וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 23 ימי מאסר לחיילת שהייתה עריקה במשך 11 שנים

31.5.2012 / 12:30

מאז 2001 נעדרה החיילת משירות, מה שזיכה אותה בתואר המפוקפק "העריקה הוותיקה ביותר מצה"ל". החודש נלכדה במבצע מיוחד, אך בשל מצבה הכלכלי הקשה נגזרו עליה רק 23 ימי מאסר

לפני כשבועיים התגאה קצין המשטרה הצבאית הראשי, תת אלוף מאיר אוחנה, באחד משיאי מבצע "לכידת העריקים" שהתנהל באותה עת - העריקה הוותיקה ביותר שרשומה במערכת הנתונים של אגף כוח האדם נתפסה על ידי יחידת העריקים של המשטרה הצבאית. החיילת, בדרגת טוראי, נעדרה משירות צבאי מזה 4053 ימים - מאז חודש אפריל 2001, והודתה בעריקות במהלך החקירה במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). כעת גזר בית הדין הצבאי את דינה, כחלק מהסדר טיעון, אך הטיל עליה עונש קל ביחס למספר הרב של ימים בו נעדרה משירות, וזאת בשל מצבה הכלכלי הקשה.

בחקירתה במצ"ח סיפרה העריקה כי בשל המצב הכלכלי אליו נקלעה משפחתה היא נאלצה לעבוד כדי לסייע בפרנסה, ולפני כשנה התחתנה. התובע הצבאי, סגן גלעד פרץ, הגיש נגדה כתב אישום בגין השתמטות משירות צבאי לאחר שהתברר כי לפני הגיוס הגישה תצהיר כוזב על היותה שומרת דת. עורך הדין שי רודה, המתמחה בייצוג עריקים, ביקש להתחשב במצבה הנפשי והציג לשופט בית הדין הצבאי ביפו, סגן אלוף כרמל ווהבי, חוות דעת של פסיכיאטר הממליץ לאשר לה פרופיל 21 - שמשמעו אי כשירות לשירות ביטחון - בשל מצבה. חוות הדעת מפרטת גם את המשבר הנפשי שבו הייתה נתונה הנאשמת מאז מעצרה.

תישא רישום פלילי מלא

במהלך הדיונים הגיע עו"ד רודה להסדר הטיעון עם התביעה, אותו אימץ השופט, ועל פיו כאמור ייגזר על העריקה עונש קל ביותר ביחס למספר ימי העריקות. היא נדונה ל-23 ימי מאסר בפועל, 30 ימי מאסר על תנאי למשך שנתיים על עבירה דומה, קנס בסך 3,500 שקלים ו-16 ימי מאסר נוספים, במידה ולא תשלם את הקנס. בנוסף החליט השופט כי שיאנית העריקות של צה"ל תישא רישום פלילי מלא. "מרשתי נמצאת במשבר נפשי ניכר לאור הכליאה והשלכותיה על חייה, ובית הדין התחשב בכך בעת שגזר את עונשה", אמר לוואלה! חדשות עו"ד רודה. "בנוסף, מרשתי גדלה בנסיבות חיים קשות, ולמעשה נקרעה בין חובתה למשפחתה לבין חובתה למדינה".

יצוין כי במבצע העריקים המוצלח של המשטרה הצבאית מתחילת החודש, אשר נמשך שישה ימים בהשתתפותן של 28 חוליות בילוש, הוחזרו 474 עריקים ומשתמטים, ו-280 מתוכם נעצרו. בתחילת המבצע עמד מספר העריקים משירות צבאי על 2615, ובסופו התייצב המספר על 2229 - ירידה של 14.5%. כמו כן, במהלך המבצע הוכרזו 181 אזרחים כעריקים חדשים, וכיום מספרם הכולל עומד על 2410.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully