וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים התלוננו: תמרור הוצב כדי שנקבל דו"חות

28.5.2012 / 16:47

בסרטון שהופץ ברשת נטען כי תמרור האוסר פנייה שמאלה למחנה "בילו" הוצב בדיוק כאשר נקראו חיילי מילואים לתרגיל אוגדתי במקום. לטענתם, ארבה להם ניידת משטרה שחילקה דו"חות

חיילי מילואים העלו סרטון לאתר "יו-טיוב", בו הם מציגים בצורה מפורטת יחס מפלה, לטענתם, של שוטרי משטרת ישראל. לדבריהם, חיילי מילואים שהוזמנו באמצעות צו לתרגיל אוגדתי במחנה "בילו" שליד רחובות, הנמצא בכביש 40, קיבלו דו"חות תנועה משוטרים. בסרטו, טוענים חיילי המילואים כי עד לפני כשבוע ניתן היה לפנות שמאלה לכיוון המחנה. עם זאת, באותו יום נתלה השילוט החדש שאוסר פנייה שמאלה כפי שנראה בסרטון, למרות הסימון על הכביש שמתיר פנייה ושלט המורה על הכניסה לבסיס.

חיילי המילואים צילמו את התמרור, שנתלה על עמוד ברזל דק וארעי, בניגוד לנהוג בתליית תמרורים בדרכים על עמוד מאסיבי. חיילי המילואים הלינו על כך שבכניסה למחנה, ארבה להם ניידת משטרה, שלטענתם הוזמנה על ידי מפקד המחנה ועצרה את חיילי המילואים שפנו שמאלה.

כל חיילי המילואים שפנו שמאלה קיבלו דו"ח על אי ציות לתמרור וקנס בסך 250 שקלים. אחד מחיילי המילואים טען כי אחיינו של בכיר במחנה הצבאי נתפס על ידי שוטרי התנועה, אך לאחר שהבכיר התערב בעניין לא נרשם לו דו"ח. בסרטון, נראה אחד החיילים שואל שוטר תנועה אם ויתר על רישום הדו"ח לאחיינו של הבכיר, וזה טען כי הוא אינו זוכר. לאחר מכן, טוענים חיילי המילואים כי אחד משוטרי התנועה ביצע בעצמו פנייה שמאלה בניגוד לתמרור. גורם צבאי אמר כי "מפקד המחנה לא פנה לאף שוטר לבטל דו"ח והוא איננו מכיר את הנושא. כמו כן, תליית השלטים נעשית באחריות משטרת ישראל".

מאגף התנועה נמסר כי הדוחות בגין פנייה שמאלה בצומת יבוטלו לאלתר בשל חוסר התאמה בין התמרור לסימון על פני הכביש. "משטרת ישראל פתוחה לביקורת וקשובה לציבור. יחד עם זאת ישנה דרך ראויה ומכובדת לכך, ואנו רואים בחומרה את התנהגות הצלם שנהג באגרסיביות כלפי אנשי חוק, ובכלל זה שוטרי ומתנדבי התנועה, בליווי עריכה וכיתוביות שאינן ראויות", אמר ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully