וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחיו של אסד הודח והורחק לבסיס צבאי

ניר יהב

3.2.2012 / 13:14

על פי העיתון המצרי אל אהרם, מאהר אסד, האחראי העיקרי על כוחות הדיכוי של המשטר, "שקע בדיכאון כבד ואינו מפסיק לשתות. אסד מחמש את בני עדתו". יש להתייחס לדברים בזהירות

"מאהר אסד, אחיו של נשיא סוריה בשאר אסד ואחד מראשי כוחות דיכוי המחאה במדינה, הודח מתפקידו והורחק למתקן נופש צבאי" – כך דיווח העיתון המצרי אל אהרם, בהסתמך על פעילת אופוזיציה סורית בשם ד"ר עאישה עטא. לדבריה, קצין מודיעין סורי הנמצא בקשר הדוק עם ארמון הנשיאות בסוריה הוא מי שהעביר לה מידע אודות המשטר הסורי ממנו עולה, בין היתר, כי משטרו של אסד קורס והוא כעת נמצא במאבק הישרדות. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר ויש להתייחס אליו בזהירות.

מהדברים שאמרה עולה עוד כי בעקבות הדחתו של מאהר אסד מתפקידו כמפקד הדיוויזיה הרביעית בצבא סוריה, הוא "שקע בדיכאון כבד ואינו מפסיק לשתות לשוכרה". עוד טענה כי "בשאר אסד וכמה קצינים בכירים בני העדה העלווית, הם אלו שתפסו למעשה את הפיקוד על מבצע דיכוי המחאה במדינה וצפוי כי הם יסלימו את פעילותם בתקופה הקרובה".

"תולים" את בשאר אסד, מאהר אסד ו-וואליד מועלם בהפגנה בעיירה עמודה, סוריה, 23 בדצמבר 2011. רויטרס
"אסד מחמש את העלאווים". בני העדה של הנשיא מתחילים לחשוש מהסוף?/רויטרס

לדבריה, אסד מחמש את תומכיו בני העדה העלווית – אליה הוא משתייך – המתגוררים באזור קרדאחה. עוד נמסר כי אסד מכין לעצמו מקום סודי באזור המדברי א-רקה שאליו יוכל לברוח אם יחוש שמשטרו עומד ליפול. עטא הוסיפה והבהירה כי הקצין גילה לה כי משטרו של אסד "איבד את השליטה על המצב בסוריה" והוא "עומד לקרוס".

בינתיים בשטח, נמשכים מעשי האלימות היומיומיים בסוריה. לאחר ששלשום דיווחו ארגוני זכויות אדם ברחבי המדינה, אתמול בלטו הפגנות בעיר חמה, שם ציינו התושבים 30 שנה לטבח תושבי העיר בידי הנשיא חאפז אסד, וצבעו את הבניינים ברחובות המרכזיים בצבע אדום. המפגינים פוזרו בידי כוחות הביטחון בעזרת תותחי מים. עוד דווח על הפגזות כבדות של הצבא בעיירות ג'יזה וג'וויה במחוז דרעא הדרומי. כן דווח על פשיטות ומעצרים של הצבא בעיר המזרחית דיר א-זור. סוכנות הידיעות הממלכתית SANA דיווחה על מותם של שישה חיילים ואזרח בעימותים היום. לפי נתונים שפרסמו היום "ועדות התיאום המקומיות", מאז תחילת ההתקוממות לפני קרוב ל-11 חודשים נהרגו במדינה לפחות 7,100 בני אדם, בהם לפחות 461 ילדים.

עוד בנושא
החלטה על סוריה באו"ם "בקרוב" - ללא הדחת אסד
צפו: תומך אסד ומתנגד המשטר מתקוטטים בשידור חי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully