וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: התאונה בגולן - התהפכות רכב צבאי, חייל נהרג

9.6.2012 / 0:02

בתאונה הקשה שאירעה לאורך הגבול באזור אלוני הבשן, בה נפצעו שלושה חיילים נוספים, נהרג דור ג'אן מראשון לציון. "הוא נלכד מתחת לרכב ולא הגיב", סיפר חייל שנכח בשטח

הותר לפרסום כי בתאונה שאירעה אתמול (שישי) בדרום רמת הגולן התהפך רכב סיור צבאי. כמו כן הותר לפרסום כי ההרוג בתאונה הוא חייל צה"ל, טוראי דור ג'אן, כבן 20 מראשון לציון. הודעה נמסרה למשפחתו. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

בתאונה הקשה נפצעו שלושה חיילים נוספים, שניים מהפצועים היו לכודים תחילה בתוך הג'יפ. כוחות מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה - בכביש שבין היישובים יהונתן ואלוני הבשן - העניקו טיפול לנפגעים, כולם בשנות ה-20 לחייהם. החייל ההרוג, שנפצע בתאונה באורח אנוש, פונה מורדם ומונשם במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא סובל מפגיעות ראש וחזה, ומת מפצעיו בבית החולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מהפצועים היו לכודים תחילה בתוך הג'יפ. זירת התאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושת הפצועים הנוספים פונו לבתי חולים שונים באזור הצפון, כאשר שניים מהם באורח קשה ואחד קל. אחד מהם, שנפצע קשה, פונה אף הוא לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מפגיעה בחזה. פצוע אחר, באורח קל, פונה באמבולנס לבית החולים פוריה בטבריה.

"הכבישים בגבול מאוד בעייתיים"

"בתקופה הקרובה היה אמור דור לסיים את התעסוקה המבצעית על הגבול ולחזור לאימונים במסגרת ההכשרה שלו כלוחם במערך המנתץ", סיפרו חבריו של דור ג'אן שנהרג בתאונה. מתחקיר ראשוני שבוצע בשטח עולה כי נהג הג'יפ סטה מסיבה לא ברורה מהכביש והתהפך. כתוצאה מההתהפכות, נלכד ג'אן מתחת לג'יפ. "ניתן היה לגשת לכולם אבל ג'אן, חייל פלוגת מסלול של גדוד 405 נלכד מתחת לרכב ולא הגיב", סיפר אחד החיילים שנכח בשטח, "פנו אליו, צעקו והוא לא הגיב. כבר אז הבינו שהוא במצב קשה מאוד". לדבריו, חילוצו של ג'אן ארך זמן רב והיה קשה מאוד לחלצו. "לקח ליחידת החילוץ 669 להגיע רק אחרי 20 דקות אבל החילוץ לקח יותר זמן. היה קושי לחלץ אותו. יחסית זה היה נראה הרבה זמן שהוא חיכה לעזרה", אמר.

עוד אמר החייל כי "עדיין לא ברור למה הנהג איבד שליטה על ההגה וכשניסה לחזור על פי ההערכה לכביש התהפך. מה שידוע לכולם שהכבישים בגבול מאוד בעיתיים. בחלקם יש בורות. הגיע הזמן שמישהו יטפל בתשתיות על הגבול".

עופר שמרלינג, מומחה לנהיגת שטח ובעבר פרויקטור של האלוף במיל' יואב גלנט לתחום הבטיחות אמר כי "לא מתהפכים בעיקול אם לא נכנסים אליו מהר. על פניו לפי תנאי השטח נוצרה התנגדות מהלחץ והכובד של הג'יפ וכתוצאה מכך התהפך. מדובר בג'יפ שנועד לנסוע במדבריות ותנאי שטח קשים, אבל כשמרכיבים עליו מיגון שמעלה את מרכז הכובד, ביחד עם נהג צעיר שכפי הנראה נסע מהר, הוא נכנס לסחרור והתהפך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

האזור בו אירעה התאונה:

מוקדם יותר אתמול נפצע רוכב אופנוע בן 17 באורח קשה מפגיעת רכב ברחוב רבי תרפון באשדוד. נהג הרכב נפצע אף הוא באורח קל. רוכב האופנוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים קפלן ברחובות.

ביום רביעי נהרג רוכב אופנוע ושני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה בשתי תאונות דרכים שאירעו באזור המרכז. ההרוג, רוכב אופנוע כבן 23, נפצע באורח אנוש לאחר שהתנגש עם רכב ברחוב עוזי נרקיס בירושלים. צוותי מגן דוד אדום ואיחוד הצלה ניסו לבצע בו פעולות החייאה, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully