וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יפורקו פלוגות בגבעתי בהן התעללו בחיילים

28.3.2012 / 12:58

פלוגת החוד והפלוגה המבצעית של גדוד צבר עשויות להתפרק על מנת לגדוע את מסורת ההתעללות בחיילים צעירים. במקביל, חוקרי מצ"ח ערכו עימותים בין לוחמים לסגן מפקד הפלוגה

בעקבות ההתפתחויות בפרשת ההתעללות בחטיבת גבעתי, מסתמן כי מפקד החטיבה, אלוף-משנה עופר לוי, מתכוון לפרק את פלוגת החוד, כמו גם את הפלוגה המבצעית של גדוד צבר, ולפזר את הלוחמים הוותיקים בפלוגות אחרות. זאת במטרה לגדוע את מסורת ההתעללות בחיילים צעירים והטקסים המשפילים שנחשפו לאחרונה. גורמים צבאיים מסרו היום (רביעי) כי הוא נמנע עד כה מלעשות צעדים קיצוניים, בגלל חקירת מצ"ח שעדיין מתנהלת.

בתוך כך, חוקרי המשטרה הצבאית, האחראים על חקירת פרשת ההתעללות בחטיבת גבעתי, העמיקו אתמול את החקירה בפלוגה המבצעית, וערכו עימותים בין סגן מפקד הפלוגה לבין לוחמים. העימותים נערכו על רקע טענות הלוחמים כי סגן המפקד ידע על הטקסים המשפילים, נתן להם לגיטימציה ואף היה שותף בכמה מהם.

באחד העימותים, חזר סגן מפקד הפלוגה על טענתו, כי לא היה מעורב ולא ידע על המקרים. הלוחם עמו התעמת התפרץ לעברו ובכה: "איך אתה לא מתבייש לשקר. אתה יותר מאבא ואמא עבורי. אני מוכן ללכת לפוליגרף". סגן מפקד הפלוגה התבצר בעמדתו, ואז טען הלוחם כי הוא צולם באמצעות מכשיר סלולרי חבול אחרי שסגן המפקד היכה אותו.

החיילים צילמו את ההתעללות

במהלך החקירה התברר עוד כי החיילים צילמו את עצמם קושרים את ידי אחד הלוחמים הצעירים באמצעות אזיקונים, וקושרים לו בד על העיניים. אחד הלוחמים טען להגנתו כי רצו שהחייל ירגיש מה עובר על עצור פלסטיני. לדברי הלוחמים, סגן מפקד הפלוגה היה נוכח באירוע, ואף צולם צוחק למראה החייל. הסרטון הועבר לידי חוקרי מצ"ח במסגרת איסוף הראיות נגד לוחמי הפלוגה המבצעית.

עד כה, נעצרו תשעה חיילים משתי פלוגות שונות בפרשה. נגד ארבעה מהלוחמים הוגשו כתבי אישום על מעשי אלימות בחיילים צעירים, ונגד שלושה נוספים מתנהלת עדיין חקירה. אתמול הוארך מעצרם של שני לוחמים נוספים, מהם אחד השתחרר לאחרונה מצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully