וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המסוק הלא מאוייש שחיל הים שוקל לרכוש

12.4.2012 / 13:17

בצל התרחבות האיום על חופי ישראל, החלו לבחון בצה"ל בשיתוף משרד הביטחון את האפשרות לרכוש מספר מסוקים לא מאויישים שיוכלו לנחות על ספינות הסיור של חיל הים

בצה"ל נערכים לאבטחת מתקני הגז בלב ים והתרחבות האיום על חופי ישראל, ולאחרונה החלו לבחון רכישתם של מספר מסוקים לא מאוישים, שיינחתו על ספינות הסיור של חיל הים מסוג "דבורה" המשמשות לפעילות ביטחון שוטף. הדגם המתקדם ביותר בקרב ספינות הסיור הוא "סופר דבורה" סימן 3, שנקלטה בשנת 2004 לפעילות והיא בעלת יכולות תמרון והפעלת אמצעי לחימה ואלקטרוניקה מתקדמים.

במסגרת הצרכים של צה"ל, עלתה הדרישה למסוק בעל ממדים קטנים בעלות נמוכה, אך בעל יכולות צילום גבוהות ביום ובלילה שיינחת על משטחים קטנים בכלי השיט. מאמץ הפיתוח והרכישה מתבצע בשיתוף פעולה בין מפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון), חיל הים ואוניברסיטת בן גוריון.

גורם ביטחוני בכיר אישר את הפרטים והסביר כי "האיומים על ישראל מהים גדלים ואנחנו רוצים להרחיב את היכולות של חיל הים להתמודד בפעילות ביטחון שוטף עם טרור מסוגים שונים. חיל הים רוצה להעניק מערכת אוטונומית יעילה לאיסוף מודיעין בתנאי מזג אוויר מורכבים. שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בן גוריון הוא מתקדם, אך אנחנו בוחנים עוד מערכות".

אחד מהמסוקים הלא מאוישים שנבחנים על ידי משרד הביטחון הוא "נשר שחור 50". מדובר במסוק זעיר שאורכו 2.3 מטרים, משקלו 35 קילוגרמים והוא מסוגל לשאת אמצעי איסוף במשקל של שלושה קילוגרמים. מהירותו המקסימלית היא 126 קמ"ש, הוא מסוגל לטוס עד גובה של 9,000 רגל והוא בעל חיישנים לאיסוף מודיעין ביום ובלילה לשטחים מרוחקים מאוד מכלי השיט.

צפו ב"נשר שחור 50":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully