וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט חרם הנפט: המכליות מדלגות על נמלי אירן

שלושה שבועות לפני כניסת אמברגו הנפט האירופי לתוקף, תנועת מכליות הנפט ליצואנית השנייה בגודלה נמצאת בשפל של קרוב לשנה. המשמעות: פגיעה אפשרית קשה בכלכלה האירנית

לא מחכים למועד הרשמי: לקראת כניסתו של אמברגו הנפט האירופי על אירן לתוקף בעוד כשלושה שבועות, תנועת מכליות הנפט לאירן ירדה מאוד, והגיעה לשפל של שמונה חודשים – כך עולה מבדיקת נתוני המעקב אחר תנועת כלי שיט שביצעה סוכנות "בלומברג".

מהבדיקה עולה כי מובילת הנפט הגולמי הגדולה היחידה המאותתת על כוונה להגיע בעתיד לאירן היא "דיילאם", הנמצאת בבעלות חברה אירנית. בעלי מכליות בינלאומיים נמנעים מלהגיע לאירן, בשל החשש שיאבדו את הביטוח שלהם עם תחילת הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי וארצות הברית על אירן, שייכנסו לתוקף ב-1 ביולי.

(עדכון ראשון:21:53)

אירן: ערב הסעודית מפרה מכסות נפט

בתוך כך, האשימה אתמול אירן את עמיתותיה לארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק) – ערב הסעודית, כווית ואיחוד האמירויות הערביות, בבלימת התייקרות הנפט הגולמי בעולם באמצעות שאיבת-יתר וכינתה אותן "מפרות" של מכסות נפט. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א, נציג אירן ב-אופ"ק, מוחמד עלי חטיבי, אמר כי טהרן הביעה את מחאתה הרשמית על כך שערב הסעודית "מציפה את השוק" בעקבות לחץ מצד ארצות הברית והאיחוד האירופי, על מנת למנוע התייקרות עם כניסת האמברגו לתוקף.

אירן היא יצאנית הנפט הגולמי השנייה בגודלה באופ"ק, אחרי ערב הסעודית. העימות הנוכחי בין שתי המדינות בעניין מכסות הנפט ככל הנראה יעמוד במוקד הפגישה הקרובה של הארגון, שתתקיים ביום חמישי הקרוב בווינה, בה צפויה טהרן ללחוץ על שאר חברות הארגון לעמוד במכסות המסוכמות לייצוא נפט.

מדינות האיחוד האירופי החליטו כבר בתחילת השנה על פתיחת שלב חדש בעיצומים נגד אירן כחלק מהלחץ הבינלאומי עליה בשל המשך פיתוח תכנית הגרעין שלה. הדחייה ביישום החרם נועדה לאירנים זמן לנקוט צעדים לריצוי הקהילה הבינלאומית ולהסרת רוע הגזרה, כמו גם כדי לאפשר לכמה מדינות אירופיות, התלויות בנפט האירני, לגבש מקורות יבוא אחרים לזהב השחור. אולם גם עם השיחות המתנהלות בין אירן לבין מעצמות המערב, מסרב האיחוד לבטל את החרם ללא צעדים קונקרטיים מצד אירן לעצירת תכנית הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully