וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אחים שכולים יתגייסו לקרבי ללא אישור ההורים

23.3.2012 / 0:07

הוועדה הציבורית שבוחנת את מעמד האחים השכולים המליצה לאפשר לאחים את המילה האחרונה בהחלטה על שיבוצם הצבאי. כמו כן, החליטה הוועדה לא לפצל את ארגוני השכול

ועדת שמעוני, הוועדה הציבורית המיוחדת לבחינת מעמדם של האחים השכולים, העבירה אמש (חמישי) את המלצותיה לשר הרווחה משה כחלון. בין היתר, המליצה הוועדה לאפשר לאחים שכולים את המילה האחרונה על שיבוצם הצבאי, ללא צורך בחתימת הוריהם עבור שיבוץ ביחידות קרביות.

הנוהל הנוכחי בצה"ל מאפשר להורים הטלת ווטו על החלטת האחים השכולים. חברי הוועדה ציינו לשבח את ההשקעה של צה"ל במשפחות השכולות ובשיבוץ אחים שכולים בשירות צבאי. הוועדה ציינה בהמלצותיה כי הדרך הרצויה ביותר היא ההידברות בתוך המשפחה, המביאה להסכמה על שיבוצם של האחים השכולים.

כמו כן, צוין כי מחלקת הנפגעים באגף כוח האדם משקיעה מאמצים ומשאבים במשפחה כדי לסייע בסוגיה רגישה זו ואף יוזמת מפגשים עם בני הנוער שמועמדים לשירות ביטחון עוד לפני קבלת הצו הראשון. עם זאת, הוועדה המליצה כי במקרים שבהם לא הושגה הסכמה משפחתית, ולאחר שמוצו המאמצים לחתור לכך, יש לאפשר לאח השכול להגשים את רצונו בשיבוצו במסגרת צה"ל, ולבטל את יכולת ההורים השכולים להתנגד לשיבוצו.

לא לפיצול בארגוני הזיכרון

הוועדה, שכללה את השופט בדימוס יעקב שמעוני, האלוף במיל' יום טוב סמיה, ניצב בדימוס חוסיין פארס, אריה זיתוני, לשעבר ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה וסא"ל במיל' רונית יער, לשעבר קצינת נפגעים של צה"ל, בחנה גם את שילוב האחים השכולים בדפוסי הנצחה וזיכרון ברמה הלאומית, ואת האפשרות לשלבם בארגוני משפחת השכול, או לחילופין להעניק להם אפשרות להקים ארגון בנפרד.

חברי הוועדה המליצו כי האחים השכולים לא יקימו ארגון בנפרד מ"יד לבנים", אלא ישתלבו בפעילותו. עם זאת, המליצו בוועדה כי צה"ל ומשרד הביטחון ידאג להזמין את האחים השכולים באופן ישיר לפעילויות שונות. עוד המליצה הוועדה כי בראש ארגון "יד לבנים" יעמוד הורה שכול ולא אח שכול.

יושב ראש ארגון "יד לבנים", אלי בן שם, ברך את ועדת שמעוני על עבודתה, והתייחס להמלצותיה בעניין החשיבות בכך שהארגון שיוביל את הנצחה של הבנים והאחים שנפלו יהיה הארגון שבראשו הוא עומד. "האמירה של השופט שמעוני, לפיה אסור לפצל את משפחת השכול לתתי קבוצות, היא אמירה חשובה מעין כמוה ויש בה להעביר מסר לכולם שהבית היחיד של משפחת השכול הוא ארגון יד לבנים", אמר בן שם.

עוד באותו נושא:
אב שכול תקף את חלוץ בטקס: "לא לקחת אחריות"
הורים שכולים בתביעה אזרחית: "עכבו שחרור הרוצחים"
בג"ץ דחה עתירת הורים שכולים להדחת מפקד בנם

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully