וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוס גוזל? מסוק האלוף התנגש בציפור - ונחת בשטח

1.6.2012 / 0:02

בדרך למרוץ הגדול בצה"ל בבה"ד 1, ציפור התנגשה במסוק הינשוף שבו טס מפקד זרוע היבשה ואילצה את הטייס לבצע נחיתה בשטח. מתברר כי חוסר מזל סובב את תורג'מן דווקא בשגרה

למפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, יש כנראה תשע נשמות: אלוף תורג'מן, טס אתמול בבוקר (חמישי) לבה"ד 1 הסמוך למצפה רמון כדי להשתתף במרוץ הגדול ביותר שנערך בצה"ל, אך בדרך התנגשה ציפור ברוטור העליון של מסוק ה"ינשוף" והטייס החליט לנחות בשטח. מתברר כי זהו אינו המקרה הראשון שבו היה נתון האלוף לסכנה באירוע שבשגרה.

מבדיקה ראשונית התברר כי הציפור גרמה לנזק למסוק והטייס העדיף שלא להמריא עד שהרוטור ייבדק על ידי צוות טכנאים שהוקפץ אל המקום מבסיס חיל האוויר ברמון. האלוף שמיהר לפתיחת המרוץ, עלה על רכב צבאי שהוקפץ אל השטח, לא הרחק מבה"ד 1, כדי לעמוד ראשון על מסלול הריצה יחד עם מפקדים, לוחמים וראש מחלקת כושר קרבי היוצא, אל"מ אבי מויאל. כמו כן, את התחרות סיימו לוחמי גדס"ר גבעתי במקום הראשון.

קצינים בכירים בזרוע היבשה ציינו את חוסר המזל שסובב את אלוף תורג'מן דווקא בשגרה ולא בפעילות מבצעית. לפני מספר שנים נורו לעברו בשוגג קליעים במהלך אימון כוחות יבשה בצפון, אך בנס לא נפגע איש. בשנה האחרונה, נחתו במרחק של מאות מטרים ממנו פגזי ארטילריה במהלך אימון במרכז לאימוני יבשה בצאלים ובאורח פלא לא היו נפגעים.

יצוין, כי חיל האוויר מקיים מחקר מתמיד על נדידת ציפורים ומפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להימנע מהתנגשות מסוקים בהן. בעבר היה זה מסוקו של הרמטכ"ל רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון שהתנגש בשקנאי ונאלץ לנחות נחיתת חירום בשטח לאחר שחופת הטייס התנפצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully