וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לסוריה ולבנון: לא לאפשר צעדות לגבול ביום האדמה"

ניר יהב

23.3.2012 / 14:48

על פי דיווח ב"א-שרק אל-אווסט", ישראל שיגרה מסר למדינות ערב השכנות, וכן לממשלת חמאס והרשות בדרישה לא להסלים המצב ב"צעדה העולמית לירושלים" והבהירה כי תפעל בכל הכוח

ישראל שיגרה אזהרה ברורה למדינות ערב השכנות וקראה להן לא לאפשר לפעילים לצעוד לכיוון הגבול עם ישראל ב"צעדה העולמית לירושלים" שצפויה להיערך ב"יום האדמה" המתקיים ביום שישי הבא. על פי הדיווח הבוקר (שישי) בעיתון "א-שרק אל-אווסט", ישראל הבהירה לשכנותיה כי תראה בכל מי שיתקרב לגבולותיה כמסתנן ותפעל נגדו "בכל הכוח".

גורמים פוליטיים בישראל אמרו לעיתון כי ישראל מאמינה שהצעדה מאורגנת על ידי גורמים עוינים לה, ולפיכך שוגרו אזהרות בנושא לסוריה, לבנון, ירדן, מצרים, ממשלת חמאס בעזה והרשות הפלסטינית. במסר שהועבר דרשה ישראל מהממשלות באותן מדינות שלא לאפשר להסלים את המתיחות באזור באמצעות צעדות לעבר הגבולות.

כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
ישראל מאמינה שהצעדה מאורגנת על ידי גורמים עוינים לה. גבול ישראל-סוריה ביום הנכבה במאי 2011/ג'יליס, יובל בן אבו

"הוועדה הבינלאומית לארגון הצעדה העולמית לירושלים", הגוף העומד מאחורי ארגון הצעדות, החלה את פעילותה לפני כחודשיים והודיעה כי היום שנבחר לקיום הצעדות הוא "יום האדמה", המתקיים ב-30 במרץ. מארגני הצעדות טוענים כי יותר מחצי מיליון בני אדם צפויים להשתתף בצעדות שייערכו ברחבי העולם. "אותם חצי מיליון אנשים ייצגו 700 ארגונים מ-64 מדינות", מסרו מקורות בוועדה.

בנוסף לצעדות שתיערכנה במדינות השכנות לישראל, צפויות להיערך גם הפגנות מול שגרירויות ישראל במדינות אירופה וביתר מדינות ערב. לדברי הוועדה, צועדים מעזה ומהגדה צפויים לנסות ולצעוד לכיוון ירושלים "או לנקודה הכי קרובה אליה". עוד נמסר כי מאות אלפים פלסטינים צפויים להגיע באותו יום להתפלל במסגד אל-אקצא שבירושלים.

במקביל, הפגנות מול שגרירויות ישראל בעולם

בצה"ל עוקבים בדריכות אחר ההכנות לקראת "יום האדמה" הצפוי בסוף החודש, ו"הצעדה לעבר ירושלים" המתוכננת, מחשש להפרות סדר אלימות בשטח הרשות הפלסטינית והפגנות לאורך גבול ישראל-לבנון. במקביל, בלבנון דיווחו השבוע על תמיכה גלויה של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בתהלוכה הפרובוקטיבית שתגיע לגדר המערכת.

"אנחנו ערים לפרסומים בלבנון, ויודעים על פי מידע גלוי שאחד מדובריו של הנשיא אחמדינג'ד, הנמצא בביקור בלבנון, קורא בגלוי לקיים צעדת ענק שתגיע לגדר המערכת ותעורר פרובוקציה", ציין גורם ביטחוני בכיר. "מעבר לכך אין כל מידע שיכול לבסס אפשרות לאלימות נגד אזרחי ישראל או חיילי צה"ל הפרוסים לאורך הגדר, אבל האירנים בהחלט היו רוצים לראות הפגנת כוח שתחמם את הגבול".

בצה"ל מעריכים כי על פי הפרסומים האחרונים ברשות הפלסטינית, יתקיימו הפגנות בשני מוקדים עיקריים לציון "יום האדמה" – בקלנדיה ובמעבר רחל. גורם צבאי מסר כי לא צפויות הפגנות אלימות, וההערכה היא שמנגנוני הביטחון ייקחו אחריות על ההפגנות כדי שלא ידרדרו ויביאו להסלמה מול כוחות צה"ל.

על פי גורם צבאי בכיר, ברצועת עזה צפויות תהלוכות בתוך העיר עזה, והן לא צפויות להגיע לגדר המערכת כדי לעורר פרובוקציות. "אנחנו רחוקים כשבועיים מיום האדמה, ומוקדם מדי בשלב זה לצפות את מה שיקרה. על פניו לא נראה שתהיה אלימות, אבל יש היום יותר מדי גורמים שרוצים לראות הסלמה ואלימות", הוסיף הגורם.

עוד באותו נושא:
גורם ביטחוני: אירן מעודדת פרובוקציה ביום האדמה
חשש: אלפי פלסטינים יצעדו לגבול ביום האדמה
"מסמך מוכיח שסוריה שלחה את מפגיני יום הנכבה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully