וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים: סא"ל אייזנר צריך "לקחת אחריות"

16.4.2012 / 10:25

מקורבי הקצין שתועד מכה פעיל בן 20, מעריכים כי יוגש נגדו כתב אישום, ורומזים שעליו להתפטר כבר עכשיו: "אין לו גיבוי, רוצים לתלות אותו". יתכן שקצינים נוספים ייחקרו"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

בצמרת צה"ל סוערות הרוחות בעקבות פרסום הסרטון בו נראה קצין בכיר מכה פעיל שמאל בקת של רובה, לכאורה ללא התגרות מצד הפעיל, אזרח דנמרק בן 20, שהשתתף ברכיבת מחאה על אופניים בכביש הבקעה. הסרטון, שפורסם אתמול (ראשון) בוואלה! חדשות והופץ ברשת, מתעד את סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, כשהוא מכה את הפעיל, ששמו הפרטי אנדראס.

בעקבות התיעוד, הושעה סא"ל אייזנר מתפקידו עד שתיערך לו חקירת מצ"ח, וייתכן שהוא יועמד לדין. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל, בני גנץ, גינו בחריפות את המעשה. מנגד, חברי כנסת מהימין הביעו תמיכה במעשיו של הקצין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד התקרית האלימה שאירעה בסוף השבוע. המפגין הוכה בפניו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצינים בפיקוד המרכז מעריכים כי אם יוגש נגד אייזנר כתב אישום, הוא עשוי להתפטר מתפקידו בצה"ל. "שלום צריך לקחת אחריות מלאה", אמרו היום. "במקרה הזה הוא לא מקבל גיבוי".

הערכה: קצינים נוספים ייחקרו כי לא מנעו את התקרית

בין היתר, אומרים קצינים בפיקוד המרכז כי תיעוד המעשים "התקבל בהלם" על ידי מפקד האוגדה, תא"ל אגאי יחזקאל. אחד הקצינים אמר היום (שני) כי "אייזנר צריך לקחת אחריות, כדי להראות שזו לא הדרך של צה"ל".

לדברי אותו קצין, אייזנר נתון "בבעיה קשה מאוד, משום שהפעיל הקיצוני לא תועד תוקף אותו. לא היה לו אפילו מקל או כלי אחר ביד, ולכן אייזנר לא יכול לטעון להגנה עצמית. כשתוחקר, הוא ניסה לבסס עמדה של הגנה עצמית ולחץ, אבל מפקד האוגדה לא השתכנע מהגרסה שלו, ולכן המליץ להשעות אותו".

מנגד, מקורביו של סא"ל אייזנר טוענים כי "הוא יילחם על שמו הטוב, ולא יאפשר לשום ספין תקשורתי לפגוע בו, למרות שהקצינים הבכירים הפנו לו גב. חורצים את דינו ורוצים אותו תלוי, אבל זה לא יקרה כל כך מהר. אף אחד לא הראה מה קדם לאירוע, ובאיזה מצב שלום היה נתון". לדבריהם, כל עוד סא"ל אייזנר מושעה מתפקידו, הוא אינו מקבל החלטות לגבי עתידו הצבאי".

בתוך כך, ההערכה בצה"ל היא כי חקירת מצ"ח בנוגע לתקרית האלימה תתמקד לא רק בסא"ל אייזנר אלא גם בהתנהלותם של לפחות חמישה קצינים נוספים שנכחו במקום, שהיו עדים לאלימות שבה נקט, ולא דיווחו על האירוע, שנחשף רק בכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully