וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-13 בתוך שנה: פוצץ צינור הגז ממצרים לישראל

חודש בלבד לאחר הפיצוץ האחרון, כלי תקשורת במצרים דיווחו כי שוב פוצץ הצינור בצפון סיני המוביל גז ממצרים לישראל וירדן. עדי ראיה דיווחו כי הלהבות נראו עד אל-עריש

בפעם ה-13 בשנה האחרונה אירע הערב (שני) פיצוץ בצינור הגז בין מצרים לישראל וירדן בצפון סיני, כך דווח בכלי תקשורת מצרים. עדים לאירוע אמרו כי ניתן היה לראות את הלהבות גם מאל-עריש. הפיצוץ האחרון אירע לפני כחודש, במהלכו שוב פוצצו אלמונים את הצינור והפיצוץ העז נראה למרחקים.

בעקבות הפיצוצים שאירעו במסוף הגז בשנה האחרונה הגבירה מערכת הביטחון המצרית את נוכחותה באזור ואף הציבה בו מצלמות אבטחה רבות. לפני כחצי שנה, דווח כי כוחות הביטחון המצרים פתחו במבצע מעצרים בקרב השבטים הבדואיים בסיני, החשודים שעמדו מאחורי החבלות.

הצינור משמש את חברת החשמל להסקת כ-45% מכושר הייצור של תחנות הכוח שלה. בעקבות הפיצוצים שהיו במסופים בסיני בפברואר, לפני שנה בדיוק, הופסקה הזרמת הגז למשך כמעט שלושה חודשים, וישראל נאלצה לרכוש גז מהשדה המתרוקן "מארי-B" שמול חופי אשקלון, ואף שקלה שימוש בסולר כדי לייצר חשמל תוך הימנעות מריקון מאגר הגז לגמרי. על פי נתוני משרד התשתיות, בעקבות אי הזרמת גז טבעי ממצרים, נרשם זינוק של פי שישה בצריכת הסולר היקר.

לאור החבלות החוזרות ונשנות בצינור ופגיעתן באספקת הגז לישראל, הוחלט לייבא גז במכליות מיוחדות ולאחר מכן להעבירן לאניות שימירו את הגז הנוזלי לגז שניתן להשתמש בו. התהליך יתבצע במסוף צף שיוצב מול חופי חדרה. לפני כחודש סיכמו חברת החשמל וחברת נתיבי גז את ההסדרים הביטחוניים שיאפשרו את הזנקת המיזם לקליטת הגז הנוזלי. ואילו צה"ל ומשרד הביטחון התבקשו לאבטח את המסלול שבו יעברו המכליות ואת המסוף, ובנוסף להגן עליהן מהאוויר. במסגרת ההיערכות למיזם, הוחלט כי חיל הים ישמש מנחה מקצועי בכל הקשור לסידורי הביטחון של המתקן ולהפעלתו. במערכת הביטחון חוששים כי המסוף עלול להפוך יעד לפיגועים מצד ארגוני טרור, ומגדירים אותו מתקן חיוני ואסטרטגי. בחיל אומרים כי תחזוק האוניה הממירה - המכונה "מגזזת", שתעגון רוב השנה במרחק לא רב מהחוף - יוצרת אתגר ביטחוני מורכב.

עוד באותו נושא:
נמאס מהמצרים: צה"ל יאבטח מיזם גז חלופי מול חדרה
לפני כחודש: אלמונים פוצצו צינור הגז בפעם ה-12 השנה
הפעם העשירית בה פוצץ הצינור - לפני חודשיים וחצי בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully