וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים פרצו לבסיס בדרום הארץ וגנבו שני ג'יפים

20.5.2012 / 0:30

למרות מרדף של כוחות צה"ל ומשטרה, לא הצליחו לתפוס את החשודים בגניבה מבסיס קציעות. רכב אחד נמצא בשעות בוקר נטוש בשטח, והאחר טרם אותר. קצין: "כשל אבטחה חמור ביותר"

אלמונים הצליחו לחדור אמש (שישי) לבסיס קציעות שבדרום הארץ, ולגנוב שני ג'יפים מסוג "סופה". על פי ממצאי החקירה הראשונית, החשודים קרעו את הגדר ההיקפית, איתרו את שני הג'יפים ונמלטו מהבסיס במהירות. כוח צבאי שהיה אחראי על הגנת הבסיס הבחין באירוע באיחור, ודיווח על כך למפקדים הממונים, אשר פתחו במרדף אחר הגנבים. אל המרדף הצטרפו כוחות משטרה, שחסמו צירים מרכזיים באזור, אך למרות זאת הצליחו הגנבים להימלט. בשעות הבוקר, זוהה אחד הג'יפים כשהוא נטוש בשטח. להערכת גורמים צבאיים, נגמר הדלק במיכל הרכב ולכן המנוע כבה. הג'יפ השני טרם אותר.

קצין צה"ל מהגזרה סיפר כי "מדובר בכשל אבטחה חמור ביותר. זה לא הגיוני שמתחת לאף של השומרים יפרצו גדר ויגנבו ג'יפים מוגנים מפני ירי עם ציוד צבאי, שמחר ישמש מבריחי נשק או סמים בגבול מצרים". לדברי הקצין, לא מדובר באירוע חריג. לפני כחודש נגנב ג'יפ צבאי מבית הספר לקצינים, בה"ד 1, לאחר שאלמונים הצליחו לחדור את הגדר ההיקפית. הקצין טען כי "צה"ל איבד את ההרתעה שלו באזור ולכן הגנבים הפכו לנועזים. גם לפני כשנה נגנבו 12 עוקבי מים מבסיס קציעות".

ג'יפ סופה 3 בישראל. קובי ליאני
על פי החשד, החשודים קרעו את הגדר ההיקפית, איתרו את שני הג'יפים ונמלטו מהבסיס במהירות/קובי ליאני

גורם ביטחוני נוסף שמצוי בפרטי האירוע מליל שישי, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מסיבה לא ברורה, האירועים האלה מדווחים באיחור למשטרת ישראל, שיש לה את הכלים להתמודד עם גניבות בצורה מהירה ואפקטיבית". הוא הביע חשש כי המצב רק יחמיר: "אנחנו מעריכים שרמת התעוזה רק תעלה בשנה הקרובה עם התקדמות בניית הגדר בגבול המצרי". מדובר צה"ל נמסר הנושא נמצא בחקירת משטרת ישראל והמשטרה הצבאית.

בחודש פברואר האחרון, נחשפה בוואלה! חדשות פרשיית ענק בה נגנבו אלפי פגזי טנקים מבסיס תחמושת של צה"ל בדרום, לאחר שאלמונים הצליחו לחדור לשטח הבסיס. כתבי אישום הוגשו נגד אזרחים המעורבים בפרשה והמשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירה נגד חיילים ומפקדים חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully