וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "לא יהיה פילוג בקדימה אחרי הפריימריז"

פנחס וולף

20.1.2012 / 9:02

בראיון לוואלה! חדשות מצהיר בנחרצות המועמד לראשות המפלגה, יריבה העיקרי של ציפי לבני, כי "הסקרים לא רלוונטיים", ומבטיח: "אנצח את נתניהו במאבק על גוש המרכז"

לאחר שנוצותיה נמרטו, הזמינה השבוע ציפי לבני בתרועת קרב את יריבה הפוליטי העיקרי, ח"כ שאול מופז, לקפוץ לזירה ולהתמודד מולה פנים אל פנים. הניסיון לדחות את הקץ היה בעוכריה, ובסוף, מראית העין שנוצרה היא שהכרזת הפריימריז נעשתה כמי שכפאה שד. העניין הרב בפריימריז הללו גדול מחשיבותה של המפלגה, שהסקרים מנבאים לה בכל מקרה לאחר הבחירות קריסה לחצי מכמות המנדטים שברשותה והתמודדות מול שלוש מפלגות נוספות על תואר "המפלגה השנייה בגודלה". חלק מהסקרים מצביעים על כך שהיא תהפוך בסך הכל לעוד מפלגת נישה שלישית או רביעית בכנסת ה- 19.

הפריימריז יוצרים עניין בעיקר בגלל האיבה העמוקה השוררת בין שני הטוענים לכתר העיקריים, והקרב הולך להיות קשה ועקוב מדם. גם בלב שני המועמדים האחרים – אבי דיכטר ומאיר שטרית – שמורה טינה חריפה ללבני. הפעם היא מגיעה למערכה עם מפלגה שסועה וחצויה, שעשויה להתפלג מיד לאחר הפריימריז, ולא משנה מה יהיו התוצאות. לפחות כלפי חוץ, מופז חולק על הטענה. "לא יהיה שום פילוג בקדימה, לא לפני ולא אחרי הפריימריז", הוא אומר בראיון לוואלה! חדשות.

הרמת כוסית לכבוד ראש השנה של מפלגת קדימה, ספטמבר 2011. שי אוקנין
על הפריימריז: "בפעם הקודמת היו סימני שאלה על הדרך ועל התוצאות. אני מתכוון לפקח על התהליך באמצעות עורכי דין וחבריי לסיעה". מופז/שי אוקנין

פילוג או לא, חוסר האמון של מופז בלבני ובמנגנון קדימה כל כך גדול, שהדרך היחידה להצליח להגיע כמפלגה אחת לפריימריז היא ניהולם בידי חברה חיצונית, דבר שלבני דאגה להדגיש עוד בהכרזתה על הקמת הפריימריז. "המנגנון של קדימה לא ינהל את הפריימריז, נקודה", קובע מופז בנחרצות, "בפעם הקודמת היו סימני שאלה על הדרך ועל התוצאות. אני מתכוון לפקח על התהליך באמצעות עורכי דין וחבריי לסיעה".

"כל הסקרים היום לא רלוונטיים"

לבני מגיעה לזירה מתנשפת ומרוטה, מופז מגיע עם דעת קהל בעייתית, וכל זאת על רקע הצטרפותו של יאיר לפיד לפוליטיקה. אחד הסקרים מצביע על שמונה מנדטים בלבד לקדימה בראשות מופז. וכמובן, אין לו ברירה אלא להביט בהם באי אמון. "כל הסקרים היום לא רלוונטיים, עד שיתברר מי עומד בראשות קדימה", הוא אומר, ובונה על השינויים המתוכננים במערכת הפוליטית, כמו הודעתו של אריה דרעי על תחילת המרוץ שלו לכנסת, שאולי יספקו לו סקרים חיוביים יותר.

מופז מציאותי. גם כשהוא מדבר על הבסת נתניהו בבחירות, הוא לא מתיימר להכריז שקדימה תהיה המפלגה הראשונה בגודלה לאחר הבחירות. הוא יודע שאמירה כזאת נשמעת מעוררת רחמים, כשבסקר המחמיא ביותר מפלגתו "מגרדת" בקושי 15 המנדטים. הוא מדבר על המשחק האמיתי בפוליטיקה הישראלית – מלחמת הגושים בין הימין והשמאל. בבחירות הקודמות לבני לקחה הרבה מנדטים מהעבודה וממרצ בעקבות הקמפיין המוצלח שלה, אותו קמפיין שתייג אותה כמועמדת לראשות הממשלה מול נתניהו. בוחרי השמאל שלא עשו את המתמטיקה של הגושים נפלו בפח הקמפיין, הצביעו לקדימה, הביאו את המפלגה להיות הגדולה ביותר בכנסת, אבל לא בשלטון. היום רבים חוזרים למפלגותיהם הטבעיות ובורחים מהספינה הטובעת של קדימה.

"המאבק יהיה בין גוש המרכז לבין גוש הימין", מבהיר מופז, "אני אוביל את גוש המרכז ואאחד אותו מול נתניהו, ונוכל לנצח אותו בהתמודדות של הגוש". לדבריו, "30% מהציבור עוד לא החליטו איפה הם. אני טוען שהם יוסיפו מנדטים למרכז המפה הפוליטית. מצביעי קדימה יחזרו אליה. ביום שאעמוד בראש קדימה נקבל קולות גם מהמרכז-ימין שחלקם נמצאים בליכוד, אצל ליברמן, בש"ס ובעבודה. הם יחזרו לקדימה בראשותי. וביום שאתמודד מול נתניהו – אנחנו נכריע את הכף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"נקרא לכל המפלגות השפויות"

לאחר הריאיון, שנערך אתמול בצהריים, הבהיר יאיר לפיד בדף הפייסבוק שלו שכל הספקולציות על חבירה אפשרית לקדימה מוטעות. אין לו שום כוונה להכניס ראש בריא למיטה חולה. גם לפני זה מופז לא מיהר לומר שיקרא לו לרוץ יחד. התכנית שלו, כאמור, היא לרוץ כ"גוש מרכז" מול "גוש ימין".

לדבריו, "ביום שאבחר ליו"ר קדימה נקרא לכל מפלגות המרכז הציוניות, השפויות, הליברליות, ללכת יחד כגוש אחד – לא במובן המפלגתי אלא במובן הרעיוני. להוביל לשינוי חברתי בישראל, ללכת לתהליך שלום עם הפלסטינים, לבוא עם הצעה מכוננת חדשה לחלוקת הנטל בישראל, מודל שירות חדש שהוא שירות לכולם ושלא יהיה צבא של חצי העם. המודל הנוכחי מיצה את עצמו. נבוא עם מודל חדש ועם הרעיון של שינוי שיטת הממשל, שבעיניי זה יהיה נושא מאוד מרכזי".

יריביך טוענים שאתה מזגזג, כמו שהיה עם הליכוד: הודעת שאתה נשאר בליכוד, ובסוף הלכת לקדימה. "כל מי שנמצא היום בקדימה עבר מהליכוד. יש כאלה שעשו זאת יותר לאט יש כאלה שעשו זאת יותר מהר. המשימה שלנו היום זה להחליף את ממשלת נתניהו".

אתה מאמין שלבני תישאר במפלגה אם תנצח?
"אני בוטח שכל אחד מהמתמודדים יעשה את הצעד האחראי ביותר ביום שאחרי הפריימריז – להישאר בקדימה ולעשות מאמץ עליון להחליף את נתניהו. גם אם היום יש כל מיני אמירות ורמיזות, בסופו של דבר עלינו להתאחד כדי להחליף את ממשלת נתניהו".

בכלל יש עוד סיכוי שלבני ואתה תוכלו לעבוד יחד, אחרי כל הדם הרע שיש ביניכם?
"אוכיח שהמודל הזה של עבודה משותפת זה דבר שאפשר לקדם אותו בשיתוף פעולה ובעבודת צוות כאשר אנהיג את קדימה".

כלומר, אם אתה תנצח – תקרא לה להישאר ולעבוד איתך?
"לכל המתמודדים, גם לגברת ציפי לבני, ויהיה לה מקום מאוד מכובד בממשלה שלי".

אם בכל זאת תפסיד לנתניהו – תצטרף לממשלה בראשותו?
"אינני מתכוון להפסיד לנתניהו, הוא סיים את תפקידו כראש ממשלת ישראל אחת ולתמיד. הנושא של איזה סוג קואליציה תהיה - אני תומך בממשלת אחדות, גם כאשר קדימה התלבטה באשר לכניסה לקואליציה הנוכחית, טענתי אז ואני טוען גם היום – אני בעד ממשלת אחדות בכל דרך ואעשה כל מאמץ כמי שירכיב את הממשלה הבאה להרכיב ממשלת אחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully