וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדוד הסיור המדברי: לא יושבים על הגדר

11.4.2012 / 18:58

אם צה"ל ייצא למבצע גדול ברצועה, הגדוד הותיק, שמרבית חייליו הם בדואים, עשוי להישלח להילחם בלב עזה. השבוע הם תירגלו לוחמה בשטח בנוי. צפו באימון המיוחד

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

בגדוד הסיור המדברי של אוגדת עזה, שהוקם בצה"ל לפני 25 שנה, משרתים בדואים, ערבים-ישראלים וצ'רקסים. במבצעים קודמים בגזרת עזה פעל הגדוד רק על הגבול עם הרצועה. באחרונה הוחלט בצמרת צה"ל כי בזכות יכולותיו של הגדוד והרמה המקצועית הגבוהה של לוחמיו, יש לשתף אותו גם בתוכנית המבצעית ללחימה בלב עזה, וזאת במסגרת ההכנות למבצע גדול ברצועה שעליהן הכריז הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ.

בעקבות ההחלטה, השבוע סיים הגדוד אימון ראשון מסוגו. הלוחמים יצאו לפני 12 שבועות לאימון מפרך שהסתיים בתרגיל גדודי וכלל תמרון בשטחים פתוחים, הפעלת טנקים, דחפורים, ירי ארטילרי והדמיה של פשיטה על כפר פלסטיני.

קצין האג"ם של הגדוד, רב-סרן אדם ראח'ל, שאחראי על התוכנית המבצעית של הגדוד, סיפר כי "זהו תרגיל מסכם במסגרת ההכנות למבצע גדול אפשרי. הדגש העיקרי הוא לחימה בשטח בנוי. אנחנו נערכים לאפשרות שיהיה אירוע שיתפתח על הגבול ונידרש להיכנס לתוך השטח האורבני הפלסטיני".

בשנה האחרונה הוקמו בגדוד פלוגות חדשות, ובהן פלוגה מבצעית ופלוגת חוד (פלחו"ד), שקלטו אמצעי לחימה חדשים, ובהם מרגמות. לדברי מפקד הגדוד, סגן-אלוף אל-הוזייל, שקיבל צל"ש אלוף על סיכול פיגוע תופת במעבר כרם שלום בשנת 2008, "הגדוד מוכן לכל אירוע אפשרי, גם לפיגוע רכב, חטיפות או מנהרה". בתרגיל שדימה כיבוש כפר פלסטיני השתתף מפקד הפלוגה סרן נאדר עאידה, שנבחר לקצין הבדואי הראשון שיהפוך למ"פ בבה"ד 1. "הבעת האמון בי מוכיחה שגדוד הסיור המדברי לא נופל מאף גדוד בצה"ל", הוא אמר בתום התרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully