וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סוכל ניסיון חטיפת חייל בדרום

21.3.2012 / 16:28

מחמוד אבו עאדרה, תושב רפיח, נעצר בחשד שאסף בסיני מודיעין עבור חמאס על מוצבי צה"ל והיה מעורב בתכנון פיגוע משולב שכלל חטיפת חייל והחדרת חוליית מחבלים לאילת

כוחות שב"כ עצרו לפני כשלושה שבועות פעיל חמאס תושב רפיח, מחמוד אבו עאדרה, החשוד בתכנון פיגוע חטיפת חייל ופיגוע התאבדות באזור אילת. כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

אבו עאדרה נעצר כשניסה יחד עם פלסטינים נוספים להסתנן לישראל מרצועת עזה, ומיד לאחר מעצרו - כבן למשפחה החברה בארגון חמאס - הועבר לחקירת שב"כ במהלכה הודה כי לפני כשנה, במהלך חודש פברואר 2011, הוא ברח לסיני דרך מנהרה בעקבות הסתבכות בפלילים ולאחר מכן פנה לדרך הטרור. במהלך השהייה בסיני הצטרף אליו יונס שלוף, אף הוא תושב רפיח, פעיל חמאס אשר תואר על ידי אבו עאדרה כמפקד במערך הארטילריה ואחראי על מערך התצפיות של חמאס בסיני.

מהחקירה התברר כי יונס שלוף ביקש מאבו עאדרה לפעול עבור חמאס בסיני, לבצע תצפיות ולצלם מוצבים ישראלים לאורך הגבול עם ישראל לצורך ביצוע פיגוע טרור. עוד נמסר מהשב"כ כי אבו עאדרה הבין משלוף כי ישנם גורמים נוספים בסיני המבצעים איסוף מודיעיני לצורך ביצוע פיגועים עבור חמאס, וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זו סכומי כסף גבוהים. לאחר שהביע את הסכמתו לפעול עבור חמאס בסיני, הוברח אבו עאדרה לרצועה דרך מנהרה על ידי פעילי חמאס.

איסוף מודיעין על מעבר טאבה

מחקירה ענפה של השב"כ התברר כי ברצועת עזה עבר אבו עאדרה תדרוך צבאי מקיף והוסבר לו כי מטרת איסוף המודיעין הנה בחינת מטרות ויעדים למימוש פיגועי טרור משמעותיים נגד צה"ל. עוד נאמר לו שקרוב משפחתו, פעיל חמאס רשדי ג'מעה מוסא אבו עאדרה, יתלווה אליו לאיסופי המודיעין בסיני. השניים החלו לבצע תצפיות על פעילות כוחות צה"ל הנעים לאורך הגבול, כשהם מצוידים במצלמות משוכללות ובמכשיר GPS שבאמצעותו סימנו את היעדים עליהם תצפתו. השניים אף הסתייעו בתושבים מקומיים נוספים בסיני. מבין היעדים עליהם אספו השניים מודיעין, ראוי לציין את איסוף המודיעין על מעבר טאבה, בדגש על בחינת כוחות הביטחון ועמדות השמירה במעבר. כמו כן, נאסף מודיעין על מוצבי צה"ל ועל שורה של יעדים בעיר אילת.

במסגרת מלאכת איסוף המודיעין, הצליחו השניים לחדור לשטח מדינת ישראל כדי לאסוף מודיעין מדויק יותר תוך כדי שהם בוחנים את דרכי הגישה אליהם. לקראת סוף שנת 2011 הגיע אבו עאדרה לרצועה עזה יחד עם רושדי אבו עאדרה ויונס שלוף. הצוות קיים פגישה עם מפקד חטיבה של חמאס ברפיח ראאד עטאר, שלקח חלק בפיגוע שבמסגרתו נחטף גלעד שליט, ובמהלך השיחה הביע עאדרה את הסכמתו לבצע פיגוע משולב נגד צה"ל תוך כדי ביצוע ירי נ"ט ושיגורי רקטות מסיני. עטאר הדגיש בפניו כי הפיגוע יכלול חטיפת חייל והחדרת חוליית מתאבדים לאילת. לדברי עאדרה, הכשרת המפגעים לפיגוע חוליית המתאבדים הושלמה וכן הוכנה התשתית להובלתם בסיני אולם הם ממתינים כעת להבשלת התנאים למימושו. כתב האישום שהוגש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע מייחס לעאדרה מגע עם סוכן חוץ, חברות בהתארגנות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג חטיפה, כוונה לפגוע בביטחון המדינה ועוד.

לקריאה נוספת
לפני שבוע: סוכל ניסיון חדירה מגבול מצרים, החשודים נעצרו
לפני חודש: צה"ל חשף מטען רב עוצמה בגבול עם מצרים

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully