וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תוקם לראשונה חטיבת מילואים חרדית?

20.5.2012 / 11:37

לוחמים מגדוד הנח"ל החרדי התלוננו כי הצבא מתכוון לפזר אותם ביחידות שונות ולא לרכז אותם בגדוד המילואים הקיים, שחצה את המכסה. בצה"ל אמרו כי נבחנת הקמת עוד גדוד לוחמים

כשברקע הדיונים על החלופה לחוק טל, יסיימו בחודש הקרוב את שירותם הצבאי למעלה מ-140 לוחמים מגדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה". הלוחמים החרדים מתלוננים כי נודע להם שבכוונת הצבא לפזר אותם ביחידות שונות בתוך הצבא ולא לרכז אותם בגדוד המילואים של הנח"ל החרדי, כפי שנעשה בשנתיים האחרונות. הלוחמים הביעו את מחאתם בפני המפקדים וטענו כי הצביון החרדי שנשמר לאורך השירות הסדיר לא מאפיין את שאר יחידות הצבא במילואים ועל כן לא יהיה ניתן לגייס אותם לשירות מילואים. גורם צבאי אישר כי כמות המשרתים בגדוד המילואים החרדי חצתה מזמן את המכסה, ולכן נדרשים הלוחמים לתרום ביחידות אחרות.

לדברי גורמי צבא בפיקוד מרכז, לא יהיה מנוס מהקמת גדוד מילואים חרדי נוסף, והמשמעויות שלו הן הקמת חטיבת מילואים חרדית, מאחר שבגדוד המילואים הקיים יש עודפים משמעותיים של לוחמים.

יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, אמר בתגובה כי "בקרוב ישתחרר אחד המחזורים הגדולים ביותר שהיו אי פעם לנח"ל החרדי ובמקום לחבק את הלוחמים, משליכים אותם לצד הדרך. הלוחמים רוצים לתרום במסגרת אליה התגייסו בשירות הסדיר כמו שאר החיילים בצה"ל. העובדה שהצבא לא רוצה להקים עוד גדוד מילואים עבור לוחמי הנח"ל החרדי מעידה שהצבא לא רוצה ולא מעוניין בחטיבת מילואים חרדית. אחר כך יבואו הפוליטיקאים ויאמרו שהם לא תורמים כמו כולם. הם רוצים להרגיש שייכים ולא סוג ב'".

מדובר צה"ל נמסר כי "בשנת 2009 הוקם גדוד מילואים 'נצח ישראל' על בסיס משוחררי גדוד 'נצח יהודה'. הודות לאיכות הלוחמים, הגדוד עומד כיום על מעל 150% איוש במערך הלחימה. לוחמים משוחררים מהגדוד שאינם משובצים בגדוד המילואים משובצים במאגר כוח אדם ייחודי לאוכלוסייה זו. יש להדגיש כי לאור ייחודיות האוכלוסייה וצרכיה לא ניתן לשבץ את המשוחררים ממנה בשאר גדודי המילואים. כמו כן, בימים אלה מתקיימת עבודת מטה לבחינת הקמת גדוד לוחמים נוסף ייעודי לאוכלוסייה זו אך טרם התקבלה כל החלטה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully