וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיילת אזוקה הוכתה על ידי מדריכות בכלא 6

25.5.2012 / 0:02

מקרה נוסף של התעללות בצה"ל? מאיה (שם בדוי) התלוננה כי ספגה אגרופים ובעיטות שגרמו לה לחבלות קשות לאחר שענתה בחוצפה לאחת ממדריכות הכליאה. דובר צה"ל: "הטענות ייבחנו"

מה מתרחש מאחורי הסורגים של כלא שש? מאיה (שם בדוי) החלה טירונות לפני כחודש במחנה 80 ולאחר כשבוע החליטה לברוח מהבסיס בשל בעיות חברתיות ובעיות כלכליות בבית. לפני כשבועיים, החליטה החיילת הטרייה לפתוח דף חדש ולהסגיר את עצמה בכלא שש מתוך כוונה להישפט ולחזור לשירות הצבאי. אולם, לטענתה, כעבור מספר ימים החלו מדריכות הכלואים להתנכל לה.

החיילת הודתה בפני הוריה כי היא מתקשה שלא להגיב להערות משפילות ומבזות, ולכן הן החלו להעניש אותה. באחד המקרים, נטען, קיללה אותה מדריכת כלואים ולאחר שהחיילת השיבה לה, החלו מדריכות כלואים להכות אותה באמצעות אגרופים ובעיטות – וכל זאת כשהיא אזוקה. בעקבות זאת, הגישה החיילת המיוצגת על-ידי עו"ד עידן דביר תלונה לפרקליטות הצבאית על אלימות קשה כנגדה.

לדברי עו"ד דביר, המתמחה בדין צבאי, "מדריכות הכלואים תקפו אותה בצורה קשה. יש לה סימני חבלות בכל חלקי הגוף. מה שמחריד הוא שהן המשיכו להכות אותה בבעיטות ואגרופים גם אחרי שנכבלה באזיקים. היא לא מכחישה שהשיבה בחוצפה למדריכות - אך מכאן ועד לתקוף ולהכות חיילת כבולה באזיקים המרחק הוא רב וצריך להדאיג הורים ומפקדים".

בעקבות התלונה הוחלט להעביר את החיילת לכלא ארבע, אך עם זאת, טרם נפתחו הליכים כנגד המדריכות. מדובר צה"ל נמסר כי "הפניה התקבלה בפרקליטות הצבאית בימים אלה ממש, והטענות המועלות בה ייבחנו".

לקריאה נוספת
ההתעללות בגבעתי: מסתמן הסדר טיעון עם הפרקליטות
מסתמן: יפורקו פלוגות בגבעתי בהן התעללו בחיילים
פרשת התעללות נוספת בגבעתי: "ותיקים" השפילו והיכו "צעירים"
התעללויות בצה"ל: על יחסי צעירים-ותיקים ורוח המפקד

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully