וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטים מחוף השנהב הפגינו: "רק מבקשים עוד זמן"

ענת שלו

22.4.2012 / 15:40

מאות פליטים מהמדינה האפריקאית מוכת האלימות הגיעו לרחבת הסינמטק במחאה על הכוונה לגרשם בסוף מאי. "מצפים שתיערך בדיקה נוספת של המצב הביטחוני של חוף השנהב"

כ-200 פלטים מחוף השנהב יצאו הבוקר (ראשון) להפגין ברחבת הסינמטק בתל אביב, במחאה על הכוונה לגרשם בחודש הבא. "מה שקורה בחוף השנהב אינו תחת השליטה שלנו. אנחנו רק מבקשים עוד זמן – כשיהיה בטוח שם נוכל לחזור", אמרו המשתתפים בהפגנה.

כ-1,500 פליטים אזרחי חוף השנהב עומדים לאחרונה בפני אותה שוקת שבורה מולה עומדים פליטים מדרום סודן. רשות ההגנה אותה סיפקה להם מדינת ישראל הוסרה מהם, והם נדרשו לעזוב את ישראל בחודש ינואר. לאחר פסיקה של בית המשפט המחוזי, רוע הגזירה נדחה עד לסוף מאי. בינתיים, מנסים הפליטים למשוך תשומת לב למצבם.

המצב הביטחוני בחוף השנהב עודנו לא יציב, ולטענת ארגוני סיוע שונים, בדומה למצב בדרום סודן, לא נעשתה בדיקה אמיתית לפני שהחליטה המדינה לשלוח את הפליטים בחזרה למדינותיהם. עו"ד טל סהר, המייצגת את הפליטים בעתירתם נגד הגירוש, אמרה לחדשות וואלה: "יש שיפור במצב הביטחוני שם אבל זאת לא מדינה שאפשר פשוט לשלוח אליה אנשים, נשים וילדים – יש שם עדיין מלחמות ומעשי אלימות קשים מאוד. נתנו לנו זמן עד לסוף חודש מאי. אנחנו מצפים שתיערך בדיקה נוספת של המצב הביטחוני של חוף השנהב".

הפגנה גדולה של פליטי חוף השנהב נגד החלטת שר הפנים אלי ישי,אפריל 2012. ספק 500
העותרים דורשים לבחון לאורך זמן את המצב בחוף השנהב ורק לאחר שיתייצב לאפשר להם לחזור לארצם. ההפגנה, היום/ספק 500

ג'אלי קלדנו נמצא בארץ ארבע שנים. הוא מסביר כי כל מה שהוא רוצה הוא לחיות בשלום ובכבוד, ושחיי ילדיו יהיו בטוחים. "באנו הנה לא כדי להתעשר או לעשות כסף. אנחנו תושבי חוף השנהב ואנחנו נחזור לשם ברגע שיהיה שם שקט, לא באנו משום סיבה אחרת. אבל עדיין מסוכן שם. יש לי חברים ובני משפחה שם שאומרים לי – אל תחזרו. אני מקווה שראש הממשלה ואלי ישי יבינו מה שהם עושים. בשבוע כזה, שמדברים על קורבנות של שנאה ואלימות, אני מצפה מהם לעזור לנו קצת יותר".

אזרחי חוף השנהב קיבלו בעשר השנים האחרונות הכרה כפליטים מתוקף רשות ההגנה הבינלאומית, הניתנת למי שבורח מאזורי סכסוך. מחר יוגש ערעור לבית המשפט העליון במטרה לנסות ולדחות את הגזירה, משום שלטענת העותרים, ההחלטה, כמו החלטות אחרות של משרד הפנים, התקבלה בפזיזות. העותרים דורשים לבחון לאורך זמן את המצב בחוף השנהב ורק לאחר שיתייצב לאפשר להם לחזור לארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully