וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל ועדות ההתנגדות חוסל בתקיפת צה"ל בעזה

זוהיר אל-קייסי, העומד בראש ארגון הטרור, חוסל לצד משוחרר מעסקת שליט כשטיל פגע ברכבו בתל אל-הווא. הארגון הבטיח לנקום. שתי רקטות קסאם התפוצצו לאחר החיסול בשער הנגב

מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי, ופעיל הארגון, מוחמד חנני, נהרגו הערב (שישי) מפגיעת טיל שנורה מכלי טיס של חיל האוויר בכלי רכב בו נסעו בתל אל-הווא, שממערב לעיר עזה. מדובר צה"ל נמסר כי השניים חוסלו בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי.

בתגובה לחיסול, הודיעו חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כי הן קוראות לפעילי הזרוע להגיב "בכל הכוח" על החיסול. "הדם והקרבת הקורבנות הם הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא וכל אדמות פלסטין. האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום. התגובה שלנו תהיה שוות-ערך לפשע הברברי". הזרוע הצבאית הודיעה עוד כי היא אינה ממלאת עוד אחר הסכם הפסקת האש עם ישראל בעזה.

לאחר החיסול התפוצצו הערב שתי רקטות קסאם בשטח פתוח במועצה אזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. בבוקר שיגרו פלסטינים שתי פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר ישראל. הפצצות נחתו בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ואיש לא נפגע מהירי. אז הגיבו גורמי צבא בכירים ואמרו כי הירי שהתרחש מרצועת עזה על תושבי האזור לא יעבור ללא תגובה, "אין כוונה בצה"ל לתת לירי הזה להימשך". עם זאת מצה"ל נמסר כי מטרת הפעולה הייתה למנוע מהשניים להוציא לפועל פיגוע בגבול ישראל-מצרים ולא כתגובה לאירועי הבוקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוביל התארגנות להוצאת פיגוע טרור". אל-קייסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהייר אל-קייסי החליף את המפקד הקודם, אבו עוד אל-נירב, אשר חוסל בעקבות הפיגוע המשולב בכביש 12 שבדרום. חנני, לעומתו, היה אחד ממשוחררי עסקת גלעד שליט, תושב שכם שגורש לרצועה במסגרת העסקה. מצה"ל נמסר כי אל-קייסי הוביל והכווין התארגנות להוצאת פיגוע טרור משולב מהגבול המערבי לשטח מדינת ישראל.

"תקיפה זו הינה חלק מהפעילות לשיבוש כוונותיהם של גורמי הטרור להוציא לפועל פיגועים ממרחב סיני, בגבול ישראל-מצרים, תוך הפרת הריבונות המצרית", נמסר בהודעה מדובר צה"ל. "צה"ל אינו מעוניין בהסלמה, אך ערוך ומוכן להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהגיב בעוצמה ובנחישות נגד כל ניסיון להוצאת פעילות טרור. חמאס, אשר מנצל את ארגוני הטרור האחרים לביצוע פעולות טרור נגד מדינת ישראל, יישא באחריות לכל פעולה עתידית בה יבחר צה"ל לנקוט על מנת להסיר את איום הטרור ולהשיב את השקט היחסי לאזור".

מכוניתם של זוהיר אל קייסי ומוחמד חנני שחוסלו ברצועת עזה, 9 מרץ 2012. רויטרס
הרכב בו נסעו מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי, ופעיל הארגון, מוחמד חנני/רויטרס

ב-14 בינואר השנה אירע פיצוץ בביתו של אל-קייסי ברפיח. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", פעיל בשם חאלד קייסי נהרג וארבעה נוספים נפצעו בפיצוץ. על פי ההערכות, הפיצוץ נגרם בשל "תאונת עבודה", ומצה"ל נמסר כי "האירוע אינו מוכר".

לאחר שחרורו של גלעד שליט, התראיין אל-קייסי לעיתון "אל-חיאת" וסיפר על החטיפה ועל השבי. הוא סיפר כי כמה שעות לאחר החטיפה, הועבר שליט לידי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, בשל הסברה כי אלה יוכלו להבטיח את השארתו בידיים פלסטיניות בצורה טובה יותר. "שליט הוחזק בתנאים טובים ואנושיים, טובים בהרבה מאלו שישראל מחזיקה את אסירינו בבתי הכלא שלה", הוסיף קייסי. "שליט צפה בטלוויזיה, האזין לרדיו, ודאגנו לשמור על בריאותו הפיזית והנפשית".

"מהרגע הראשון הגיעו אלינו מסרים ממדינות ערביות שדרשו מאתנו להשיב את שליט מידית וללא תמורה, אחרת נשלם מחיר כבד, ורצועת עזה תיחרב", הוא אמר, אך הדגיש כי הפלגים סירבו להיכנע לאיומים הללו. "ישראל ניסתה ללחוץ עלינו באמצעות חיסולים רבים בעקבות החטיפה, אולם פלגי ההתנגדות והעם הפלסטיני הפגינו עמידה איתנה".

על פי ההערכות, אל-קייסי, בן 49 מהעיר עזה, תכנן והוביל בימים האחרונים הוצאה לפועל של פיגוע טרור רחב היקף נגד מטרות ישראליות בגבול ישראל-מצרים, ונמנה על מתכנני הפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011. עוד מעריכים כי הוא היה מעורב בפיגוע חדירה למסוף דלק בנחל עוז ב-2008, ואחראי לירי רקטות לעבר ישראל.

לקריאה נוספת
בתגובה לירי הרקטות: צה”ל תקף מנהרת הברחה בעזה
הפלסטינים ירו רקטות קסאם; צה”ל תקף ברצועה

לפנייה לניר: nir_yah@walla.com
לפנייה לאמיר: amirbohbot@walla.co.il


עדכון ראשון: 16:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully