וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה גוברת: 17 רקטות מהבוקר, 15 הרוגים בעזה

צה"ל תקף יעדים נוספים ברצועה, בינהם מחנות אימונים של החמאס. גורם ביטחוני בכיר: "המצב ברצועת עזה לא הולך לקראת רגיעה, נערכים להסלמה". כ-100 רקטות נורו עד עתה

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

חיל האוויר תקף לפני זמן קצר (שבת) מספר מטרות ברצועת עזה, בינהם שני מחנות אימונים של החמאס ברפיח ובעזה. גורם בטחוני בכיר העריך לפני זמן קצר כי המצב ברצועת עזה לא הולך לקראת רגיעה, ומאחר והחמאס אינו אוכף את המשך שיגורי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל נערך להסלמה.

מאז חיסול מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי נורו כ-100 רקטות לעבר ישראל, כ-70 מתוכן התפוצצו בשטחה. מתחילת הבוקר נורו 15 רקטות, רובן נפלו בשטחים פתוחים, אולם ללא נפגעים או נזק לרכוש. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט 26 רקטות מתוך 28 ניסיונות, המהווים 93% אחוזי הצלחה.

מתקיפות חיל האוויר היום נהרג פלסטיני ושניים נפצעו אנושות. ההרוג, מג'ד אבו שאויש, הוא פעיל בן 24 בחטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית. בכך עולה ל-15 מניין ההרוגים הפלסטינים מאז תחילת העימות. על פי מקורות פלסטינים, חיל האוויר ירה טיל לעבר רכב מסוג "טוק-טוק" שנע באזור בראהמה ברפיח. עוד דווח כי חיל האוויר תקף גם את מנהרות ההברחה באזור. מספר פלסטינים נוספים נפצעו כתוצאה מהתקיפות והועברו להמשך טיפול בבית החולים. במקביל דיווחו מקורות פלסטינים על תקיפה נוספת שכוונה לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם -בעיר עזה. למקום נגרם נזק כבד אך לא היו נפגעים בנפש.

הלווית ההרוגים הפלסטינים מתקיפות חיל האוויר מרץ 2012. רויטרס
הלווית ההרוגים בעזה/רויטרס

"לבדוק את המרחבים המוגנים גם בגוש דן"

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, הנחה להגביר את הכוננות בשל הצפי להמשך ההסלמה בדרום והורה על תגובה תקיפה לכל שיגור נוסף. במהלך הערכת מצב אודות האירועים האחרונים בדרום, הגדיר גנץ כהצלחה את הריגתם של 12 פעילי הג'יהאד איסלמי, שלקחו חלק בשיגורי הרקטות, ואת פעילותם של לוחמי ההגנה האווירית באמצעות סוללות כיפות ברזל.

כחלק מהיערכות העורף, אמר אלוף משנה במיל', ד"ר חיליק סופר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "היום בערב יקיים אלוף פיקד העורף, אייל אייזנברג, הערכת מצב עם ראשי רשויות ונציגי משרד החינוך, במהלכה יוחלט האם מחר יתקיימו לימודים כסדרם וייפתחו גני ילדים". אלוף משנה סופר ביקש מתושבי אזור המרכז כולל נתניה "במסגרת ההיערכות לאפשרות של הסלמה במשך שיגורי הרקטות תושבי המרכז, גוש דן עד נתניה מתבקשים לבדוק את המרחב המוגן". סופר ציין כי לא מדובר בהיערכות מיידית ולא אין כל מידע חדש לגבי גוש דן והמרכז, אך כל אזרח במדינת ישראל נדרש להכין ממ"ד בשעת צורך".

בנוסף, הוא העביר הנחייה לאזרחי ישראל באזור הדרום להימנע מצילומי הרקטות ואת פעולות כיפת ברזל "מאחר והפלסטינים עברו לשיטת שיגורי מטחים, כך שבזמן שהם מצלמים סיכול רקטה הם עלולים להיפגע מרסיסי מערכת כיפת ברזל או מרקטות נוספות". לסיום הדגיש סופר כי "על האזרחים להישאר עשר דקות בתוך ממ"ד מאחר והשיגורים נעשה בצורה של מטחים".

"הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא ואדמות פלסטין"

גל ההסלמה החל לאחר שאתמול אחר הצהריים, חיסל חיל האוויר את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי ופעיל נוסף שהוחזר בעסקת שליט, מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה. מיד לאחר החיסול העריכו גורמי צבא כי ועדות ההתנגדות עשויות להגיב בשיגור רקטות מאסיבי לעבר ישראל בתגובה לחיסול. בתגובה לחיסול הודיעו חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כי הן קוראות לפעילי הזרוע להגיב "בכל הכוח" על החיסול.

הזרוע הצבאית הודיעה גם כי היא אינה ממלאת עוד אחר הסכם הפסקת האש עם ישראל בעזה. "הרגיעה מתה. הדם והקרבת הקורבנות הם הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא וכל אדמות פלסטין. האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום. התגובה שלנו תהיה שוות-ערך לפשע הברברי", נמסר בהודעה.

משעות הערב נורו עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום. במהלך הלילה נורו שמונה רקטות - שלוש מהן יורטו על ידי כיפת ברזל מעל אשדוד, שלוש יורטו מעל באר שבע, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בבאר שבע ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח בבאר טוביה ולא גרמה לנפגעים או לנזק.

"הרגיעה מתה"

לצד זאת, צה"ל תקף במהלך הלילה יעדי טרור וחוליות שיגור רקטות במספר מוקדים בעזה, בין השאר תקף חיל האוויר סמוך לבניין המועצה המחוקקת בעיר, יעדים במרכז העיר, יעדים בדרום הרצועה בין רפיח לחאן יונס, יעדים באזור שג'עיה שבצפון הרצועה וכן בעיירה בית ליהיא שבצפון הרצועה.

בתוך כך, הורה אמש פיקוד העורף לאזרחים הנמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה - בהם תושבי נתיבות, שדרות, אופקים, באר שבע, אשקלון, אשדוד וגן יבנה - להימנע מהתכנסויות המונות מעל 500 בני אדם. לפיכך, אירועי חג הפורים אשר אמורים היו להתקיים במהלך היום - בוטלו. גם ההתאחדות לכדורגל הודיעה על ביטול כל משחקי מחלקות הנוער באשדוד, באר שבע, אשקלון, גן יבנה ושער הנגב.

בנוסף הורה פיקוד העורף, בהישמע אזעקה או קול נפץ - להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר. יש להמתין לפחות עשר דקות מרגע הישמע הצפירה והשהייה במרחב המוגן ועד ליציאה ממנו.

אתמול - שמונה פצועים מירי הרקטות

אתמול בערב נפצעו בסך הכל שמונה בני אדם כתוצאה מירי הרקטות. במושב במועצה האזורית אשכול נפצעו שלושה בני אדם, אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני ואחד באורח קל, כששהו סמוך למגרש הכדורסל ביישוב ונפגעו מרסיסי רקטת קסאם. אדם נוסף שהיה במקום לקה בחרדה. הארבעה פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות אמבולנסים של מגן דוד אדום ומסוק של חיל האוויר.

בנוסף, באשדוד נפצעו שני צעירים בעת שחיפשו מחסה לאחר שנשמעה בעיר האזעקה. כתוצאה מהבהלה מהאזעקה שהושמעה באשדוד, גם אירעה תאונת שרשרת בצומת אמונים, בה נפצעו שני בני אדם באורח קל. כמה שעות לאחר החיסול הכפול ברצועה, נורו יותר מ-30 רקטות קסאם ופצצות מרגמה. רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ביישובי הדרום, והתרעת צבע אדום נשמעה ביישובים הסמוכים.


עוד באותו נושא:
12 נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה מאתמול, "הרגיעה מתה"
עשרות רקטות נורו לעבר אשדוד, ב"ש ויישובי עוטף עזה
מזכ"ל ועדות ההתנגדות חוסל בתקיפת צה"ל בעזה


לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com
לפניות לאמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il


(עדכון ראשון: 7:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully