וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושעה הסא"ל שהיכה פעיל שמאל; גנץ: "אירוע חמור"

אלוף פיקוד המרכז השעה מתפקידו את הסמח"ט שתועד בסרטון מכה פעיל שמאל. אייזנר למקורביו: "הסרט שאתם רואים ערוך, עשיתי את תפקידי", נתניהו: "אין להתנהגות כזו מקום בצה"ל"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, השעה (ראשון) מתפקידו את סגן מפקד חטיבת בקעת הירדן, סגן אלוף שלום אייזנר, עד לסיום מלא ומקיף של תחקיר האירוע שצולם בסרטון, בו נראה אייזנר מכה פעיל שמאל באמצעות רובה M-16. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי אלון החליט לאמץ את החלטת מפקד עוצבת הפלדה, תא"ל אגאי יחזקאל, ולהשעות את הקצין לאלתר עד לסיום התחקיר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את האירוע. "התנהגות כזאת לא מאפיינת את חיילי ומפקדי צה"ל, ואין מקומה בצה"ל ובמדינת ישראל", אמר נתניהו. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר כי הוא רואה את האירוע בחומרה רבה. "האירוע אינו משקף את ערכי צה?ל והוא יתוחקר באופן יסודי ויטופל בערוץ הפיקודי בחומרה הנדרשת", אמר הרמטכ"ל. הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, בחן את הסרטון, והורה על פתיחת חקירת מצ"ח, בסופה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית ויוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשוי לעמוד לדין. סא"ל אייזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספר שעות לאחר שפורסם הסרטון הגיבו מקורביו של סא"ל אייזנר לתקרית החמורה, ואמרו כי "הסרטון שהפיצו ה'אנרכיסטים' עבר עריכה. דקה קודם לכן, אותו פעיל היכה את סגן אלוף אייזנר במקל, ושבר את כף ידו".

חבריו של אייזנר נדהמו, כלשונם, מעוצמת התגובות נגדו, ואומרים כי לאחר העימותים שהיו אמש, אייזנר עצמו פונה לטיפול רפואי בבית החולים בירושלים, שם אובחן כסובל משברים באצבעותיו ומסדקים בידו שגובסה בינתיים. לדבריהם, אייזנר המשיך עד היום בערב בפעילות שגרתית בחטיבת בקעת הירדן, אולם לאורך כל היום היה ער למהומה סביבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסרט שאתם רואים ערוך. דקה לפני כן אותו פעיל היכה אותי עם מקל ושבר את אחת מאצבעותיי". התקרית כפי שתועדה על ידי הפעילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האירוע המתועד התרחש אחרי שעתיים של עימותים", סיפר אייזנר למקורביו, "הסרט שאתם רואים ערוך. דקה לפני כן אותו פעיל היכה אותי עם מקל ושבר את אחת מאצבעותיי. אני רק עשיתי את תפקידי ומנעתי מהם להתקדם". אחד מחבריו הקרובים של אייזנר אמר כי "ה'אנרכיסטים' האלה לא תמימים כמו שהם טוענים. הם נוהגים באלימות, מתעדים את פעולותיהם, גורמים לפרובוקציות ולאחר מכן מפיצים את פעולות הנגד של הצבא. מדובר בתגובה נקודתית למתקפה שהייתה על סגן אלוף אייזנר ויתר החיילים במקום וגם הוא מבין שהוא נפל קורבן לפרובוקציה שלהם".

חבריו של אייזנר: "הוא מהטובים שבבנינו"

סא"ל אייזנר, קצין בשריון, משרת כבר מספר שנים בחטיבת הבקעה. קודם לכן שירת כמפקד אגד ארטילרי וכן לחם במלחמת לבנון השנייה בחטיבת שריון. משפחתו מוכרת בקרב הציונות הדתית, ואביו היה רב אהוד ומוכר בישיבת מרכז הרב בירושלים. בשנה האחרונה נפטר.

חבריו מעידים כי מדובר בקצין ערכי. "הוא מהטובים שבבנינו", הם אומרים, "אדם שתמיד משמש כדוגמא ומופת עבור כל חייליו. לא אחת בהפגנות שבהם היו אנרכיסטים, הוא עצמו מנע מחיילים לנהוג באלימות כלפיהם, וכל הזמן נתן לנו דוגמה אישית כיצד לנהוג במפגינים ומתפרעים. הוא קצין משכמו ומעלה ואסור שהפרובוקציה הזאת של האנרכיסטים תמנע מקצין מצויין כמוהו מלהישאר בצה"ל".

לפי הסרטון, נראה סא"ל אייזנר נוטל את נשקו האישי, ומכה בו בחוזקה בפניו של אחד הפעילים שנעמד מולו. בתמונות אחרות נראים חיילי צה"ל משתמשים באלימות רבה כלפי קבוצת הפעילים, וזורקים את אופניהם אל תעלות בצד הכביש.

הפעילים הם קבוצה שביקשה לרכוב בכביש 90, סמוך לכפר עוג'א, אך לא ביקשו מראש את אישור הצבא. כאשר הגיעו לצומת דרכים מחוץ לכפר, הרוכבים נתקלו בחיילים ובשוטרי מג"ב, וביקשו שיותר להם להמשיך ברכיבה. לדברי הפעילים, החיילים והשוטרים מנעו מהם להמשיך בדרכם, ונקטו נגדם אלימות רבה, הרסו כמה מאופניהם והיכו כמה מהם.

תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully