וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה לבני התלונן נגד איחוד המטות של דיכטר ומופז

פנחס וולף

25.3.2012 / 8:31

ימים ספורים לפני הפריימריז בקדימה, טוענים במטה של יו"ר המפלגה כי איחוד כספי המטות של יריביה מנוגד לחוק המפלגות. אנשי דיכטר ומופז דחו את הטענות: "פועלים לפי החוק"

המטה של יו"ר קדימה, ציפי לבני, הגיש בסוף השבוע תלונה נגד איחוד המטות של חברי הכנסת אבי דיכטר ושאול מופז, ימים ספורים לפני הפריימריז במפלגה. התלונה הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, וליו"ר ועדת הבחירות של קדימה, עדנה בקנשטיין.

מטה לבני טוען כי איחוד המטות מנוגד לחוק המפלגות, כאשר הוא מתייחס לאפשרות של איחוד כספים בין המטות. "חוקי הבחירות מעניקים ומורים על מימון ספציפי ואישי לכל מועמד ומועמד, ואינם טומנים בחובם אפשרות לאיחוד מטות, לא בפשט, לא בדרש, לא ברמז ולא בסוד", נכתב בכתב התלונה.

"אף שמעשה הפרישה הוא מקובל, הרי שאיחוד המטות אסור הוא, הואיל והוא מעניק יתרון כלכלי אדיר שהלכה למעשה מכפיל את תקציב הבחירות הקבוע בדין של מטה ח"כ מופז", הוסיפו במטה לבני.

מי ינצח: לבני או מופז? הצביעו בסקר

אנשי דיכטר: "הכספים הוקפאו, נעשה רק איחוד מתנדבים"

אנשי המטה הביעו חשש כי מימון הבחירות של המטה המאוחד יגדל מעבר למותר בחוק. התלונה שהוגשה מתבססת על אמירתו של דיכטר במסיבת העיתונאים שהוא קיים עם מופז ביום חמישי האחרון, ובה אמר: "החלטתי לפרוש מהמרוץ ולאחד את המטות שלנו... השלם הזה יהיה גדול מסך חלקיו".

בעוד שבמטה לבני טוענים כי הכספים יאוחדו, אנשי דיכטר הסבירו הבוקר כי הכספים הוקפאו, כפי שנוהג כל מועמד עם עודפי כספים בסיום פריימריז, וכי איחוד המטות לא כלל איחוד כספים, אלא איחוד מתנדבים בלבד – שעל כך אין בעיה חוקית.

מלשכתו נמסר כי "ח"כ אבי דיכטר פועל ויפעל על פי החוק כפי שפועל תמיד. הניסיון הנואל לפגוע במתמודדים אחרים רגע לפני הבחירות מביכה ומעידה על היסטריה. טוב שמטה לבני יתרכז במה שהוא מציע לבוחריו".

במקביל, ממטה מופז נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הצטרפותו של ח"כ דיכטר ושל אלפי תומכיו לשורותינו. זו הוכחה נוספת לרצון העז של חבר התנועה להביא לשינוי המנהיגות בקדימה".

עוד בנושא
אבי דיכטר הודיע: פורש מהפריימריז, תומך במופז
הכנות לקיץ? לבני נפגשה עם ראשי המחאה החברתית
מהלומה נוספת ללבני: דן חלוץ תומך בשאול מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully