, רואה זאת בחומרה רבה וידועה כאחד הגופים המובילים בארץ בטיפול אפקטיבי בתלונות מסוג זה. בבדיקת התלונה נמצא כי עובד החברה חיזר באופן מילולי בלבד אחרי עובדת קבלן. בעקבות זאת הוקמה ועדת משמעת אשר קבעה לעובד ענישה שנגזרה מדרגת החומרה של התנהגותו ומנסיבות נוספות. מיד בתחילת בירור התלונה נערכה הפרדה בעבודה בין המתלוננת לבין העובד, תוך הקפדה שלא לפגוע במשרתה. נאסר על העובד ליצור קשר כלשהו עם המתלוננת. לאורך הטיפול בתלונה עודכנה המתלוננת טלפונית ובסיומה קיבלה מכתב המפרט את העונש שנגזר על העובד. הדרך היעילה והמהירה לטיפול בתלונות מסוג זה היא באמצעות ניהול הליך מתאים במקום העבודה, דרך אשר הותוותה בחוק למניעת הטרדה מינית והחברה פעלה במקרה הנדון בהתאם. אין בכך כדי לגרוע מזכותה של המתלוננת להגיש תלונה במשטרה, כפי שנמסר מפורשות למתלוננת במקרה הנדון".

לקריאה נוספת
חשד: תושב השרון, אב לילדים, הטריד ילדות באינטרנט
נבדקת תלונה להטרדה מינית נגד סגן ראש העיר אשדוד
נהג אגד כלא בת 17 באוטובוס וביצע מעשים מגונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully