וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה

הפלגים הפלסטינים ברצועה ממשיכים לשגר רקטות מאז שעות הבוקר, ובמקביל עושים מאמצים להגיע לרגיעה מול ישראל בתיווך מצרים. נתניהו: נרחיב את מערך ההגנה בחודשים הקרובים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

במערכת הביטחון ובחיל האוויר מביעים סיפוק רב מביצועיה של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל". סוללות המערכת הצליחו ליירט כמעט את כל הרקטות שנורו אל יישובי הדרום מאז יום שישי, ושעמדו לפגוע בשטחים בנויים.

כשנה אחרי שהוצבה בדרום הארץ, כמענה לאיומי הירי מרצועת עזה, המערכת שוב מוכיחה את יעילותה, חרף הביקורת על העלות העצומה של כל טיל מיירט הנורה ממנה. שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי הוא יפעל להאצת פיתוחה של מערכת ההגנה החדשה, שרביט קסמים, המיועדת להגנה מפני רקטות ארוכות-טווח.

סבב ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מצרים מתווכת בין ישראל לפלסטינים להפסקת אש
כ-200 אלף תלמידים בדרום לא הלכו לבתי הספר
נתניהו: "צה"ל מכה בעוצמה - ויכה ככל שיידרש"
בקרוב: "שרביט קסמים" נגד רקטות ארוכות טווח

מערכת כיפת ברזל משגרת טיל מיירט בין אשדוד לאשקלון. מרץ, 2012. רויטרס
מערכת ההגנה כיפת ברזל משגרת רקטה, היום באשקלון/רויטרס

הפלגים ברצועה ירו מאז שעות הבוקר רקטות לעבר באר שבע, רהט, אשדוד, גן יבנה, אשקלון, גדרה, ולעבר המועצות האזוריות אשכול ובני שמעון. הסוללות, המוצבות באשקלון, באשדוד ובבאר שבע, ומופעלות במערך הגנה האווירי, יירטו מעט יותר מ-30 רקטות מאז יום שישי.

נתניהו מזהיר: אנו עדיין בכוננות לפיגוע"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח הבוקר את כושר העמידה של תושבי הדרום ושל 200 אלף התלמידים שנאלצו להישאר בבתים בשל הירי המתמשך לעבר היישובים. בפתח ישיבת הממשלה, הזהיר נתניהו כי "ביום שישי חוסל רב-מחבלים, שאירגן פיגועים רבים, ושהיה בעיצומה של פעילות טרור נוספת, אך אנחנו עדיין בכוננות של פיגוע". לדבריו, "פעולת צה"ל שיבשה את ההתארגנות, והביאה גם לסבב אלימות של הג'יהאד האיסלמי. צה"ל מכה בעוצמה, גבינו מחיר יקר, אנחנו עדיין גובים, ונפעל ככל שיידרש. מערך כיפת ברזל מוכיח את עצמו היטב, ונדאג להרחיבו בחודשים הקרובים".

18 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה בכ-20 תקיפות של חיל האוויר, בהם ילד בן 13 ואזרח נוסף. הפלגים הפלסטינים ברצועה, כמו גם יו"ר הרשות, אבו מאזן, מנהלים מגעים עקיפים מול ישראל כדי להגיע לרגיעה ולהפסקת אש. גורם מצרי בכיר אמר כי יש מאמצים מצרים עיקשים להכרזת רגיעה ב-48 השעות הקרובות. במקביל, שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, אמר היום כי ישראל הסלימה לשווא את המצב באזור. "טענותיה של ישראל, שסיכלה פיגוע עתידי בגבול ישראל-מצרים, הן ניסיון לתרץ את המתקפה על עזה", אמר. "מצרים שולטת לגמרי בסיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully