וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: החשוד בדקירת החיילת בירושלים הודה במעשה

15.3.2012 / 17:20

לטענת המשטרה, הצעיר שנעצר בחשד שדקר את החיילת בקרון הרכבת הקלה בשכונת פסגת זאב הודה בחקירתו. הרופא שטיפל בה: "פסע הפריד בין הסכין לבין לבה של החיילת". מצבה יציב

רויטרס

(צילום: קובי נתן, קובי אליהו, רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הפלסטיני ירושלים שנעצר בחשד שדקר חיילת מוקדם יותר היום (חמישי) בקרון הרכבת הקלה בירושלים הודה במעשה – כך טוענת המשטרה. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הרכבת הייתה בתחנה, הסמוכה לשכונת פסגת זאב, וכשנפתחו הדלתות הצעיר שישב בקרון, דקר את החיילת ונמלט מהמקום. החשוד בדקירה נמלט מהמקום אולם כוח של מג"ב עצר אותו במחסום קלנדיה שבצפון העיר.

"בשעה 10:30 התקשרו אלי לטלפון הנייד ואמרו לי: 'הבת שלך נדקרה ולקחו אותה באמבולנס'. השיחה התנתקה, נכנסתי לחרדה וללחץ נוראי. אחרי שעה התקשרו אלי משערי צדק ואמרו לי שהיא בסדר. לא האמנתי להם - אבל אז הם אמרו לי שהיא נתנה את המספר וביקשה שיתקשרו אלי. רק אחרי שהיא יצאה מהבדיקות ואמרו לנו שלא נפגעו לה איברים חשובים נרגעתי", סיפרה אמה של החיילת. "זה מצמרר. אני לא מאמינה שזה קורה לנו. לא העליתי על דעתי שהטרור הזה יכול להגיע גם אלינו. רק בשבוע שעבר היא סיימה את הטירונות והתחילה את התפקיד החדש שלה בבסיס באזור ירושלים. היא הייתה נוסעת ברכבת הקלה הלוך חזור כל יום, ואף פעם לא דאגתי לה".

ד"ר עפר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק בו מאושפזת החיילת מסר: "הגיעה אלינו בשעות הבוקר המוקדמות חיילת שנפגעה משתי דקירות – אחת ביד והמרכזית במרכז החזה. הסכין חדרה בעוצמה רבה, עברה את עצם החזה ופגעה בקרום הראה הימנית, מה שגרם לדימום בריאה והצריך ניקוז דם. היא הורדמה והונשמה ביחידת הטראומה בבית החולים". ד"ר מרין הסביר כי הסכין חדרה קרוב מאוד ללב החיילת, "אני חייב לומר בצורה ברורה שכפסע היה בינה לבין פגיעה בלב עצמו". הוא ציין כי החיילת הועברה לאחר ביצוע הדמיה ליחידת טיפול נמרץ של ניתוחי לב שם היא מונשמת ומורדמת. "בשעתיים האחרונות הדימום הולך ופוחת ואם המצב יימשך כך נוכל להעירה בלילה. נבצע מעקב בשעות הקרובות. נכון לרגע זה מצבה בינוני ויציב ולא נשקפת סכנה מידית לחייה", ציין.

התקרית אירעה בשעה שהרכבת הקלה נסעה ברחוב יקותיאל אדם בבירה כשלפתע קם הצעיר, התקרב לחיילת והחל לדקור אותה בפלג גופה העליון. דובר מגן דוד אדום, זכי הלר, מסר כי החיילת נדקרה בפלג גופה העליון, בחזה ובידה. היא טופלה במקום על ידי פרמדיקים של מד"א ופונתה לבית החולים שערי צדק בעיר.

דביר עדני, חובש "איחוד הצלה" שהיה מהראשונים שהגיעו לזירת האירוע, סיפר כי הוא הבחין "בחיילת כבת 19 ששוכבת לאחר שנדקרה, הענקתי לה סיוע ראשוני והיא פונתה בזריזות מהזירה להמשך קבלת טיפול בבית החולים". הוא הוסיף כי נוסעי הרכבת סיפרו כי "צעיר, ככל הנראה בעל חזות ערבית, עלה לרכבת דקר את הצעירה ונמלט, ככל הנראה הרקע לאומני, וחשש שמדובר בפיגוע".

(עדכון ראשון - 15:49)

עוד בנושא:
חשד לפיגוע: חיילת נדקרה ברכבת הקלה בירושלים
נעצר חשוד בביצוע פיגוע הדקירה בירושלים
חשד לפיגוע דקירה בירושלים: צעיר נפצע קשה


לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully