וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם במצרים: מעל 70 הרוגים במשחק כדורגל

אוהדי אל מסרי פרצו אל המגרש לאחר שניצחו את אל אהלי, ותקפו את שחקני היריבה ואת האוהדים. בעקבות האירועים צפוי הפרלמנט להתכנס לישיבת חירום. צפו בתמונות הקשות

אסון מחריד במשחק כדורגל במצרים אמש (רביעי): מעל 70 הרוגים ומאות פצועים נרשמו במהלך משחק בליגה המצרית. מדובר במשחק בין אחת הקבוצות המפוארות בהיסטוריה של מצרים, אל אהלי, לבין קבוצת אל מסרי מהעיר פורט סעיד. אל אהלי הגיעה מהמקום השני, והופתעה כשהפסידה 3:1 לקבוצה המקומית, מה שנחשב כסנסציה גדולה. אוהדי אל מסרי חגגו את הניצחון ופרצו אל המגרש, כשהם רודפים אחרי שחקני היריבה.

השחקנים נמלטו אל חדרי ההלבשה, שם הם נעלו את עצמם, בעוד ההמון המשיך ותקף את אוהדי קבוצת אל אהלי, שעמדו ביציעים. האוהדים המשיכו לזרום אל המגרש באלפיהם, תוך שהם זורקים בקבוקים ואבנים לכיוון אוהדי אל אהלי, מה שגרם למהומה גדולה ביציע, במהלכה נרמסו עשרות ונחנקו למוות. על פי דיווחים בתקשורת המצרית, אוהדי אל אהלי פרסמו באתר האינטרנט כי בכוונתם לנסוע עוד הערב לפורט סעיד ולנקום את מות חבריהם.

שחקנה של אל אהלי, מוחמד אבו טרייקה תיאר את האירועים שעברו עליו ועל חבריו: "זה לא כדורגל, זו מלחמה ואנשים נהרגים מול העיניים שלנו. לא היתה שום אבטחה ולא אמבולנסים". אבו טרייקה המשיך ואמר: "אני קורא להתאחדות לכדורגל לבטל את הליגה. זה מצב נורא והיום הזה לא יכול להישכח לעולם".

על פי דיווחים בתקשורת המצרית, נראה שאבו טרייקה יקבל את מבוקשו, כשההתאחדות הודיעה כי כל המשחקים מושעים עד הודעה חדשה. בעקבות האירועים נדחה משחק נוסף שהיה אמור להיערך בקהיר, מה שגרם לאוהדים באיצטדיון להצית חלק ממושבי היציע. "זה אירוע מצער מאוד ומאוד מאוד עצוב", אמר סגן שר הבריאות המצרי. "זהו האסון הגדול ביותר בהיסטוריה של הכדורגל המצרי". הצבא המצרי נרתם לעזרתם של הכוחות המקומיים ושלח מסוקים במטרה לסייע באיצטדיון בפורט סעיד.

בתגובה לאירוע, ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, הקים ועדת חקירה ואמר כי "אלו אירועים שיכולים לקרות בכל מקום בעולם, אבל לא ניתן למי שעומד מאחוריהם להתחמק". הוא הוסיף כי "אם מישהו זומם לזעזע את היציבות במצרים – הוא לא יצליח". בנוסף, טנטאווי ציין כי הקורבנות יקבלו פיצויים לאחר שטענותיהם ייבדקו.

(עדכון ראשון - 21:09)

אוהדי קבוצת אל מסרי פורצים אל הדשא במהלך משחק נגד אל אהלי בו היו התפרעויות ומעל 70 הרוגים. רויטרס
אסון נוראי. האוהדים פורצים אל המגרש/רויטרס
שחקני אל אהלי המצריים בורחים מאוהדי אל מסרי במהלך ההתפרעויות במשחק כדורגל. רויטרס
שחקני קבוצת אל אהלי בורחים מבועתים לחדרי ההלבשה/רויטרס
שחקני אל אהלי המצריים בורחים מאוהדי אל מסרי במהלך ההתפרעויות במשחק כדורגל. רויטרס
המשטרה לא אבטחה מספיק. שחקני אל אהלי מנסים להימלט/רויטרס
אוהדים באיצטדיון בפורט סעיד של קבוצות אל אהלי, אל מסרי בהתפרעות בה נהרגו למעלה מ-70 אוהדים. רויטרס
וככה זה נראה כעבור מספק דקות/רויטרס
אוהדי כדורגל במצרים מציתים את האצטדיון. רויטרס
לא רק בדשא: גם היציעים עלו באש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully