וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הציגה בגאווה: פגזים "חכמים" מונחי לייזר

30.1.2012 / 18:00

שר ההגנה האירני התגאה ב"תחמושת החכמה", המסוגלת לאתר ולפגוע במטרות ברמת דיוק גבוהה מאוד. "מלבד ארצות הברית ורוסיה, יש רק עוד שלוש מדינות שאוחזות בטכנולוגיה זו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד איום על המערב? אירן הודיעה היום (שני) כי הצליחה לייצר מערכת ארטילריה מונחית-לייזר, המסוגלת לאתר ולפגוע במטרות ברמת דיוק גבוהה מאוד. שר ההגנה האירני, אחמד והידי, אמר בטלוויזיה הממלכתית כי מדובר ב"תחמושת חכמה" ובפרק חדש בפיתוחים הטכנולוגיים הצבאיים של אירן. "מלבד ארצות הברית ורוסיה, יש רק עוד שלוש מדינות שאוחזות בטכנולוגיה זו", צוטט והידי בטקס חשיפת הנשק המתקדם. בדיווח אף הראתה הטלוויזיה המקומית ניסוי בפגז המכונה "בסיר" (בפרסית: "בעל תובנה").

לא ברור איזה איום מהווה המערכת הזו על גורמים שיבקשו לתקוף באירן, אך הרפובליקה האיסלמית נוהגת באחרונה לחשוף שוב ושוב חידושים טכנולוגיים צבאיים, במטרה להרתיע את מעצמות המערב מלתקוף אותה או את תכנית הגרעין שלה. בנוסף, היא מקפידה לקיים תרגילים צבאיים רחבי-היקף וראוותניים. במסגרת הניסוי הגדול שערכה באחרונה באזור מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי, אף ערכה אירן שני ניסויים בשיגור בטילים בליסטיים ארוכי-טווח. סגן מפקד הצי האירני, מחמוד מוסאווי, הודיע אז כי "שיגרנו טיל חוף ים ארוך טווח מסוג 'קאדר', שהשמיד בהצלחה את מטרתו במפרץ". בהמשך הודיע מוסווי כי שוגר בהצלחה גם טיל קרקע-קרקע ארוך-טווח מסוג "נור".

אירן תחרים נפט אירופי, פקחי סבא"א בשטחה

המתיחות בין טהרן למעצמות המערב התקרבה באחרונה לשיא, לאחר שמעצמות אירופה הצטרפו לארצות הברית והטילו חרם על הנפט היוצא מאירן. מנגד, חברי הפרלמנט האירני צפויים להצביע בעד איסור ייצוא הנפט לאירופה, כצעד נקמה. בצל המתיחות, הגיעו אתמול פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לאירן. הפקחים יבקרו במתקני הגרעין ברחבי המדינה, מעט יותר משנה לאחר שסבב השיחות האחרון בין אירן למעצמות עלה על שרטון.

ראש המשלחת, המשנה למזכ"ל סבא"א הרמן נאקרטס, אמר כי מטרת המשלחת היא "לפתור את כל הסוגיות הקיימות עם אירן" בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלה. לדבריו, "במיוחד אנחנו מקווים להתעמק עם אירן בחשש שלנו מהממדים הצבאיים האפשריים של תכנית הגרעין שלה". משלחת הפקחים תשהה באירן במשך שלושה ימים.

לקראת תקיפה באירן - כותרות אחרונות
ארה”ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה
יעלון: ”אירן ביקשה להעשיר אורניום לרמה צבאית”
התרגיל במפרץ: אירן שיגרה 2 טילים ארוכי טווח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully