וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בקדימה: התמיכה במופז גדלה מיום ליום

פנחס וולף

24.1.2012 / 14:15

12 חברי כנסת מקדימה תומכים עדיין ביו"ר המפלגה, אולם מדי יום "נשבעים אמונים" חברי סיעתה ליריבה - שאול מופז. רק היום, הביעו בו תמיכה הח"כים אברהם-בלילא ופלסנר

כמעט שבוע עבר מאז שהודיעה יו"ר קדימה ציפי לבני על הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה ל-27 במרץ, וכבר חברי הסיעה בכנסת חצויים בתמיכתם בין שני המחנות: מכלל 28 חברי הסיעה, 12 חברי כנסת תומכים בלבני ו-11 במופז, לעומת שישה חברי סיעה שתמכו בו בהתמודדות הקודמת. התפלגות הסיעה היא גם תמונת המצב בשטח נכון לעכשיו: הסיכוי ביניהם שווה, מה שיוביל, בתוספת לדם הרע הנושב בין שני המועמדים, להתמודדות מתוחה ביותר.

מצד אחד, לבני איבדה את תמיכת רוב הסיעה ממנה נהנתה בהתמודדות הקודמת. מצד שני, למופז יש תומך אחד פחות ממנה. עם זאת, לבני צירפה לרשימת תומכיה גם את יו"ר מועצת קדימה, חיים רמון, ואת יו"ר הוועדה לענייני המפלגה, צחי הנגבי, הנחשב לחיזוק שטח רציני ללבני, שכן הנגבי מביא עמו מחנה תומכים גדול.

מופז קיבל היום מנת תמיכה רצינית, כאשר ח"כ רוחמה אברהם-בלילא, הנחשבת לחברת כנסת עם מחנה תומכים די גדול, הודיעה ללבני על תמיכתה בו. בהתמודדות הקודמת ב-2008 אברהם-בלילא היתה מראשי מטה מופז, אם כי מיד לאחר ניצחונה של לבני, היא התייצבה לצדה.

"מעולם לא נמנעתי מהכרעה וגם הפעם אני בוחרת בעמדה בה אני מאמינה ומתייצבת במלוא העוצמה מאחוריה", היא כתבה ללבני. "הגעתי למסקנה שמופז הוא האיש הנכון להוביל את קדימה בעת הזו. למופז הניסיון הידע והיכולת לקבל את ההכרעות הנדרשות מאתנו. אני משוכנעת שלך ולכל חברי הכנסת האחרים שבחרו לתמוך במועמדותך יהיה תפקיד מרכזי באיחוד השורות הנדרש לאחר הפריימריז. קבלת הכרעת הבוחר - ללא תנאי - נדרשת כתנאי בסיסי להתמודדות. אני מקווה שכך תנהגי ותסבירי באופן שאינו משתמע לשני פנים את עמדתך בסוגיה זו".

מלבד אברהם-בלילא, תומכים במופז גם חברי הכנסת אריה ביבי, זאב בילסקי, ישראל חסון, שי חרמש, יוחנן פלסנר, יוליה שמאלוב ברקוביץ', עתניאל שנלר, רונית תירוש וחבר הכנסת ממחר אבי דואן. ההערכה היא שגם יעקב אדרי יודיע מחר על תמיכתו במופז.

בלבני תומכים חברי הכנסת דורון אביטל, נינו אבסדזה, רחל אדטו, רוני בראון, מגלי והבה, אורית זוארץ, יואל חסון, רוברט טיבייב, שלמה מולה, מרינה סולודקין, גדעון עזרא ונחמן שי. יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, נשארת בינתיים "על הגדר", וכנראה לא תודיע במי היא תומכת. ח"כ אבי דיכטר, הודיע כי הוא מתמודד בעצמו, ואילו ח"כ מאיר שטרית צפוי להודיע על צעדיו בימים הקרובים.

עוד באותו נושא:
מופז: "לא יהיה פילוג בקדימה אחרי הפריימריז"
לבני: לא אכנע לפוליטיקה קטנה, אנצח בפריימריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully