וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי נמלי הים פתחו בשביתה: "כספי הפנסיה בסכנה"

החל מהבוקר שובתים עובדי נמלי הים בחיפה, אשדוד ואילת, לאחר שלא הגיעו להסכם עם האוצר לגבי כספי הפנסיה של העובדים, שלטענת ההסתדרות עלולים להיפגע בשעת משבר כספי בנמלים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

בסיומה של פגישה שהתקיימה אמש (שבת) בין נציגי העובדים, ההסתדרות ונציגי משרד האוצר, לא הגיעו הצדדים להסכמה ובשל כך הודיעה ההסתדרות כי החל מהשעה 6:00 בבוקר ייפתחו עובדי נמלי הים בחיפה, אשדוד ואילת - בשביתה.

דרישתה העיקרית של ההסתדרות, עוסקת באופן בו מוחזקים כספי הפנסיה, אשר לטענה נמצאים בחשבונות השוטפים של חברות הנמל בצורה לא מאובטחת, וכזו שמעמידה אותם בסכנה במידה שחברות הנמל ייקלעו לקשיים כספיים. ההסתדרות והעובדים דורשים להעביר את הכספים לחשבון נאמנות עד ליצירת קופה מרכזית לפנסיה, כשאחד הטיעונים המרכזיים המשמשים אותם הוא כי ברשות שדה התעופה החל נוהל דומה לפני כשנה.

"רוצים להבטיח את מה שמגיע לעובדים"

"כספי הפנסיה עלולים להיות בסכנה ממשית", הסביר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי. "כל נושה יוכל לבוא להנהלות, לשים יד על החשבונות האלה והעובדים ישלמו את המחיר". לטענתו, אין מדובר בדרישה מוגזמת, שכן "אנחנו רוצים להבטיח את מה שמגיע לעובדים ממילא".

בתוך כך, טוענים העובדים כי הממונה על השכר במשרד האוצר מסכל כל שיתוף פעולה בינם ובין הנהלות הנמל, במטרה לקבוע הסכמי מועצות ייצור בנמל. לדבריהם, מדובר בהסכמים שבהם נקבעות התפוקות והפרמיות, ולחברות הנמל ישנו תמריץ לרצות בכך, שכן יביא הדבר להגברת התקופה של העובדים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "ההסתדרות ו-וועדי הנמלים שוב משתמשים בשביתה לקידום אינטרסים אישיים וסחיטת תוספות שכר על חשבון ציבור משלמי המסים תוך פגיעה בפעילות המשק. זאת, לאחר שלפני פחות משבועיים נחתם הסכם שכר עם עובדי הנמלים, שבמסגרתו ניתנה העלאה של 3% לשכרם הממוצע, שעומד על כ-30 אלף שקלים בחודש. הצגת השביתה כמאבק על הפנסיה הינה הטעיה שנועדה להסתיר את העובדה שהם מנסים לסחוט, שוב, תוספת שכר".

עוד בנושא
ההסתדרות עתרה לבית הדין: "לאפשר שביתה ברכבת"
המשבר ברכבת: פוצצה פגישת עיני וכץ
עיני: "אנהל המשא ומתן מול הנהלת הרכבת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully