וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים שבים ללימודים היום, הסגל הזוטר שובת

ענת שלו

4.3.2012 / 1:00

הסטודנטים ישובו הבוקר לסמסטר ב', אך המתרגלים, המרצים מן החוץ ועוזרי ההוראה לא יבואו למוסדות הלימוד, מחאה על תנאי העסקתם. ועד ראשי האוניברסיטאות: "פרובוקציה"

סמסטר ב' יפתח הבוקר (ראשון) במרבית המוסדות האקדמיים ברחבי הארץ ברקע הודעת הסגל הזוטר על שביתה. סכסוך מתמשך, שכמעט הגיע לפתרון, זולג לסמסטר נוסף. חברי הסגל הזוטר, בהם מתרגלים, אסיסטנטים ועוזרי הוראה, טוענים כי הם מועסקים כעובדי קבלן לכל דבר. בוועד ראשי האוניברסיטאות דוחים את הטענות ואומרים כי מדובר בפרובוקציה ששבה על עצמה.

הפורום המתאם של ארגוני הסגל הזוטר הכריז כי ישבית את פתיחת סמסטר ב' בשש אוניברסיטאות, בהן האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון בנגב ואוניברסיטת חיפה. הסטודנטים התבקשו לברר בפקולטות השונות, דרך אתרי האינטרנט ודפי המידע, מי ממרציהם נמנה עם הסגל הזוטר.

יו"ר הסגל הזוטר באוניברסיטת בר אילן, ד"ר רון יהושע, מסר בהודעה לכלל הסטודנטים כי לא יתקיימו הרצאות, סיורים או שיעורי מעבדות של עובדי הסגל הזוטר. רקטור אוניברסיטת תל אביב הודיע לתלמידים כי נוכח שביתת הסגל הזוטר ייעשה מאמץ למזער את הפגיעה בלימודים. על פי ההודעה, בחינות בקורסים של הסגל הזוטר יתקיימו במועד, וסטודנטים שיחושו כי יכולתם לענות על שאלות הבחינה נפגעה עקב אי נוכחות המורה יוכלו להגיש בקשה במזכירות החוג למועד מיוחד. כמו כן, ניתן יהיה לבקש בקשות מיוחדות למזכירויות היחידות האקדמיות, ובסיום השביתה תחליט הנהלת האוניברסיטה, בהתייעצות עם נציגי אגודת הסטודנטים, על מתווה להשלמת חומר הלימוד בקורסים והשיעורים שלא יתקיימו.

סכסוך השכר עולה מדי סמסטר

אגודת הסטודנטים התגייסה למאבק הסגל הזוטר. במכתב ששלח ליו"ר הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב, אמר אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, כי "לא ניתן להסכים להמשך צורות העסקה שמשמעותן פיטורים מדי סמסטר, ללא כל ביטחון תעסוקתי., גם למועסקים העובדים בקמפוס מזה שנים, בתנאי העסקה מפלים, ללא אפשרויות קידום וכל זאת תוך שחיקה בשכרם הנמוך ממילא של חברי ארגון הסגל הזוטר". הוא הבהיר כי "האגודה וחבריה מתגייסים במלוא כוחם על מנת להביא לתיקון העוולות ולהשגת תנאי העסקה הוגנים במסגרת פועלה האקדמי של האוניברסיטה".

הסכסוך בין הסגל הזוטר לוועד ולמשרד החינוך והאוצר חוזר מדי סמסטר. חברי הסגל הזוטר אינם זוכים לקביעות, טוענים כי רבים מהם מפוטרים בכל שנה ואינם זוכים לביטחון תעסוקתי, טוענים כי שכרם נמוך וכי הם אינם מקבלים תנאים סוציאליים. בדצמבר של השנה שעברה הם פתחו בשביתה, אך זו הושעתה לאחר שהושגה התקדמות במשא ומתן מול ועד ראשי האוניברסיטאות.

בהסכם שהושג הובטחו תוספות שכר משמעותיות לחברי הסגל, אך הוא נחתם, לטענת הסגל הזוטר, ללא הסכמת משרד האוצר. בארגוני הסגל הזוטר אומרים כי השביתה תימשך "עד אשר יכבדו ראשי האוניברסיטאות את התחייבויותיהם וייחתם הסכם העסקה סופי".

ועד ראשי האוניברסיטאות מצדו טוען כי המשא ומתן עם הסגל הזוטר הגיע לסיום, וכי אפשר לנסח הסכם ולחתום עליו. "נציגי הסגל הזוטר חייבים להפסיק עם הפרובוקציות ולתת לאלפי חברי הסגל ליהנות מההישגים הרבים שהושגו", נאמר במכתב עליו חתומים בין היתר יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' רבקה כרמי מאוניברסיטת בן גוריון. "על אף ההישגים המשמעותיים הללו, הכריזו נציגי הסגל הזוטר באופן תמוה על שביתה מיותרת שאין לה שום הצדקה, ושתפגע שלא לצורך בציבור הסטודנטים". מנגד, טעונת יו"ר פורום ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, ד"ר אסתר סרוק כי הוועד חזר בו מחתימתו על סיכום ההבנות, וכי "שר החינוך ממשיך בשתיקתו הרועמת". לכן, לדבריה, לא נותרה ברירה אלא להשבית את הלימודים.

עוד בנושא:
בשנה שעברה: הסגל הזוטר פתח בשביתה ללא הגבלה
בדצמבר: הושהתה שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטאות


לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully